• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Idis 76

Pess: Hur går det för er?

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Nytt gnällljud: "Mamma jag vill krypa men F-N va jobbigt det är att komma upp på knän och händer . Jag är så ARG så jag exploderar! Morrr"

• Mirren

Pess: Vad ledsamt! Förstår hur jobbit det måste vara för er. Många kramar!

• Mirren

Zynk: Alva _kan_ i alla fall krypa. C gnäller för att han bara kommer bakåt hur mycket han än hasar.

Jam: Hoppas det ordnar sig med huset. Ska bli spännande att höra om det finns i närheten. Hoppas det!

Kerpet: Det har inte gått något bra med maten idag . Inte ens pannkaka gick ner och ännu mindre Chili-sans-carne (eller vad man nu ska kalla det). Det som han brukar gilla...

• Joyce

Mirren: Oj, jobbig dag! Du gör det otroligt bra som orkar jobba

Pess: Oj, hoppas det inte är nåt farligt! Kram

Fisken: Lyxigt med träning!

Kerpet: Var fisken god?

jam: Låter bra med en kväll för sig själv i veckan Jag tror det är viktigt att unna sig lite ensamtid ibland. Plus att pappan också säkert mår bra av lite ensammys med barnet också Lycka till med huset!

zynk: Ja bilen är ett bra sövtrix! Funkar här jämt också, men idag kom vi ju inte ens ner till dit. Roligt att det är krypning snart på G.

jag vill också träffa er snart! vi åker ju bort hela nästa vecka... men sen!

Min skrikdag slutade med att jag satt i soffan med E sovande i knät i över 3 h. Fy vad mycket skit jag hann se på tv.

på er

• Kerpet1

Det var kokt sej med potatismos och mixade blandade grönsaker, hyfsat stora bitar vilket gjorde att jag fick mata, Mr P vägrar, livrädd för att P ska sätta i halsen... Men han fick ge frukten sen, mixad banan med mango o hallon...

Har precis tagit en promis runt sumpan, kände att det behövdes eftersom jag bara ätit smågodis och fikat idag, ja, fisk o potatis till middag dock!

Mirren! tråkigt när de inte vill äta, även om inte jag har det problemet, P äter även när han är sjuk... hm, han har ju haft hög feber och var magsjuk förra veckan, men äter ändå massor! Får va glad så länge det funkar!

• MallaMojs

Jag håller på å bli gaaalen Barnen vääägrar somna. Eller tja, nu sover de ju, men efter över en timmes kamp. Man måste lägga sig bredvid Izabella, så somnar hon på stört. Cornelia däremot måste sitta i knä och gnälla och kinka, man ska guppa med benet och klappa på kinden - så ska hon somna, och det tar kanske en timme Å det är bara mamma som gäller hos henne.

Min mamma och syster var här ikväll och tänkte hjälpa mig med läggningen, katastrof!!!

*lite less*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Tufft läge Malla! Skönt att de sover nu iaf.

...det gör inte Alva. Hon ligger och pruttar under vardagsrumsbordet superlycklig

Hoppas kunna återkomma - eller så går jag o alva o lägger oss samtidigt.

• Pess

Tack för omtanken tjejer...L har fått sin första öroninflammation Rött och buktande såg det ut...och hon SKREK som en stucken gris när läkaren bara så mycket som petade på örat

Nu blir det penicillin ett tag framöver här....

Shit vad snabbt hon måste blivit dålig. Visserligen var natten som gick orolig med många uppvak...Men hon var ju inte skrikig...Men idag kl 14 (nästan prick) var det som att trycka på en knapp Nu sover hon utmattad hög på alvedon och med första dosen pc i kroppen

• MallaMojs
    Pess skrev 2008-03-12 21:24:42 följande:
    Tack för omtanken tjejer...L har fått sin första öroninflammation Rött och buktande såg det ut...och hon SKREK som en stucken gris när läkaren bara så mycket som petade på örat Nu blir det penicillin ett tag framöver här....Shit vad snabbt hon måste blivit dålig. Visserligen var natten som gick orolig med många uppvak...Men hon var ju inte skrikig...Men idag kl 14 (nästan prick) var det som att trycka på en knapp Nu sover hon utmattad hög på alvedon och med första dosen pc i kroppen
    Näää, stackars lilla L

Här märkte vi ju nada, förrän båda fick hög feber vid första omgången i julas.
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6