• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • J J

Annika: jag brukar använda mig av mildas 20% vispgrädde.. det är ju hälften av vad riktig vispgrädde innehåller.. om den är riktigt kall när man vispar den så blir det rätt hård men ändå inte lika hård som vispgrädde kan bli. Kelda har cokså en 27% vispgrädde men den tycker jag inte blir riktigt lika hård som Mildas. Tycker dessutom att Mildas är godare, inte lika "fet" och mäktig som vanlig vispgrädde.. har dessutom för mig att mildas är gjord av vegetabiliskt fett och det är väl bättre än vispgrädde med.. annars har jag läst att man kan göra grädde av cashewnötter, har aldrig testat och vet inte hur det smakar.. men det är nog godare med vanlig grädde till semlorna! Vad gott med hembakade semlor!
    Jag skulle ju kunna baka bullarna nu när jag är så uttråkad här hemma.. kan frysa in o ha att bjuda på sen när alla ska komma o fika o titta på bebben...

• MagdaA

Tina: men vännen, har du inte bett maken bygga en ramp eller hiss åt dig ännu så du kan packa ner barnen i vagnen inne och sen fint rulla ut!

Nilla: såg dig också framför mig! haha, ska testa de jag också. Men då måste jag nog stå och säga så på affären när vi är och handlar

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Perfie:
    Roligt att kunna inspirera!!!!!

Kakis: Yay, I love skiing...Var ÅR sedan nu dock....Trysil sist...Och jag grät av en svart backe och höll på kissa på mig

haha!! After skin passade bättre då!!!

Såå.,..lunchen avklarad, blodpudding, lingon + vatten, ätit så mkt frukt redan idag att jag hoppade över grönt till maten, blir avocado ikväll!

Vart ute med sonen, MYSFAKTORN 10! Buss, bil, stan, hyrt Lotta på Bråkamakargatan, köpt inneskor till plutte, som mamma har..hha, jag alltså...Fikat på Waynes, jag tog kaffe m MKT mjölk!....Jesus, va skönt att vara ute och lixom inte ha några MÅSTEN, inte måste handla osv...då trivs ju inte barnen, dem ska ju SLIPPA gå i affärer, så bailey fick strosa där han ville...bokhandel mm! Och UTAN handla nåt!

VILODAG sa kroppen, ev, hopprep ikväll, men vbägrar 3200..haha!
    Så känns det nu allafall!

MAGDA
    Grattis!!...0.4kg är ju PERFEKT! Ska ju inte vara mer!

BRAVO!

• annika81

JJ och Kaya: Tack för tips om alternativ till visp-grädde! Ska prova alla era tips och se vad jag gillar bäst. Ser fram emot att laga nyttiga semlor nu.

• SvenskEngelsk

Kaya
    DET GÅR

Jag kan räkna upp vad jag KAN och HAR slängt i mig på jobb mm
    LÖSGODIS, kakor, glass med krossade kakor i, läsk, ja, u name it, sen lixom väger man i huvudet 5 kg mer och magen står ut..och man BEHÖVER RENSA kropp och KNOPP för att  må bra igen!!!!!!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ för sånna ditfallanden!

• SvenskEngelsk

JJ
    Ohh, snart baby juuuu!

• SvenskEngelsk

Tindra:
    Vill inte verka TUFF
    MEN, Du VILLE ut innan du såg regnet, så LÅT DET INTE STOPPA dig!!!!
    No way!.....Låt inte måndagens promenad bli tisdagens....

Barnen ligger bekvämt och varmt i vagnen!!!!

Trust me!!!

• SvenskEngelsk

Magda
    haha
    jag SÄGER så på affären....hahaha
    funkar kanon till 80% av gångerna!!!

Nu ska ja mysa vidare
    Puss

• Jessi74

annika, som JJ sa så finns Mildas 20 % vispgrädde, den enda jag köper nu för tiden (fast inte så ofta så klart). Tycker den är god. Och jag har kollat på jogg.se, kul sida tycker jag!

Tror det blir en joggingrunda ikväll, trots att jag jobbar till 18.30. Bestämmer att min stelhet och värk i kroppen beror på helgens festande och INTE förkylning och då blir det nog bara skönt att springa lite, i synnerhet som jag sitter på ett kontor hela dagen...

• Tindra04

TACK SE!

Nu har jag varit ute och gått i 1½ timme. 9 km är min runda enligt jogg.se

Nu ska jag ge barnen gröt och sen ska vi åka och titta på ett hus!!!! Har egentligen inga planer på att flytta men har hittat ett hus som ser SÅÅÅÅÅ fint ut!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger