• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Åhhh Mina barn har drabbats av MAMMASJUKAN Förrut kunde de sitta på golvet å leka liten stund med varandra, nu brölar de så snart jag reser mig från golvet...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Malla precis så är det här också. 1 minut själv - sen ska det underhållas. Men skojar man så blir allt kul. Det gäller liksom att vara snabb att underhålla - och sen tillbaka till datorn- snabbt .
    Har du redan varit ute???? Och ska storkoka ekologiskt - vad är du för supermamma? Jag är nöjd att jag faktiskt kommit ur morgonrocken .

Joyce Bottenskrap - just ja det är ju VÅR .

Gnäääääääääääääääääll
  • MallaMojs

Det ekologiska är mest till mamma (och motvilligt till pappa)

Hmm, hur är det med alvedon eg? Ger ni så snart era barn har lite feber? Izabella har 38,6 men är "som vanligt" - jag är ju lite anti piller å sånt... *suck*

• Joyce

fråga: när började era kunna sitta upp med stöd? typ uppallade i matstol osv? Skulle vara så kul om han kunde sitta på en stol vid matbordet För han godtar inget annat än att sitta i nåns knä när vi äter.

jag brukar ofta sitt/lägga e lite uppbullad i amningskudden. Halv bakåtlutad. I morse när jag satt och surfade och sen kollade på honom så har han liksom satt sig upp, rest på sig. Men han verkar inte orka så länge för rätt snart satt han dubbelvikt.

• zynk

Feber är ju inte farligt i sig. Det är en del av kroppens försvar ju. Alvedon ger jag om A har ont elller feber o är kinkig. O är hon varm försöker jag tänka på att ge vätska. Men jag tar ju aldrig tempen .

• MallaMojs

Joyce - vi köpte ju Antilop-stolar med sånna kuddar rätt så tidigt, och lät dom sitta där korta stunder ett par gånger om dagen... Vet inte riktigt från när...men hur gammal är E nu då?

zynk - då avvaktar jag med alvedonen... Man ser direkt på henne när hon får feber, blir sådär blank på ögonen, men än så länge är hon glad och så (hon fick alvedon inatt och i morse var den borta, febern)... Jag tycker inte om att ge "bara för att"... Ska nog göra pannkakor till lunch

• MallaMojs

...kollade bland bilderna och jag tror vi satte dom korta stunder i stolarna i september/oktober...så från 4 månader. Om du har en stol så kan du ju testa - han kommer säga till om han inte vill

• Joyce

malla: ok, nä vi har ingen stol men jag blir sugen på att köpa en snart

• Kerpet1

Halloj!

Nu sover Petter och jag borde ju passa på att göra lite nytta, men då hamnar jag här!!!!!!!!!!!!!

Joyce, jag tror petter var ca 4 månader när vi köpte matstolen, men den var inte så poppis i början... han började då oxå kunna sitta själv om man satt brevid och han liksom lutade sig framåt och stödde händerna mellan benen... från 6 månader har han suttit helt själv och jättestadigt, det var väll då han började snurra runt på rumpan oxå... E kan ju få testa Petters stol på tisdag oxå!!!
    Jag VILL fortsätta neråt i vikt men har varit väldigt lat de senaste två veckorna, gick upp nått kilo över påsk!!!! Inte kul, men det var ju mycket mat och godis då oxå! Ska ta nya tag nästa vecka då jag förhoppningsvis är helt fri från snuva!

Malla! Butternut-pumpa är ju matlagningspumpa, hm, jag köpte faktiskt det igår för att göra mat till Petter, jag brukar koka med äpple och mixa till puré, sen krydda lite... Till vuxenmat så har jag gjort soppa på pumpa och haft i äpplen oxå, minns inte riktigt... man kan göra typ chatney oxå eller marmelad...
    Rostad i ugn med andra rotfrukter kanske?

Ang. alvedon så behöver man ju inte ge det vid feber, precis som zynk säger så är det ju bra med vätska och sen att man försöker ta av dem lite kläder och ha lite kyligt i rummet...

zynk! Man får hoppas denna fas med mammighet försvinner! Hjälp vilka tårar det blir om man är längre än två meter bort!!!!
    Det kom helt plötsligt igår, skitjobbigt för i måndags var värsta bästa dagen då han var hur nöjd som helst med att va själv!

Nej, en dusch och lite mat om jag hinner innan han vaknar!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6