• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Hej på er....Vill bara flika in att EL:s färg Jungle är den ENDA rätta....Såååå snygg (Har en City cross i jungle) Med en svart åkpåse.....

Här är det JÄVLIGT eländigt och kommer (som det känns nu ) ALDRIG träffa ett annat barn igen....L har nu dubbelsidig öroninflammation och jag ägnade HELA dagen igår på sjukhuset....L påbörjade sin 3:e dos antibiotika då amimoxen inte hjälpte utan lät bakterierna frodas ännu mer Nu kör vi på med Spektramox som är ytterligare ett snäpp bredare och mer effektivt. Hennes (och min) förkylning går aldrig över.....M är bortrest och jag är TRÖTT. Nu ska vi dock skrivas in på öronklinik för framtida kontroller enl barnläkaren igår. Det är dock 1 års väntetid för nyubesök på Huddinge dit jag helst velat komma....Men tydligen "bara" 3 månader på Nacka närsjukhhus, med "Huddingeläkare".

• Kerpet1

vid 12 tiden?????

Fy fasiken Pess! Vilken sörja!!!!!! Stackars lilla L!!! Är du redan hemma? eller kom ni aldrig i väg??
    Jättekram från mig och en blöt puss från Petter

• Ma Lu

Usch o fy för era öroninflammationer Inte kul alls!!! Och usch vilka väntetider sen... för BARN!

Haha, jungle är helt ok Bara jag som är inne på Ferrarifärgen Har surfat lite panikartat nu och konstaterat att vi har det som vi har det nu och ser hur mycket vi öht använder vagnskrället och så har jag en ny förälskelse på G i form av Kronans sulky Den finns förstås i RÖD och kostar "bara" 2500

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Men usch och fy Pess, låter verkligen urjobbigt! Bara 3 månaders kö Å extra jobbigt att det ska hända när du är själv. Kramar till er två

Kerpet: 12 låter bra! Ska bara försöka boka om min tid för jag vill verkligen träffa er

Vet ni vad? Imorgon är det 1 år sen jag plussade. Roade mig med att läsa gamla tråden från dess. Oj vad mycket känslor. Och tänk vad livet är annorlunda idag.

Maxie: Borde väl vara drygt 1 år sen du tjuvtestade också? Och satt och var överstimulerad Tycker att det känns både länge sen och samtidigt som det var igår!

• Maxie

Joyce: hahaha, just det, det kan stämma. 14 mars satte vi tillbaka Victor . Överstimulerad var man också, gick runt med en mage som var rejält svullen så jag fick köpa en ny blus i Helsingfors dit maken och jag åkte på liten miniresa. Det var tider det! Visst är livet annorlunda nu...

Malu: Kronan kanske är jättebra fast jag har en kompis som beklagade sig häromdagen över att hon fått laga punktering och byta slang ett par ggr. Finns det punkteringsfria däck till den vagn ni vill ha så skaffa det! Skönt att ni genomlidit dagarna nu och att ni kan se framåt och njuta lite!

Pess: fy vad jobbigt med öroninflammation. Jag lider med er. Ja jag är livrädd för smittor ska jag erkänna. V har inte varit sjuk än - bortsett från hjärtoperationen då vill säga. Men nån gång ska väl bli den första. Fast jag hoppas förstås att vi klarar oss ett tag till.

Kerpet: det låter toppen om vi kan vara hos er. Gärna förmiddag/lunchtid för det blir så trångt på pendeln i rusningstrafiken. Eller så tar jag bussen men det kan bli trångt där också.

• Maxie

zynk: åh, jag vill ju inte vara besvärlig. Det är ju bara det att jag aldrig lyckats ta det där körkortet...

Suck, jag har nog lyckats få tillbaka smärtan från bältrosen, jag har såååå ont i ryggen på precis samma punkt som jag hade som mest ont i juni förra året. Då kunde jag inte få några riktigt bra mediciner pga graviditeten, misstänker att det gäller samma sak nu när jag ammar... Bara att uthärda... Undrar om det ska ta 5 veckor den här gången också? Det har kliat en del i ärren på sistone men jag tänkte att de nog håller på att läka. Zynk, du som är en listig och kunnig kvinna, tror du att det kan smitta till bebisar när man har "gammal" bältros?

• Kerpet1

Jag har fått nya däck till min vagn som är punkteringsfria och gör vagnen lättare, men i gengälld så fick jag sjukt ont i knät av dem så jag bytte tillbaka till mina gamla och vad händer då? Jorå, punka!!!! Men det gick snabbt att laga hos cykelhandlarn, dessutom fick man vila ögonen på snyggingen som utförde jobbet...

• zynk

Pess Usch vilket elände! Stackars L och DIG! Stor kram !

Joyce Grattis till 1års-dagen!

Maxie Inte är du besvärlig - det är ju jag som bor dumt till! Listig o kunnig kvinna - tack ! Bältros smittar ju inte om du inte har några blåsor. Smärtorna kan ju finnas kvar länge efter bältros - nervsmärtor - men det betyder inte att du fått "ny" bältros.

Kerpan Vi kommer!!!! Superbra att du "ställer upp". Attans besvärligt med vagnen .

Här är det gnäll och jag är gnällig på M för jag tycker inte han engagerar sig i A (fast det kommer jag få dåligt samvete över att jag skrivit...). Måste bara häva ur mig lite. OOOOOOOOOOOOOÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääääääää

• Maxie

zynk: häv ur dig du bara, vi vet alla hur det är då och då, tror jag. Min man har bjudit hit sina föräldrar - mina svärisar - på fredag em då han själv inte är hemma. De längtar efter V och han tror att det kan vara till avlastning för mig. Ja tjena. Tack för det televerket. Jag är inte så nöjd med min man heller, med andra ord. Tack för orden om min bältros. Nej, det är den gamla bältrosen som spökar, måtte det gå över igen snart bara. Läste just att bebisen under första halvåret får antikroppar från modern om man haft vattkoppor som barn så det lär inte vara nån fara. Men det är jobbigt att bära och lyfta V när det gör så himla ont.

• Joyce

Maxie: Jobbigt med ryggsmärtor och ovälkommet besök

zynk: Det är bra att häva ur sig ibland! förstår vad du menar och jag känner samma sak ibland. M har väldigt lätt att bara fastna vid datorn eller tvn mendan jag alltid har E med på ett hörn känns det som. Jag kan inte bara koppla bort honom som han tydligen kan. Vi hade även en diskussion idag om att vissa saker helt obemärkt kommit att hamna på min lott. Se över kläder, klippa naglar, läsa på om mat osv osv och då är vi ju båda hemma så det kan vi ju inte heller skylla på. Blää, så inte för att det hjälper men du är i alla fall inte ensam om att känna så då och då

Svar på tråden visparnas tråd # 6