• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Hmmm... "vi" äter knappt rotfrukter alls JAG äter morötter så att bebis säkert är orange (hoppsan, glömde kolla om h*n blivit randig i alla regnbågens färger av mitt påskgodissnaskande ) men resten av familjen äter potatis. Punkt. Ungarna kan äta morotsstavar om jag skär till som tillbehör och A äter riven morot om jag har det i t.ex. köttfärssås (fast då matvägrar ungarna...). Jag blir gråhårig av matlagningen i det här huset!!!

Rotfrukter är ju kanonmat särskilt vintertid och puré med morot och/eller palsternacka är ju sött och gott och milt för små smakisar

Jag blev nsätan mest sugen på fruktlådan. TYckte det var svårt att se hur mycket det var av allt, men aknsek man skulle dela med en granne? Jag äter mycket frukt och köper sgs bara ekologiska grejs numera. Fick nojan på miljögifter efter att vi förlorade Elma och man inte hittade någon orsak... Numera är det bara ekobananer och nästan bara ekoäpplen (ofta skitdyra ) och konsum här har hela vintern haft billiga ekokiwisar! Jag har alltid trott att jag är lite allergisk mot kiwi för det kan svida på tungan och läpparna blir såriga men ekokiwi kan jag äta varje dag och flera stycken utan att det händer nånting!!! Är inte det skumt så säg!? Har ju också hört talas om folk som varit allergiska mot rödvin men klarar att dricka ekorödvin... Behöver jag säga att det dracks mycket ekovin i somras? Vårt nya favvovin heter just Ecologica! (nu har jag förstås bara tittat på kartongen det senaste halvåret men ändå )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Jag kan på tisdag ! Kul!

Behöver ju lite vägbeskrivning men det kanske jag kan få i den andra tråden?

• Minna72
    Ma Lu skrev 2008-03-27 12:38:09 följande:
    Det gick jätteBRA allt såg så normalt och fint ut (älskar ordet "normalt"): normal mäng vatten, normala organ och normal storlek Det verkar vara en riktig medelsvensson vi har på G för enligt måtten var h*n +-0% idag Om vi går full tid ska beräknad födelsevikt bli 3700 gram! Magen var en millimeter smalare än referensmåttet och lårbenet en mm längre, men det passar precis in i fasonen på resten av familjenOch nej, vi kikade inte efter snopp Jag är vådligt nyfiken men vill suga på karamellen och spekulera ännu lite till Däremot är jag helt 100 på att bm som gjorde ul såg vad det var för sort! (och jag tror att det är en liten pojke)
    Åh va härligt malu! Och jag har hela tiden varit säker på att det är en lillebror som är på väg.

Vet ni, det hände nåt dråpligt igår. Öki fyllde ju år igår och jag har lite bilder i mitt galleri från kalaset (mappen 1 år!). Jag bad Malu kika in där och sen får jag ett inlägg i gästboken från henne:
    Oj Hann det verkligen fram?! Trodde jag aldrig... De ser ut att passa bra iaf Grattis igen

Jag fattade absolut noll och undrade vad hon menade. Då visade det sig att hon skickat ett födelsedagspaket på posten till Öki (som ännu inte kommit fram) med EXAKT samma ärtgröna myror-i-brallanbyxor som han har på sig på en av bilderna och som han fick av MIG i födelsedagspresent! T.o.m. storleken var identisk! Nåväl, nu får Öki ett fint ombyte iallafall! *asg*
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Ja, det var lite kul Det stod ju verkligen "Öki" på de där brallorna Jag velade lite mellan "eld-i-baken" och "myror-i-brallan" men det var liskom egentligen aldrig något problem Ändå var det faktiskt meningen att han skulle få dem i julklapp men jag mådde så otroligt risigt då att jag inte kom mig till posten (det var kanppt folk här fick någon julklapp i min regi...) och sen har det inte funnits någon bra dag förrän nu

Åh, tänk att "lillebror" redan är så mycket större än Elma var... Vikten idag uppskattades till 988 gram medan Elma vägde 790 när hon föddes! Fast det är kansek ungefär så mycket de ökar på en vecka?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

MaLu - jag tror inte att det är så mycket frukt i lådorna...så du kan nog mumsa i dig det mesta själv Härligt att UL:et gick bra också, och att "lillebror" är en lång å smal sak

Jag har varit hos tandläkaren och är helt deppad Inga hål MEN *bölar* min tand som är rotfylld har kanske gått sönder, eller så är det bara lagningen som släppt. Iaf ska jag dit på tisdag kl.10. Lämnar kidsen hos mormor och moster och väntar på "domen". Är tanden trasig långt ner i roten är det "inget att göra", som tandläkaren utröck sig.

...jag får se om jag tar tåget till Kerpet sen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Hej tjejer!
    Blev efterlyst av Malla och - här är jag!
    C är pappaledig så jag försöker hinna med att jobba lite, men det går sådär.

Malla: usch vad jobbigt med tanden - rotfyllning är illa nog! Jag rotfyllde ju en tand för en tid sedan och den gör fortfarande ont (helt normalt säger tandläkaren).

Malu: jätteroligt att rutin-UL gick bra. Har tänkt på dig jättemycket under stilla veckan. Vet inte om du minns men vi låg ju inne hela denna veckan förra året och visste inte hur det skulle gå. Stämmer till eftertanke...

Minna: Tänk att Öki redan är ett år. Vi firade att Casimir _inte_ fyllde ett för någon vecka sedan .

• MallaMojs

Mirren - min rotfyllda tand har alltid gjort ont, men nu har det börjat släppa de senaste året... Å så ska de in å rota där igen Bra att du är med oss igen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

MaLu: Å vad bra att höra att allt såg fint ut idag En liten perfekt normalbebis

Malla: Surt med tanden... kostar så sjukt mycket när det börjar strula. Måste du rycka den eller vad gör man åt det? Implantat? Det påminner mig att det nog är dags för koll snart.

• Joyce

Men rotfyllningar ska väl inte göra ont? Då är väl inte roten död ordentligt som den ska?

Mirren: Hej kul att se dig igen! Hur går det med jobbet, ser du slutet?

• Mirren

Joyce: Jag ser inte slutet men maken har fått ett så välbetalt nytt jobb att det inte spelar någon roll *nästan lite bitter*. När jag fick reda på detta så tog vi kontakt med det närmaste föräldrakooperativet...

Svar på tråden visparnas tråd # 6