• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Minna72

Jag stekte den lätt och serverade i mindre bitar. Att mosa funkade inte alls, det var inte Öki intresserad av. Allra bäst gillade han att äta den som "macka".
    Hade morot och lite lingonsylt till.
    Har sedan läst att man inte behöver steka den (eftersom den redan är tillagad) så det räcker att värma i micron. På det viset kommer man undan stekytan (som ju inte är så bra för små knytt).

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs
    Minna72 skrev 2008-03-05 15:39:56 följande:
    Jag stekte den lätt och serverade i mindre bitar. Att mosa funkade inte alls, det var inte Öki intresserad av. Allra bäst gillade han att äta den som "macka".Hade morot och lite lingonsylt till.Har sedan läst att man inte behöver steka den (eftersom den redan är tillagad) så det räcker att värma i micron. På det viset kommer man undan stekytan (som ju inte är så bra för små knytt).
    Ahh, tack! Ska se om mina vill ha det, OM de bara ville vakna någon gång
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Minna72
    MallaMojs skrev 2008-03-05 15:41:40 följande:
    Ahh, tack! Ska se om mina vill ha det, OM de bara ville vakna någon gång
    Han gillade det skarpt så jag hoppas dina gör det också! Fast jag måste också berätta att han åt lite för mycket lite för snabbt senast så han fick magknip nån timme senare... Så håll koll på deras små magar!

M ringde just från dagiset där han hämtar Öki. Tydligen hade han gråtit ganska ordentligt två gånger under dagen när det blivit för många intryck (mycket barn och ljud). Men hade annars sovit och ätit bra. Lite skär det i mammahjärtat att han varit ledsen och jag inte var där.
  • Morrisen

Tack för mattipsen och trådtipset!
    Här gäller det att försöka komma ihåg alla bra saker, jag som är så gles i knoppen oxå.

Klarar man sig med bara en stavmixer eller har alla köksmaskiner när de gör egen barnmat?
    Tyvärr så är varken jag eller mannen så där jätteintresserade av mat så vi är inte så utrustade. Men nu till Bea vill man ju göra så bra som möjligt.

• Minna72
    Morrisen skrev 2008-03-05 16:27:28 följande:
    Tack för mattipsen och trådtipset! Här gäller det att försöka komma ihåg alla bra saker, jag som är så gles i knoppen oxå.Klarar man sig med bara en stavmixer eller har alla köksmaskiner när de gör egen barnmat?Tyvärr så är varken jag eller mannen så där jätteintresserade av mat så vi är inte så utrustade. Men nu till Bea vill man ju göra så bra som möjligt.
    Stavmixer räcker jättelångt! Det är det enda jag har använt. Och sen kan man helt enkelt många ggr mosa med gaffel.
  • Kerpet1

Mr P vill göra ett inlägg till Malla (och säkert er andra oxå)

"Hennes kille är ju faktiskt inte skapad at göra såna där saker som att handla, varför ska han göra det????"

Blir man trött eller??????

MallaMojs skrev 2008-03-05 14:53:33 följande:
    Nu undrar ni kanske varför inte M kunde tagit bilen å handlat men han är tyvärr inte så bra på det, och inte ett dugg intresserad heller... Han kommer hem med ett par DVD-filmer och en påse nötter om man har tur *asg*Nähä - vad ska vi laga för mat idag då???
  • Kerpet1

Idag har jag och petter gått fram och tillbaka in till stan!!!!!
    3 timmar samanlagt!

Åh, vet ni? Vi träffade en helt bedårande liten tjej i rosa klänning! Nämligen L... Petter somnade utmattad i vagnen på väg hem, och det kom små rosa hjärtan ut ur vagnen, han drömde bergis om L, han är nog kär, fast säkert lite i L`s mamma oxå, han gillade henne skarpt!

Här har det varit vårt riktigt första stora bajskalas, vi har varit förskonade tidigare... kanske kommit bajs utanför blöjan 2-3 ggr... Men jäklar! Nu välde det ut!!!! Kan det vara Kidneybönorna tror ni? Hur lång tid tar det för mat att passera genom bebisar? Man vill ju helst veta vad som var orsaken, fast jag såg vissa saker i röran, så jag kan ju gissa... hm...

Ska nu springa ut med bajs-soppor och kolla om tvättstugan är ledig, så kanske kläderna kan bli rena...

Kram

• MallaMojs

Haha Du kan hälsa Mr.P att - I KNOW!!! Sen så tycker jag det är rätt så skönt att komma iväg utan barn också

Här gick det sådär med blodpuddingen - det smakade nog gott men det var svårt att tugga och kändes konstigt i munnen. Gav dom en hel bit och det var bättre!! Lingonsylten gav Cornelia multipla rysningar så jag höll på å garva läppen av mig

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Malla! Ja jag gillar oxå att åka och handla utan barn och man!!!!
    Skönt med egentid, även om jag hellre hade den på ett spa eller på en restaurang!!!!!

• Pess

L´s mamma är kääääär i Petter oxå

....och vilket tur att bajskalaset inte kom tidigare

Jag gick oxå hem....Men jämfört med din promenad är min t/r till stan en fis i rymden

Svar på tråden visparnas tråd # 6