• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • FISK78

Kikar in en sväng Jobbigt med mammigheten, Sid har kommit ut på andra sidan nu... Känns skönt - så brudar det går över

Det är faktiskt JÄTTEBRA här, vi är friska och krya och Sid sover iaf hyffsat bra men Kerpan de nattliga aktiviteterna försvann lika snabbt som de kom fan oxå trodde ju på allvar att jag hade förändrats...

Mirren: Dagis, usch vad jobbigt det är... Men jag tycker det låter som ett perfekt dagis det du pratar om... Hoppas ni får plats, jag menar du har ju talets gåva så borde vara piece of cake för dig...

Fruppan: Sötis Jesper

Joyce: Sid satt i barnstol från 3 månaders ålder, dock med lite uppallning. Det gick jättebra och han älskade det! Så testa ni!!!

Malla: Härligt med träning, jag hade tänkt att gå idag men det blev inte så...

Jag har haft en superdag i solen Har varit och shoppat igen och käkat lunch med två mammakompisar Jätteskönt!

Gotta go, kramar till er alla hann inte ge mer respons...

Förresten, ska snart ut och dricka vin och käka med två kompisar, NICE!

• Kerpet1

Va söt han är ille Jesper!!! Va kul det vore om ni tog en tur till stockholm! Jag har åkt ganska mycket tåg med Petter och det går strålande!!!

Malla! trist med din pappa... min mardröm om det skulle drabba mamma eller pappa...
    Duktig du är! 3 promenader och spinning... här latas det och äts chips!!!

Tjenare Fisken!!! Faan va avis jag är, ute och dricka vin... Det vill jag oxå snart!!!!!

Just nu sitter Petter naken i soffan... snart kissar han säkert, gud va dum jag är... men jag var ju tvungen kolla här innan det var dags för badbaljan!!!

kram på er!!!!!

• zynk

ho hoooooooooooooo vart tog ni vägen?

Petter pinkade du i soffan?

Malla Usch va tråkigt med din pappa! Hade de varit tillsammans länge?

Fruppis Heeej! Vore jättekul om du kom hit o hälsade på!

FISK du tar väl ett glas för mig också?! Hoppas ni får det riktigt kul ikväll!

Jag är väck i huvet så jag glömmer vad jag ska skriva. Kan det vara rödvinet ?

• Kerpet1

Nejdå! Petter höll sig!!!!

Faan va ní dricker, här är det saft och chips som gäller...

• FISK78

Haaaalllååå!!!

Japp, lite vimsig efter nästan en flaska vitt... Irresponsable mum!!! Mr D jobbar natt och har precis dragit till jobbet och här hamnade jag... Nej, skämt åsido mår super och har haft en jättetrevlig kväll på AUGUST, fick flashbacks till vår tid där Så mysigt!

Japp, Kerpan blir några vinpavor snart...

zynkis: Måste vara rödtjutet, hur är läget???

Några kvar här ikväll??? Imorn kommer jag att ångra allt vindrickande, men gott var det

• Joyce

hej zynk!
    jag är också helt väck i huvudet. M var en sväng på after work och shit vad jag blir slut av att vara själv med erik hela dagen och sen hela kvällen. Så nu efter att ha lagt erik och tagit ett glas vin sitter jag mest apatisk i soffan och tittar rakt fram. Måste gå och lägga mig snart. Hade tänkt se en film men nu känns det för sent.

Fisk: Hade du trevligt på utekvällen?

Vi kör med kudde både i vagnen och i spjälisen.

MM: Tråkigt med din pappa!

Kerpet: Vad har du haft för dig ikväll då?

• Joyce

aha vad ni skrev samtidigt.

Låter geni med en flaska vitt och även saft och chips för den delen. Eller iaf chipsen.

• FISK78

Joyce: Förstår att du blir trött av både hela dan och kvällen, man behöver avlastning... Skönt med ett glas vin dock, eller hur!?! Kudde körde vi med i vagnen när Sid var liten, sen har vi inte haft någon. Har faktist precis börjat med det i sängen igen... Sid har haft väldigt klotrunt huvud hela tiden, men detta är ju jätteolika har jag förstått...

Har mannen kommit hem ännu då?

• FISK78

Hej Kerpan Hur är det med er???

Zynkis!?!?

Svar på tråden visparnas tråd # 6