• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Tjena KP!

Bakis i vattensäng o lekande bäbisFörvånad Skönt att det kändes ok på dopet ändå!

Det är ju så mycket smidigare med sulky. Och så tänkte jag att Alva kanske triskas i vagnen för att hon vill ha en ny snygg trendig vagn här i förorten är det bara EL och Brio.
    Nä jag ska nog smyga ner hos A nu. Börjar fundera på om hon ska få eget rum snart för hon vaknar rätt ofta när vi lägger oss. Vi vågar knappt läsa...

• Joyce

godmorgon!
    Här var det shoppingtips

Själv sitter och jag slötittar på vasaloppet, det är en skön söndagssysselsättning. Plus väntar på att sambon ska fixa frukost. Vet inte vad vi ska hitta på idag det är ju så pissigt väder. Vad ska ni göra idag?

Kerpet: Skönt att du återhämtat dig! Men vad kul det lät med drinkar på grand!

• FISK78

Godmorgon

Dopet gick prima Sååååååå mysigt! Men det är ju mycket fix både före och efter så man hinner ju knappt prata med gästerna, så är det ju att vara värdinna...

Sid skötte sig utmärkt! Ville dock plaska och leka i dopfunten, han trodde det väl var som en pool i Thailand eller nåt!?! Som sagt urmysigt och trevligt på alla sätt och vis Så nöjda! Det värsta var att Mr D mådde illa hela dagen och jobbade natt på det... Så han kom hem 7.30 i morse och var sliten såklart.

Så det är shopping som gäller brudar! Vi är oxå JÄTTENÖJDA med vår sulky Acta Graco Mosaic tror jag den hette. Helt perfekt, har den alltid i bilen och hade den i 3 månader på resan. Rejäl men smidig

Ja, shopping är roligt i alla former håller med!!! Vi är helt galna sen vi kom hem efter resan... Måste nog lugna ned oss lite!

• FISK78

Jag kan tillägga att KP skötte sig exemplariskt på dopet och pizzabullarna var UNDERBARA!!! Däremot så glömde hon halva skötväskan här men det tar vi nästa gång...

Förresten så fick vi vår nya TV i veckan... Jätteskönt! Har ju inte haft någon på flera månader. Den är stor 52 tum - härligt! Mr D är ju tekniksnubbe så då blir man med TV och teknikprylar

TRÅKIGT VÄDER Vad ska man göra idag? Sitter med en kopp te och goda kakor från igår... Mr D kommer ju att sova hela dagen...

• zynk

Hej fisken! Kul att ni blev så nöjda med dopet! Skoj med plask i dopfunten ! Och vi tvivlade aldrig på att KP skötte sig .

Kollar in acta-sulkyn nu. Verkar helt ok o lite billigare än McLaren! Tack för tips.
    Ja vad ska man göra idag? M har också jobbat natt. Jag har morgonrocken på . Man kanske ska klä sig iaf? Kankse kollar in en ny barnbutik i heron city alt hänger på svågern och kollar på husvisning.

Du kan väl hyra en rulle (barnfilm?) o inviga TV:n? Eller frossa i kakor och såpoperor?

Måste berätta: Jag har haft sås vårt att få A att äta. Det beror säkert på att hon ammas som tillägg (=hon vet att hon får tutte om hon inte äterFundersam alt är hon inte så hungrig).
    Men idag var jag så trött när hon efter några skedar började knipa med munnen. Så hon fick ta skålen och gegga med händerna. Hon blev så fascinerad att jag bara kunde skyffla in mat - och fick lägga upp mer efter att allt var uppätet . Så nu lär det bli kladdparty framöver. Vi kanske helt enkelt ställer matstolen i duschen - så är det bara att spola av A o stol efteråt .

• FISK78

zynk: Tack för tipsen, såpopera och kakor låter bra men det är bara skit på TV. Sid gör exakt likadant vid matningen... Äter 3-4 skedar om han inte får hjälpa till själv... Men det går bättre med kladd OCH kladdigt blir det defenitivt! Dessutom har han börjat kinka med burkmaten, vill bara ha det vi äter... Kul, men lite jobbigt eftersom jag inte gillar att laga mat. Han vill ha köttbullar och potatis, ris och kyckling osv osv osv. Men jag tycker det är jättesvårt att komma på mat, måste börja med lista tror jag!

Snart kanske Mr D har lust att vakna...

• zynk

Va skönt att höra fler som är likadana med maten. Nu har vi ätit en måltid till på samma sätt - succé!!! Mer än en liten burk . Jesus vilket kladd!
    Känner också igen det där med att inte vilja laga mat. Jag tycker det är urtrist! Vi får äta barnmat hela familjen . Nu har jag just ätit gammal pasta med nån skum sås och så la jag på lite fryst spenat - in i micron . Ingen mat för en bebis precis. Annars går väl det mesta bra. Förresten bajjar A så där ofta som Sid gjorde innan ni åkte. Fick ni nån förklaring på det? Jag tror det beror på mer mat o att hon varit förkyld.

Nu ska jag väcka karl o åka på husvisning

• jamis

Hej hej

Tillbaka efter en kul men lite kämpig helg med halva släkten i Värmland. Adam blev lite stressad och skrek så han nästan tappade andan någon timme på kvällen efter festen... Jobbigt men skönt att vi bodde i egen lägenhet utan en massa släktingar!

FISK: va kul att dopet gick bra! Vore kul att få se bilder!

Joyce: Va hittade ni på idag? Det har ju verkligen inte varit roligt väder...

Nu ska jag underhålla min son

• MallaMojs

Hejhopp...eller ska man säga Skepp'o'hoj Hemma från kryssningen och det har varit ok. Barnvakterna hade haft det ok de också

Visst är det Maclaren som har en tvillingsulky? Jag tycker dock att alla sulkysar ser sååå skrangliga ut och så är jag inte så mycket på språng med bil Men kanske bra att ha till sommaren. Mina barn ska ju gå själva då iofs Haha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6