• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Halloj!

Skönt att höra att jag skötte mig!! Ha ha ha! Kan ju oxå berott på att jag inte hade mage att säga åt Mr P att han skulle få köra... (inte efter den fylle natten...) Så han fick dricka vin, men nu har jag sagt åt honom på skarpen att det är slut på det nu, han sitter bara och småsmuttar och sen tycker han nästan att han kan köra hem, det får han dock inte, men skulle säkert fixa det eftersom han dricker typ 10 cl under tre timmar och sen ingenting två timmar innan vi åker hem... Onödigt att jag ska va nykter när han oxå i princip är det!!!!

Dopet var så himla superfint, Lille S var så söt när han satt själv på en stol brevid pappa i sin långa fina klänning. Och jättegod mat! Tack så mycket!

Ja jag glömde en del grejor va? Har du plats att ta hand om dem några dar fisken?

Åh ni skulle se Fiskens och Mr D´s TV!!!!!Petter var helt faschinerad (vi oxå) Så var det ju roligt banprogram på tvn oxå!

Idag har vi varit i fagersta på lantstället, OJ OJ OJ va fint det blir! Mr P har varit mycket duktig på helgerna!

Ikväll var vi och storhandlade tillsammans och lagade god mat när vi kom hem... så mysigt!

Vågar inte säga till Mr P att det vore kul med en sulky... Han skulle DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ om jag talade om vad en McLaren kostar... fast iofs så är väll McLaren ett Formel1 team oxå... Det kanske kan få honom att vilja ha en sån???

Nej nu ska jag umgås lite...

Kram KP

• Kerpet1

Godmorgon!

Här är det trött morgon, men det beror inte på Petter utan att jag aldrig går och lägger mig i tid!!!!

Idag är det snö här! Känns tråkigt, jag vill ha vår nu!!!!!

Jag ska ta mig i kragen och gå på babyrytmiken, vi har missat några gånger nu för att Petter har varit sjuk och jag lat... 9:30 är alldeles för tidigt!!!

Dessutom måste jag ta en riktig lååååååååååååååångpromenad idag, jag har gått upp i vikt senaste veckan!!!! trist, men bara att ta tag i det nu, vet ju oxå att jag faktiskt var lite lat förra veckan och slarvade mycket med maten... så idag är det nya tag!!!

Kram alla kära vänner!

• Pess

Kerpet, varför bestämmer inte du och jag en date i city i veckan där både du och jag promenerat in från varsitt håll utan fusk? Sedan en nyttig lunch någonstans?

• Mirren

Hej vänner!
    Pess, vi har ju en date nu på fredag- har du glömt det . Ser fram emot att träffa dig och Lovisa då!

Själv är jag magsjuk INTE roligt och Casimir blev helt hysterisk när jag kräktes - jag har aldrig sett honom så rädd. Trots att pappa höll honom hårt, hårt så var han utom sig och skrek "ma-ma-ma-ma".

Lyssnar på Linn Marias "Underbarn" och gråter floder...

• Pess

Ugh för magsjuka Mirren...Krya på dig, och så söt C är som blir orolig för dig

Jag kommer inte på fredagsdaten...Har redan pratat med Zynk om det......Ingen bil, alldeles för rabiat för att ta mig långt kollektivt Men ljusare tider stundar...Snart har jag bil igen

• Pess
    Mirren skrev 2008-03-03 08:45:01 följande:
    www.linnmaria.se/htm/musik.htmPrins Noel och Det första andetaget tycker jag speciellt mycket om!
    Ja, de är superfina. Fast nästan kanske lite FÖÖÖÖR "fina" och sentimentala för min smak...
  • Mirren

Visst håller med Pess! Men är man i rätt stämning så - bara att försöka tänka bort hur det egentligen var vid förlossningen. Har jag berättat att min första känsla när C föddes var "å kan någon ta bort honom, om jag låtsas att jag fortfarande är medvetslös kanske de gör det".

• Pess
    Mirren skrev 2008-03-03 08:52:56 följande:
    Visst håller med Pess! Men är man i rätt stämning så - bara att försöka tänka bort hur det egentligen var vid förlossningen. Har jag berättat att min första känsla när C föddes var "å kan någon ta bort honom, om jag låtsas att jag fortfarande är medvetslös kanske de gör det".
    Då kan jag erkänna att jag hade exakt samma känsla...."Kan inte någon SNÄLLA ta bort henne...."

Inget att skämmas för....Relativt vanligt. Man ORKAR helt enkelt mer i den stunden...
  • zynk

Mäh... Pess varför GÅR ni inte hem till mig då

Morsning! Måste dricka mycket kaffe innan jag kan skriva mer....

Svar på tråden visparnas tråd # 6