• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

godmorgon girls! De är så duktiga era barn - de kan ju massor

zynk: Alva sover i eget rum, wow. Men jag fattar separationsångesten, tur att vi bara har en tvåa Jag brukar smyg-ha-kvar E i sängen efter sista amningen bara för att det är mysigt (inte så skönt för ryggen dock).

Åå jag behöver också städa. M städade i måndags men på nåt konstigt sätt lyckas vi få till knarkarkvartstämning på ett litet kick.

Fisk: Vad roligt med shopping, det vill jag också ha. Jag unnade mig lite smink i går, kläder har jag bestämt att de får vänta några kilo till.

vad ska ni göra idag då? Blåser det lika mycket idag som igår eller vågar man sig ut på promenad?

• MallaMojs

Städa? Tycker vi gör det heeela tiden (M dammsuger säkert fem gånger i veckan) men det märks knappt

Shoppa? Min mascara är så gott som tom och jag måååste ha ett par byxor. Vi får väl se. Känner mig fattig efter att ha lagt in alla räkningar häromdagen - fordonsskatt och shit!!

Dagens aktiviteter? Jag ska till tandläkaren (kostar det också ju ) på koll...

Eget rum? Båda flyttade in i flickrummet när de var kanske 5 månader, men nu är det ju bara Cornelias rum... *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Nähä...om man skulle börja med dagens storkok. Jag har beställt sån Ekolåda (www.ekoladan.se) till imorrn, så idag ska jag laga barnmat av allt som finns i kylen

• Ma Lu

Morron! Jag pallade inte "Barnmorskorna". Har nog lite framför mig att bearbeta iaf...

Hoppas zynk får en bättre dag idag! Det är ändå befriande att läsa att bebislivet inte alltid är himla gulligt. Jag har nog själv framför mig en del "konflikter" och aggressioner av det där slaget så det är skönt att se att min man inte är den enda som glider iväg!

Äntligen ett argument för att skaffa kläder i velour Min 70-talshatare till make får kräkningar av velour men det är ju så mjukt och skönt! Ska sälja in det där med dammtrasefunktionen

Spännande med ekolåda!!! Har hört talas om det men inte tagit reda på mer! Du får gärna säga vad du tycker sen Låter som en bussmart idé istället för att hasa runt och kånka tunga kassar med potatis och frukt!

Här ska ätas frulle och sen är det tillväxt-ul kl.11!!!

Ha en bra dag

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Ja, jag fick tipset i en annan tråd. Speciellt bra nu när vi är sådär nyttiga av oss härhemma, och bara M som har körkort, och inte vet skillnaden på en tomat och ett äpple Jag återkommer med utvärdering!!

Hoppas UL går bra, MaLu!!

• Ma Lu

Jag hoppas och tror att ul ska gå bra Så det är inte bara min make som inte anser frukt och grönsaker vara basvaror i hemmet! Om jag ber honom handla "det vanliga som behövs" kommer han snällt med mjölk, fil, jos, bröd, ost och KANSKE potatis och pasta men ingen frukt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

vi har haft ekolådan (lilla grönsaks, vilken har ni malla?) hela hösten, men gjorde uppehåll när e kom. mest för att bli bättre på att äta grönsaker och sen laga lite nyare rätter. dock fick man väldigt mycket kål i olika former, men vi nyupptäckte kålpudding iaf. sen så fick man alltid ett stort salladshuvud och tomater vilket är lite trist plus sånt som lätt blir dåligt om man inte använder den rätt snart. vi funderar på börja om igen snart och då lutar det åt baslådan (bara närodlat och då mest rotsaker på vintern = blir inte dåligt så lätt) plus ev en fruktlåda också. skönt att slippa bära hem.

malu: lycka till på ul!

• MallaMojs

Jag har beställt Mixlådan, med både frukt och grönt, och en påse potatis på sidan om... Ska testa en gång, sen får vi väl se

• Kerpet1

Va spännande med Ul idag Malu!!!! Ska ni kika efter en liten snopp????

Va duktiga ni är på att beställa EKO... nu blev jag inspirerad!!! Vi äter dåligt med rotfrukter, däremot så använder jag det mycket till lille P´s mat... men som Joyce säger, då kanske man lagar nått av rotfrukterna...

• Ma Lu

Det gick jätteBRA allt såg så normalt och fint ut (älskar ordet "normalt" ): normal mäng vatten, normala organ och normal storlek Det verkar vara en riktig medelsvensson vi har på G för enligt måtten var h*n +-0% idag Om vi går full tid ska beräknad födelsevikt bli 3700 gram! Magen var en millimeter smalare än referensmåttet och lårbenet en mm längre, men det passar precis in i fasonen på resten av familjen

Och nej, vi kikade inte efter snopp Jag är vådligt nyfiken men vill suga på karamellen och spekulera ännu lite till Däremot är jag helt 100 på att bm som gjorde ul såg vad det var för sort! (och jag tror att det är en liten pojke )

Svar på tråden visparnas tråd # 6