• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

dax för sängen här nu. inge lönt å va uppe när man bara gnäller på varann...

SE: jättefint blev det superfin färg också!!!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • annika81

Betty the boop! Mmm, jobbigt att var så sugen! För min del har det blivit så att jag unnat mig lite mer mat nu i stället, för att orka så emot godiset och kakorna. Alltså inte onyttig mat, utan större portioner.

• Tindra04

Godmorgon tjejer!

Hoppas alla mår bra idag. Här är det bra, lite trött bara men det ska man väl vara som småbarnsmamma!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

Åh, vad mycket ni skriver! Men det är så himla härligt att läsa! Det är ju så många inlägg man vill svara på men sen glömmer bort vem det var som skrev dem

Vad skönt att den här magsjuketränden här på tråden har lagt sig! Kämpa på nu alla föredetta sjuklingar så ska ni se att det kommer att hända grejer!

Kaya: Jag tycker tipset om att laga eget och sen få det uppskuret är ett himla bra förslag på pålägg. Det behöver ju inte vara rostbiff utan du kan ju köpa en skinkstek och koka den själv bla... MEN är det så vansinningt himla farligt då att äta några tunna skivor skinka om dagen? Helt allvarligt? Du måste faktiskt tänka på balansen och är det god balans på ditt "nyttoätande" att jaga ALLT som eventuellt är dåligt för kroppen??? Nä, visst är det bra att undvika charketuriprodukter som innehåller E621 (och alla andra E62*) men du kan ju ganska lätt läsa dig till vilka som inte innehåller dessa och köpa dem i stället! Kaya, är allt verkligen OK? Vi kanske ska ha ett snack per telefon snart...

SE: Åh gud tjejen! Du är så grymt HOT! Visade din bild för min kontorsdelarkollega och han trodde ALDRIG att du hade gått ned 50 kg!!! "Hon är för snygg för det" sa han!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • annika81

I dag ringde telefonen tidigt, en kompis ville ha med mig att simma. Så snart ska jag cykla i väg i regnet och simma 1000 meter.

Skönt att ha vänner som drar i väg mig i bland annars hade jag legat kvar och sovit än...(Jobbar ju kvällen!) Ska bli så kul!

Kaya: Jag har inget tips så bra skinka. Jag köper vad som finns i affären, säger som någon annan är i tråden att om man skulle vara noga med vad man åt till 100% skulle man bo på en ekologisk gård och odla allt själv.

Men, jag har ett annat tips, skiva tomater över valfritt pålägg, tex leverpastej eller ost och krydda med pepparmix. Det blir smakrikt och gott.

• kaksmulan

apropå tomater så är citronpeppar på tomater på keso en underskattad företeelse...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

hej hej. blir nog ingen prommis här idag ändå. Töväder ute och SNOR-halt! Vågar mig inte utanför dörren med vagnen när det är osandat. vi har dessutom en ganska lång backe ner till vägen...hua, vill itne halka! får bli ct-träning istället när Alex sover.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

SE inte så lätt å ta sig ut. å ja har lite svårt å få till barnvakt... å dom enda gångerna ja är barnledig så är varannan helg....

nu ska ja in å kika på dina nya bilder

• SvenskEngelsk

Emma gumman.....
    jag sa OFTAST att man kan, ALLA KAN INTE!

Men ibland kan man försöka vända det till något positivt, som att man går till lekplatsen först, sedan ska mamma ut och gå, .....Sonen glad= Mamma glad osv... Men alla kan inte!

Men Kör något hemma då som är lika bra, köp en dvd att träna till 20 min / dag eller så!

Man KAN hitta alternativ!

TACK alla för orden om håret

Färgar det själv alltid + slingar, köper kombinations paket fr Loreal!
    Dock trött på röda skiftningar, så snart blir det en varm brun toning!!!

Vaknade UTVILAD!!!!!!!! 08!

Tvätt idag!
    Skönt att ta de relativt lugnt!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger