• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • FISK78

Jam: Vad mysigt med fika och promenad Bära-dagar har vi nog alla Sid ville bara vara i famnen när han var liten så BB var fantastisk Nu går det dock bättre att vara på golvet och leka men han vill gärna att jag är med!

Joyce: Helt rätt! Bra gjort att avboka när lille E inte är på humör. Varför stressa!?! Bra!

Själv ska jag gå och träna snart, ska bli jätteskönt eftersom vi har varit så sjuka länge...

• Mirren

Tittar in med en rapport från första pappaledigt-dagen. Casimir är inte nådig idag kan jag lova - C har varit ute och gått med vagnen tre gånger (sisådär en fyra timmar kanske). (Att det har regnar, blåst och haglat ger det hela en extra liten krydda). Lite synd om C är det trots allt eftersom Casimir skriker väldigt ofta, gärna och högt idag. Trots detta har jag kramat, matat och burit - men det är klart, skillnad mot hur det brukar vara är det ju när jag aldrig är utom synhåll- och det känner ju Casimir. Nej nu ska jag fortsätta jobba...

• Pess

Shit i helvete L skriiiiiiiiker och gråååååååååter tröstlöst....INGET hjälper....Jag kan inte trösta med NÅGOT Tårarna sprutar på henne....

Har varit på en mammaträff, men fick gå därifrån i all hast sedan L blivit hysteriskt ledsen och har så fortsatt i bilen hem och princip oavbrutet ett par timmar nu Gav en alvedon för en timme sedan....Ingen feber...

Får ge det ett litet slag till....annars blir det väl en kväll på akuten

• MallaMojs

Åh, nej, Pess - hoppas ni slipper akuten

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Men Pess! Stackars er! Krama lilla söta L! Hoppas hon lugnar sig och ni slipper Akuten! Va stressad man blir av sånt där, man vet att man inget kan göra fast man försöker göra ALLT!!!! Styrke kramar till familjen Pess!

Fisken, vadå? Tränar du på gym? trodde bara du tränade på natten numera!!!!! Jävla skryterska!!!!!!

Nej nu ska familjen äta middag... tillsammans faktiskt!!!! brukar ha svårt att få till vår egen mat i samma tid som Petter är hungrig!!!!

• jamis

Men usch Pess Hoppas hon kan tröstas snart så ni slipper akuten!

FISK: Låter skönt att träna! Mitt SATS-kort börjar gälla 1 april så då ska jag börja träna igen. Vi har bestämt att vi ska få en em/kväll var i veckan att träna på. Vi får börja så, så får vi se hur det går. Jag har tänkt testa mamma-barn-gympan oxå men tror inte att A kommer gå med på att ligga på en matta och titta på ! Men så försöker jag ta en promenad på 1 timme varje dag iaf så lite motion får man ju... Oj, det var INTE meningen att skriva 100 rader om min träning

Kerpet: Mysigt att äta hela familjen tillsammans! vad blir det idag?

Jag kommer på onsdag Jättekul att träffa er då!

• Kerpet1

Idag blir det fisk! Både till stora och små!

• zynk
    Jam Va spännande med hus! Är det permanent eller sommarhus?

Joyce Ha ha . Jag visst är det extremt olika från dag till dag! Jag trodde jag hade en bärfis (=barn som ville bli buret jämt) ett tag men sen ändrade det sig och nu stortrivs A på golvet. Man kanske ska akta sig för att sätta etikett på sitt barn. I det fallet var det ju himla skönt att A ändrade sig. Men hennes goda sömn hade hon kunnat få fortsätta med .
    "men jag har hört att..."

Jam/Joyce Ja ibland kommer man inte utanför dörren...! Ungarna bestämmer - så är det bara!

Fisk: Skönt (pust - eller svettigt ) med träning! Vad blir det för sort?

Pess Usch å fy - jag lider med er! Pussa L från hela tråden!

Kerpan Å va mysigt det låter - inte lätt alls att få till måltiderna samtidigt! Vi vill veta mer - vad för fisk? Jag behöver all inspiration jag kan få inför att jag ska börja med annat är burkmat och helfabrikat!

Efter fm:s misslyckade sövningsförsök testade vi metod 2: Bilen - och A har nu sovit TVÅ tupplurar idag !
  • jamis

Va gott!

Kerpet1 skrev 2008-03-12 17:41:42 följande:
    Idag blir det fisk! Både till stora och små!
    Adam kissade just ner både pappa och köksgolv och påminde därmed de glömska föräldrarna om att man ska BYTA blöja. Jag som tyckt att dagen gått fort
  • jamis
    zynk: det är ett permanent hus. På samma gata bor dessutom några av våra bästa vänner

Va skönt att A sovit gott idag! Men visst är det så att barnen får styra. Iaf väldigt mycket!

Vi ska äta mackaronipudding idag. jag som var sååå sugen på det
Svar på tråden visparnas tråd # 6