visparnas tråd # 6
Gokväll...
Det lustiga med att vara blödig var att i dag kom Mr P hem och sa att det hade stått nått på löpet om nån idiot som hivatsit barn från nån balkong och då klarade han inte att köpa tidningen, han sa att han blivit så blödig när det gällde barn numera... så det är tydligen inte helt kvinnligt...
Så träffade jag min gravida granne som ska ha i juni, och snackade lite om ul och kön osv, höll på att börja lipa då med...
För en stund sen låg vi i sängen och pratade och tittade på vårt lilla mirakel... Vi kom båda överens om att han är finast i världen... så pratade vi om att, tänk att kunna få en till sån här... att ha en stor och en liten... vilken underbar tanke!!!
Här ärd et ingen tvekan om vem Petter är son till, han är nämligen livrädd för dammsugaren!!!!!! Sin far upp i dagen, Ha ha ha! Jag som trodde det skulle va kul när jag körde runt med nått som dundrade... Nu är ju inte jag den som dammsuger ofta och Mr P gör det aldrig... Men det vet ju ni som varit hemma hos mig...
Här vaknar Petter oftast på morgonen och ligger och gnyr lite och då är han väldigt "gos-vänlig" När han sovit på dagen kvällen däremot så är det alltid avgrundsdjupa skrik som gäller...
Magmassage är jättebra! Vi gick på babymassage och det gillade Petter, det var en mysig stund man kunde ha med sin lilla mini-bebis... Kyrkan brukar fixa sånt och även öppna förskolan, kolla det, helt klart roligt!
Petter försöker oxå sig på att siga mamma tror jag, eller så inbillar jag mig... tom Mr P, som annars bara tycker sig höra pappa reagerade idag och sa att han verkligen sa Mamma! Häftigt!!!!