• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-03-13 07:31:44 följande:
    Pess - vad har ni fått för medicin?Izabella kräktes och vääägrade Kåvepenin, men Animoxen gick med spruta och på tvång
    Kåvepenin fick vi... Alltså igår gick det super...Hon sög från sprutan....Idag vände sig magen ut och in....Gah....
  • MallaMojs
    Pess skrev 2008-03-13 07:36:26 följande:
    Kåvepenin fick vi...Alltså igår gick det super...Hon sög från sprutan....Idag vände sig magen ut och in....Gah....
    Läkaren som vi träffade vid Izabellas andra omgång sa att det bara är "puckon" som skriver ut det till barn Första omgången slutade med att I fick dela medicin med C!!

Animoxen smakar som jordgubbsshake och ja, med tvång och spruta i kinden gick det! Kanske att du får ringa å be om sådan??

Sen så skulle hon äta i tio dagar, även fast en del anser att det är "gammalmodigt"...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Stackars L OCH stackars dig Pess!!!! Jobbigt när inte medicinen slinker ner lätt som man vill!!!!

Nu har Maud Olofsson precis anlänt så jag ska vara överklassaktig och gå ut och flanera...

återkommer!!!!

• FISK78

Stackars alla små sjuklingar - usch det är inte roligt S är ju inne på sin sista dag antibiotika efter sin öroninflammation så HOPPAS HOPPAS HOPPAS nu att han blir frisk... Verkar dock mer snorig idag än igår

Puss på L och P, usch så jobbigt med sjuka småttingar

Pess: Svårt med antibiotikan, hmmmm... S älskar ju all medicin troligen pga att han fick munspruta med detta första 3 månaderna i livet pga njurbäckenet. Har inga bra tips... Kanske blanda ut det i ca 100ml välling och prova det.

Kerpan: Vad är det för hushållsnära tjänster, låter superspännande! Synd bara att det händer idag när P inte mår bra...

• Idis 76

Pess: Fy va jobbigt för L. Vet hur det är för T har redan haft dubbelsidig och "enkelsidig", inget roligt...

Fick du ingen spruta till medicinen. T fick kåvepenin första gången och den var jätte svår att få i henne men andra gången fick hon något vitt trögflytande som var väldigt sött och det gick mycket lättare, be om att få byta. Nu när jag läst klart så ser jag att ni redan har pratat om det Generad

Kerpet: Tar gärna lite kaffe, kan behöva det idag! Stackars Petter, men det är ju inte dit fel om dom andra blir sjuka, det är ju sånt som händer.

Ego: Fick "gå" hem ifrån jobbet igår. Min rygg började krampa i korsryggen och det slutade med att jag knappt kom upp från stolen som jag satt på och att jag precis klarade av att gå. Det gjorde så jäkla ont. Idag har jag konstant värk men det är bättre än igår. Undra om det har med min ÄL att göra för den har jag nu och den förra jag hade var väldigt kraftig. Är på jobbet idag och ska försöka men håller jag inte får jag väl ringa in en vikarie igen.

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Hej tjejer! Jobbigt med sjuka barn, jag är så rädd att V ska bli dålig för jag avskyr att se honom må dåligt. J har haft maginfluensa eller nåt några dar men tack o lov har V och jag klarat oss, peppar peppar. All sympati till L och Pess. Och till Idis som har ont.

Jag hinner aldrig vara här längre, kan inte fatta att en så liten räka ska uppta så mycket tid... Hänt nåt spännande? Inga nya vispar?

• FISK78

Hej Maxie, läget? Hoppas ni slipper magsjukan, usch och fy finns inget värre!

Tyvärr inga nya vispare... men vi väntar med hopp!

Hur är det med er?

• Maxie

Hej fisk, jo tack, bra. Fullt upp och ändå får man inte mkt gjort. Vi har brutit isoleringen nu och börjat på föräldragrupp, det är kul även om V är en månad äldre än de andra barnen.
    Vi har börjat med smakportioner, havregröt, det är kul.
    Nu ska vi till konsum i ösregnet, dagens projekt.
    Allt väl med er?

• zynk

Morsning!

Kerpan Men stackare Petter! Har ni behövt uppsöka sjukvården? Ha inte dåligt samvete för ev smitta! Det är bara att vänja sig vid att ungarna kommer smittas OCH smitta . Man kan ju inte isolera sig! Bra träning inför dagis .  Och sin ligistkusin måste han väl få träffa (o dagisbarn är väl alltid snoriga?)

Pess Hur mår L idag då? Har tyvärr inga bra medicintips. Kåvepenin är ju 1:a handsval. Men INTE gott...

Idis Jobbigt med ryggvärk när man dessutom måste jobba!

Vi kommer just hem från dagis-studiebesök. Suveränt dagis nära oss men tyvärr hopplöst med dagisplatser i vår kommundel .

Äsch nu kommer min dator startas om pga uppdateringar o jag fattar inte hur jag ska kunna stoppa den 2 minuter kvar.... 1.54...

postar

• Kerpet1

Hallå!

Tillbax hemma, Petter är gnällig, var iaf snäll och sov i vagnen en stund... Har varit och shopat blommor, så skönt att komma hem till NYSTÄDAD lägenhet och bara få ställa in fina blommor!!!!

Nu sover iaf Petter, ögonen verkar lite bättre men det är väll värst när de har sovit...
    Han är däremot väldigt snuvig...

Inser att jag är en dålig mor som gick ut med sjukt barn... borde ha stannat hemma, men frisk luft är väll oxå medicin?

Oj, mat i ugnen, höll på att glömma!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6