• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

ja vad bra, det blir ju perfekt och kolla om stolen är poppis då!

• ProPPens

Hejsan!

Joyce På Saltå är det jättemysigt!! Jag jobbar i närheten av Saltå, om man åker gamla vägen mot S-tälje så ligger mitt jobb en bit in på den vägen på vänster sida... Kan även tipsa om kulturhuset eller Ytterjärna restaurang (ligger i huset innan Kulturhuset där Robygge ligger). På Y rest serverar dom buffe varje dag, brukar vara salladsbord, soppa och tre olika varmrätter ät vad du orkar för 100kr!!! Alla gånger jag varit där har det varit toppen mat!!!

Kerpet Är i v26 nu!! Känns som om tiden rusar fram men ändå inte liksom. Förlossning känns ganska avlägset ännu... Men jag hoppas det går fort för jag vill slippa min foglossning!!! Vissa dagar är det inte roligt alls!! Vattengympan känns jättebra, hon som har den har en privat bm mottagning och verkar vara mycket duktig. Man kan även anlita henne som hjälp vid förlossningen!

Tänkte på en sak som jag måste fråga er för ni kan ju allt!! Eller hur?? Ska man ha kudde till bebisen eller inte?? Håller på med att planera min IKEA tripp och då vill jag köpa allt som jag behöver så jag slipper åka dit igen om jag får mer ont...

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Hmm... Pannkakorna var inte alls goda idag, så vi fick ta en Hipp-burk med Bolognese till efterrätt men Cornelia är fortfarande SUR

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Vi har kudde till Petter, han verkade gilla det, både i sängen o vagnen... nu när han är lite mer rörlig så ligger han inte alltid på kudden, det verkar inte bekomma honom heller... har ingen aning om man ska eller inte...

• MallaMojs

Vi hade kudde, men det är ju lite omtvistat. Köp en vet ja, de är ju billiga på Ikea

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Tänkte också att man kan ju köpa för dom är ju inte dyra på ikea. Vet att det nästan är två läger angående kudde eller ej... Min mamma tex bubblar om bara en handduk i ett kuddfodral, men då känns det som att lägga några kronor på ikeas kudde är bättre... Men sen är det ju ett tag sen hon fick barn!

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Får dom platt huvud av kudde eller? Petters huvud är KLOTRUNT så där har inte blivit nån defekt iaf! Ha ha ha!!!

Vägbeskrivning för tisdag finns nu i gröten...

• Ma Lu

Hej Ser att ni pratar kudde och det är ett huvudbry här också Pratade om det med jam sist vi träffades och det är ju verkligen olika läger! Vissa (däribland Babyland) rekommenderar ju mjuk kudde som bebis ska ligga på så högt att också axlarna är uppe på kudden. En mjuk kudde ska visst göra så bebis inte får platt huvud. Andra däremot säger ingen eller platt kudde (däribland BBSthlm). Jag vet ju att jag själv och mina syskon hade en helt platt kudde precis som Proppens mamma säger Och jag har inte alls bestämt hur jag vill göra. SÅg fina små dunkuddar på Jysk som föll mig i smaken men jag vet ju itne om de faller bebis smaken

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Tror att en del säger att dom kan få platt huvud utan kudde... Men jag vet inte... hmmm det är svårt, när man vet att beroende på vem man frågar får man antagligen olika svar. Men kanske en tunn kudde skulle vara bra att införskaffa och sen får man ju se vad bebis säger

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Mmm, rent spontant känns ju BBSthlm som en mer trovärdig källa än Babyland, menmen... Sen vet man ju itne hur mycket bebis går med på att ligga ner öht

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6