• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Pess: Usch då stackars lilla L! Men skönt att ni nu vet vad det är och hoppas att pc verkar snabbt.

• zynk

Kvällen!

Mirren Nja Alva kryper in än - men ålar rätt fort. Fast ändå tydligen inte tillräckligt fort . Vem vet - hon kanske skippar krypandet eftersom hon tar sig fram ändå?
    Jobbigt med mat-trubbel. Men det kan ta lång tid efter en magsjuka tills de små äter som vanligt igen. Kan det vara så? Hur är det med dig då?

Joyce: Skit på TV har man sett mycket av det senaste året fast värst var det när A skulle dygnet-om-amma de första 3månaderna . Visst är det underbart mysigt när de sover i knät - samtidigt som man bara skriker efter egentid(?).

Pess Va skönt att "ha er hemma"! Du ska se att L är piggare redan i morgon! Stackars liten! Håller tummarna för natten!

Nu är det färdigpruttat - och A sover (förhoppningsvis) gott!

Natti!

• Ma Lu

Ojoj, stackars liten L! Och hennes mamma också! Man vet ju själv hur ont det gör i öronen och fy för att behöva uppleva att barnet skriker otröstligt och man inte vet vad som är fel Skönt att diagnosen verkar solklar nu iaf!

Det verkar vara allmän gnälldag i bebisvärlden Min bebis gnäller ju inte men h*n var väldigt trött hela dagen (liksom sin mamma) och ghar inte gjort mycket väsen av sig. Sånt gillar vi inte! Men några rejäla volter har det blivit nu senare så det händer ju grejer!

Jag har blivit med sjal idag Jag kunde inte motstå när jag hittade en blocketannons med en nästan oanvänd tricot-slen för 300 Den är vinröd (körsbärsröd trot jag de kallar den i annonserna) och jättefin! Magen är ju i vägen för att knyta den ordentligt nu men jag har iaf testa och sen fick maken ställa upp som försökskanin Han gick motvilligt med på det

NÄhe, te coh sänggång på programmet här

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk
    MaLu Va skönt att h*n gjorde några volter ikväll! H*n hade ju tänkt slöa ikväll (måste man ju få ibland!) men snurrade lite på sig för morsans skull .

inget uppvak - än .
  • Kerpet1

Godmorgon här finns det färskt nybryggt kaffe till alla som vill ha!!!!!

Jag hade besök av några mammor och barn igår, dem lär jag ju aldrig få träffa igen!!!!!!
    Petter hade ju haft lite feber men blivit bättre och sällskapssjuk som jag var så tyckte jag att eftersom han var feberfri så behövde vi inte ställa in... hm... nu på morgonen är Petter jättesnorig, hostig OCH har fått ÖGONINFLAMMATION!!!!!!
    Troligen smittad av sin lilla Ligistkusin i helgen.... Faan va jag skäms och har dåligt samvete!!!!!!

Vi som idag skulle gå på öppna förskolan!!! Det blir det inget med... Dessutom så ska jag för första gången få en hushållsnära tjänst utförd här hemma på förmiddagen och kan inte va hemma, vet inte vart jag ska ta vägen... tror knappast en kompis vill ha hem oss till henne med en snorig och sjuk liten Petter...

Får bli en Låååååååååååång promis och kaffe nånstans, stackars Petter....

• MallaMojs

Hushållsnära tjänst? Låter spännande...men usch, stackars Petter!!

Här har natten varit helt ok, och nu sitter två ligister och bankar i stolsborden efter gröt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

HEmska mig... Skulle ju börja med att Krama om Pess o L!!!! Stackars lilla tjejen! Vilken otur, men bra att hon får medicin, går det över snabbt då eller? Hoppas den tar snabbt på henne iaf! Petter skickar en jättekram!

Ja, nog mins man när man fick sitta i soffan med sovande bebis och dum som man var bara längtade efter at de skulle sova själva så man kunde få nått gjort... Nu kan man sakna de där tillfällena istället... va knäpp man är!
    Fast Petter ligger fortfarande gärna i mitt knä och sover och när jag ska söva honom är det oftast det som funkar bäst, vagga i famnen/knät! Tror ni jag kommer sitta varje kväll med en 8 åring i knät och försöka få honom att sova på kvällen???? skulle inte tro det, man ska inte va orolig för att göra det som är lättast känns bäst... det löser sig automatiskt, tror det är få 18 åringar som sover i mamma och pappas säng eller som inte kan somna nån annanstans än i mammas knä, nja, det skulle väll vara jag och Pess då!

• Pess

Jaha....VISSTE att det gick för lätt med med medicinen igår....För idag går det INTE. Den första halvan jag fick i henne spydde hon upp....Den andra ligger efter alla andra försök i gröten...och gröten ligger naturligtvis kvar på tallriken Feber har hon idag oxå...Några tips??

Krya på sig lille Petter oxå...

• MallaMojs

Pess - vad har ni fått för medicin?

Izabella kräktes och vääägrade Kåvepenin, men Animoxen gick med spruta och på tvång

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6