• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

äsch jag hann inte skriva mer - gubben kom hem o A pockade på uppmärksamhet

malu nej jag bränner inga kalorier- hann ju inte ut innan solen gick i moln. jo vi tog en sväng runt huset o kollade in ev lökar

jag är glad för a har ätit både gröt och... hör o häpna - blodpudding med rårivna morötter . rårivet var inte meningen - vet inte hur bra det är.

a sitter i knät och sliter i gardinen medan jag skriver. man måste skriva fort!

• Idis 76

Zynk: Gubben brukar hjälpa till men är borta på jobb tills på måndag så jag och T får allt klara oss själva... Ja det där med strumpor är en följetong...(stavas d så?)

Ma Lu: Va skönt att det såg bra ut!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

MaLu: Bra att det såg fint ut!

zynk: Skönt att A ätit bra

jag är tröttare än tröttast idag. Var på jättelång promenad idag men det var allt som orkades med. Ska få sova på soffan i natt... längtar

• MallaMojs

Här kom solen aldrig fram å några kalorier blev inte brända heller Men ojoj vad gott det var med sushi - och så kul att titta på större tvillingtjejjer, de har en massa skoj för sig.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Ikväll så har jag med mycket tålamod fått i T välling. Hon har ju vägrat att ta det förut. Köpte den för 8 månader, hon är ju snart där. Först så drack hon 40 ml ur flaskan och sen tog det stopp. Då blandade jag den med lite puré och gav den med sked, funkade. Då blandade jag till 60 ml välling och en tsk med puré och gav det med sked och det funkade. Tänk om hon nu kan bli van vid smaken och sen tar man mindre och mindre puré, håll tummarna.
    Försökte även med en annan medtod när hon skulle sova. Hon vägrar ju att sova om hon inte får gossa med mitt hår. Jag la henne i sängen och hon fick bli lite arg, inte mycket för jag vill inte att mitt barn ska somna för att hon är ledsen. Jag gick dit och pratade lite med henne och gjorde så några gånger, gav henne gossefilten osv. Jag buffade henne i rumpan och tillslut så sov hon och jag smög ut. Får väl se om detta funkar bättre än allt annat jag provat. Hon ammade 4ggr i natt och vill ju helst slippa det.
    Ni som ger välling och inte ammar, äter era barn även välling på natten? På BVC här så sa dom att dom inte tyckte att det skulle vara nödvändigt att mata på natten, trodde att dom flesta barnen åt på natten när dom var 7 månader.

Förlåt för en uppsats och har ni läst ändå hit så...tack!!!

• MallaMojs

Idis - mina slutade få mat regelbundet när de passerat tre månader tror jag Visst, det har hänt - men de tär mer undantag än regel!! Nu, nästan aldrig!! Men jag tror det är lättare att låta bli när man inte ammar, och mina var rätt så enkla just då, mellan 3 och 6 månader Nu, näää Men nästan aldrig mat iaf!!

• Idis 76

Malla: Sover dom oxå bra på natten då och när och vad äter dom som sista måltiden på kvällen?

• MallaMojs
    Idis 76 skrev 2008-03-11 20:42:43 följande:
    Malla: Sover dom oxå bra på natten då och när och vad äter dom som sista måltiden på kvällen?
    Mellan 3 och 6 månader så åt de ersättning som de nästan alltid somnade till, och sov sedan hela nätterna. Nu äter de välling vid 19-tiden och sen är det lite av en kamp tills de somnar - kanske vid 20-tiden. Izabella sover ju mellan oss nuförtiden och vaknar då och då, gråter efter napp och närhet. Cornelia sover nästan alltid 20-7
  • MallaMojs

Sen så, återigen, det går nog inte alls att jämföra flaskbarn med ammade barn Maten finns ju så tillgänglig och barnen är vana vid att bli tröstade med tutten, även fast de knappt äter. Jag skulle ju aldrig blanda ordning en flaska mat på samma sätt liksom.

Det har hänt att de inte kommer till ro, fast att de är trötta som f*n, och då har de fått en skvätt ersättning/välling. Sen så får man ju, om man vill sluta amma - sluta amma

...men som sagt tror jag inte att det går att jämför. Jag kanske borde hålla tyst och lämna frågan till de som faktiskt ammar

• Idis 76

Malla: så vill jag oxå ha det T sover i sin säng och då sover hon bar i ca tre timmar och sen ska hon bara vara hos oss så att hon hela tiden kan nå mig och när hon skriker så är det bara min tutte som hjälper. Försökte allt annat i natt men det gick inte. Hoppas på en bättre natt nu. Det är lite lättare att kämpa med rutiner när jag vet att jag inte stör någon annan. Gubben är ju borta på jobb i en vecka och bonustjejerna är hos mamma i två veckor nu!

Svar på tråden visparnas tråd # 6