visparnas tråd # 6
Halloj!
Nyduschad och tebax från träningen... väntar nu på lunchen, sen blir det nog en semla i eftermiddag, he he!
va gör ni andra då???
Kram
Halloj!
Nyduschad och tebax från träningen... väntar nu på lunchen, sen blir det nog en semla i eftermiddag, he he!
va gör ni andra då???
Kram
Ja vem faan bantar inte???? Men idag är det semledagen!!!! Fast jag har beställt en chokladbakelse istället, det är väll noll kcal i dom, eller?
Lotass! Va jobbigt för dig! Ja, konstigt nog så tänker man en del på sin egen relation med sin mamma när man själv ska bli det!
Men nu håller jag tummen för att det snart är dax för dig och att du slipper gå över tiden! Den 16, det kommer att gå supersnabbt!!!! Kanske dags att testa lite hallonbladste med hackad basilika och annanas är bra... mycket uppförsbackar, hm, vad var det mer jag testade sominte funkade? Champagne! Men jag testade alldrig färdknäppen, bönade och bad fast Mr P visade inget intresse för att ha sex med en badboll!!!!
Kram på dig och lycka till!
Pess! VV, är det sant? Jag har funderat på det typ en miljon gånger men tror aldrig jag skulle klara det! Men jag har skrivit inmig på Viktklubb.se och det funkar bar tycker jag, databeroende som jag är... Jag är impad av dig!!!!
Ja det må jag säga! 8,5 kg!!!! Det är väll typ vad jag har kvar till mitt första delmål...
Men faan va vi är bra som iaf VILL!!!!
Ja ja, det är väll klart att alla sover... guuuuuuuuuud va ni är tråkiga!!!!
Godmorgon!
Här har vi haft sovmorgon, eller rättare sagt jag... Petter har suttit brevid i sängen och lekt och kollat på Tv... Usch, vilken dålig mor jag är!!!! Fast han verkade ju nöjd med uplägget...
Nu har han iaf fått frukost vilket väll gör mig till en bättre mor!!!
Jag har lite ont i halsen och Petter är rosslig igen... blä! Men vi har en läkartid i morgon så det känns bra.
Va det är grått och trist ute!
Ikväll ska jag på Öppet hus på några kommunala förskolor... konstigt att man snart ska lämna lilla Petter borta hela dagar... Men den dagen går det säkert bra!
Oj,nu har han slagit sig själv med nån leksak och gråter...
återkommer
Oj oj oj! Detta med mat... jag gör ju helt fel tror jag... Petter får gröt på morgonen och kväll och mat 2 ggr per dag... bland en flaska ersättning sent på kvällen om han vaknar och ibland en flaska nån gång på dan om det blir stressigt...
Här hinns heller inga mellisar med... Men jag ÄR EN GOD MOR, eller hur Zynk!!!!
tror ni man kan dricka kaffe som stått i perkulatorn i flera dagar?värma i mikron? är kaffesugen och orkar inte koka...
Återkommer om det gick... om jag inte ligger död på köksgolvet...
Mr P hittade mig halvdöd på golvet efter att jag smakat på mögel-gamm-kaffet!!!!
Nej, jag avstod faktiskt och gjorde nytt, det var gott!
Zynk, har faktiskt inte druckit kaffe sen jag var på rytmiken i måndagsmorse så jag var väldigt sugen!!!!
Bölar ni oxå så fort ni ser en förlossning på TV???? Kollade en repris på Greys där de förlösste femmlingar och jag stortjöt...
Ja kanske vore bra att börja jobba, typ i går!?!?!?!?
Jag snackade faktiskt med lönetanten på jobbet idag och efter mycket ringa tebax så fick jag klartecken för att gå tebax i tjänst över sport- OCH påsklov!!! Hurra! Dessutom så skrev hon in att jag börjar jobba den 10 juni och då startar med SOMMARLOV!!! Faan va det är bra att va lärare ibland. Jag sparar jättemånga dagar på detta och så blir det ju lite mer stålar oxå, det är ju inte fel, jag är luspank trots att jag tar ut fullt...
Idag har jag och Petter varit i köket... han på golvet och jag vid spisen... Nu står det massa matburkar som ska frysas in, känner mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig.
Kan dom äta kokt skinka? Sen sa nån att det gick bra med kiwi, så det har jag mixat med melon nu och fryst in i istärningspåsar så man kan pluppa ut och mixa med banan, blir supergod sorbé... Nackdelen är ju att det är typ en sked till Petter och två till mig vid matningarna... men jag har ju inget socker i så det måste ju vara nyttigt...
Så har det bajsats i stora lass idag igen, ganska löst så nu undrar jag om han har diarré... Men han är ju pigg som attan trots sin snuva så jag är inte så orolig... däremot gnager det där med vätska i mitt bakhuvud och nu har jag fått för mig att han inte kissar lika mycket, kanske beror det på att jag får byta blöja mycket oftare nu eftersom han bajsar så mycket och då är de inte så "kisstunga" längre...
Förlåt mitt inlägg om mitt favvoämne... BAJS!!!
Återkommer
Gokväll...
Det lustiga med att vara blödig var att i dag kom Mr P hem och sa att det hade stått nått på löpet om nån idiot som hivatsit barn från nån balkong och då klarade han inte att köpa tidningen, han sa att han blivit så blödig när det gällde barn numera... så det är tydligen inte helt kvinnligt...
Så träffade jag min gravida granne som ska ha i juni, och snackade lite om ul och kön osv, höll på att börja lipa då med...
För en stund sen låg vi i sängen och pratade och tittade på vårt lilla mirakel... Vi kom båda överens om att han är finast i världen... så pratade vi om att, tänk att kunna få en till sån här... att ha en stor och en liten... vilken underbar tanke!!!
Här ärd et ingen tvekan om vem Petter är son till, han är nämligen livrädd för dammsugaren!!!!!! Sin far upp i dagen, Ha ha ha! Jag som trodde det skulle va kul när jag körde runt med nått som dundrade... Nu är ju inte jag den som dammsuger ofta och Mr P gör det aldrig... Men det vet ju ni som varit hemma hos mig...
Här vaknar Petter oftast på morgonen och ligger och gnyr lite och då är han väldigt "gos-vänlig" När han sovit på dagen kvällen däremot så är det alltid avgrundsdjupa skrik som gäller...
Magmassage är jättebra! Vi gick på babymassage och det gillade Petter, det var en mysig stund man kunde ha med sin lilla mini-bebis... Kyrkan brukar fixa sånt och även öppna förskolan, kolla det, helt klart roligt!
Petter försöker oxå sig på att siga mamma tror jag, eller så inbillar jag mig... tom Mr P, som annars bara tycker sig höra pappa reagerade idag och sa att han verkligen sa Mamma! Häftigt!!!!