• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Ja det kanske får vänta tills imorgon, dock inga mängder

• zynk

Morn!

efter allt  igår?????

Shit jag missade ju partyt här igår!!!! Kul med lite drag . Kerpan/FISK hör gärna av er om ni dejtar!

A har börjat vakna 05 och vill gärna gå upp 06 så det blir tidiga kvällar nu... Vi försökte att hon skulle ägna sig åt "ensamlek" a la AnnaW i morse (så vi kunde få till det och kanske slumra om en stund ) men det höll bara ca 10 minuter. Nåväl - vi ska öva henne på detta för enl AW ska de kunna leka själva mer än en timme när de "lärt" sig. HOPPAS!

När vaknar era små? När går ni upp? Och varför sitter jag här och inte M ?????

• MallaMojs

Oj vilken aktivitet det var här igårkväll Kul!! Jag fick ockås i mig ett par glas rött och en liten Xanté hade ett par kompisar på middag...

...det blev dock "min" morgon (alla utan om på hela veckan iofs ) så M sover...MEN, idag ska jag och mamma till stan, utan kids!!! Måste tyvärr försöka hitta ett par byxor...kanske måste leta på "tjockis-avdelningen"

Pappa och hans tjej hade väl dejtat i snart ett år... Han var så lyllig, det gör så ont att se.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Morrn....L vaknar tidigt hon med....Idag 05.40 Men denna årstid när det är ljust ute är det inte sååå farligt tycker jag ändå..

Ska strax gå med hunden nu när L somnat igen...

Hon vägrar blir riktigt bra min lilla gulletös.....

Zynk....Menar du att ni försökte få till DET???? *imponerad* Jaja, vi har faktiskt oxå lyckats....utan p-medel Men har ju inte ens fått tillbaka mensen efter förlossningen ännu...så jag känner mig ganska så lugn

• Pess

Ser att jag inte skrev något igår....TÄnkte väl bara på det...

Vi är hemma nu Vi hann inte hem innan L fick så kanonont så det blev några extra dagar i skåne. Igår åkte mamma med mig upp i bilen för att jag skulle slippa köra själv i 7 timmar med en sjuk L i baksätet...Hon är dock redan på väg hem igen....

Borde kanske läsa ikapp

• Kerpet1

Godmorgon!!!!

Petter vaknar runt 6:30... tror jag... brukar nonchalera honom ett tag men det brukar bli jobbigt när det ska dras i håret, nypas i näsan och när han ska kolla min tandstatus, ha ha ha! Men det är iaf possitivt med samsovningen, man kan ligga och dra sig utan att gå upp...

Ja, få till det!!!! Vi har ju fått det men, det var längesen nu... Ärligt talat så tror jag inte Mr P är så intresserad heller...

Jaha, så nu är du hemma Pess, hade ni det bra där nere i Skåne då? Är det fortfarande snö? När vi åkte hem var det värsta Julkortsvyerna när man glodde ut genom fönstret...

Zynk! Jobbar M idag eller? Hoppas A snart fattar att det är kul att leka själv!!!! Så kan hon ju berätta det för lille P sen!!!!

Nej, nu får det bli lite kaffe

• Pess

Vi hade det jättebra ända tills L blev sjuk och jag fick vänta en hel dag på usla Ystad lasarett för att få hjälp

• FISK78

Hej Pess, kul att se dig igen... Skönt ni verkar ha haft i Skåne Stackars L, inte kul att hon aldrig blir frisk.

Sid vaknar mellan 6.00-7.00 helt okej, ibland lite senare faktiskt!

Men... Jag som har varit så glad när Sid äntligen har varit frisk. Blev väl lite för lycklig för i morse vaknade han upp helt svullen i ansiktet/ögonen och feber... Fan man ska bara vara hemma om di små ska hålla sig friska SKIT OXÅ! Så nu är det gnälligt värre här...

• FISK78

Somnade som en stock i sin säng, han är verkligen inte pigg Jaja, bara sova bort det onda...

Svar på tråden visparnas tråd # 6