• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Japp, tisdag funkar nog för min del. Gärna nånstans dit det är lätt att ta sig kommunalt.

• jamis

Jag kommer gärna oxå på fika om jag får... vore kul att få till det för en gångs skull!Jag kan oxå på tisdag.

• zynk

Om jag får...??? Klart du FÅR!!! Ska bli superkul.

Maxie till mig kan det vara lite krångligt att ta sig... Något annat förslag?

• MallaMojs

Jag känner att fika på stan kan bli krångligt...iaf för mig

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hej tråden Tack för all er omtanke de senaste dagarna Nu är vi ute "på andra sidan" och det är skönt! Det blev inte ritkgit så jobbigt som jag kanske trott utan värst var det nog i trosdags kväll när allt var framför oss. Då snorade jag ner maken några vändor... Sen kändes det nsätan redan som att segern var vunnen när bebis fortfarande härjade vilt på fredag eftermiddag efter klockslaget för Elmas sista tydliga spark. Det var jätteskönt!

Har hållit på hela helgen och sorterat alla bebiskläder vi fått storleksvis i olika lådor samt förstås sorterat ut allt som jag bara kände att vi itne vill ha för att det var förs litet, för puttenuttigt, för fult etc Och igår fick vi vagnen som nu står här som kattsovplats i köket Det är en 2004 års EL Cerox med "jungle"-klädsel. Och ja, det betyder att det är en sån där som blivit prickad i säkerhetstest pga att hela vagnen säckar ihop om man byter håll på handtaget. Man får helt enkelt låta bli det!Tyvärr blev det inte jättesnofsigt med röd lift i, för själv klädseln är redan i sig trefärgad i mörkgrönt, svart och beige det är det beiga som är "för mycket". Tyvärr är allt i polyester så det går ju inte att färga - om man inte sprejar med någon busgiftig färg som fastnar på plast (och blir flammig och dan...) Vi får allt se hur länge det varar med den här vagnen. Den är ju STOR och inte så lättkörd och så är ett hjul lite vint och skevt och suffletten halkar ner. Är ju så himla sugen på röd sittvagn Brio eller Kronan...

Ser att ni pratar fika för nästa vecka. Den första april har jag bm och den andra har vi läkartid. Men jag undrar om inte bm-tiden blev tidigare än min "vanliga" tid halv elva som alltid krockar med allt. Ska kolla! Det vore skönt att isf ses på nåt centralt ställe

Imorn har vi förresten tillväxt-ul och det ser jag fram emot även om jag som vanlgit är lite skraj för att nåt inte ska vara bra...

Mycket EGO idag (igen )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Halloj!

Tillbaks i stan efter en låååååååååååååååååång helg i ett snöigt skåne!!!!! Var kanppt utanför dörren, satt och käkade godis och nyrökt fisk hela dagarna, vilket resulterat i viktuppgång!!!! Bläääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!

Vi kan ses här på tisdag!!!!! Nära för Maxie tror jag och hyfsat städat... Petter är ju frisk nu oxå... Kanske en liten snorkråka men den har nog flugit i väg tills på tisdag!!!!
    Då kanske vi kan snacka om vem som hånglat med vem oxå!!!! Jag vill veta!!!! Fast jag kan avslöjas att här är det ALDRIG nått hångel nuförtiden... trist!!!!

• MallaMojs

Hemma hos Kerpet är perfekt för mig också Säg till om vi ska ta med något!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

Funkar för mig med Dock har jag insett att jag har en läkartid 14.30 på stan. Men jag kan nog boka om den tills på morgonen tror jag. Jag kollar upp.

• Kerpet1

Tisdag bokat!!!! Kul! Har saknat er!!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6