• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • FISK78

Vart tog ni vägen, jag är sällskapssjuk!

• FISK78

Sitter och kollar på kort från graviditeten, shit vilka magar vi alla hade Har kort från när vi var hos zynk, ser ju nästan overkligt ut... Häftigt!

Få till DET... Härligt zynk! Underbart är kort

• fruppan

morningSkrattande

tack för komplimangerna ang min jesper.

kerpet o zynk
    jag säger till när vi planerar en tripp upp till storstan.

nu kallar min son på mig och vill ha mat

• Kerpet1

Halloj!

Petter sover förmiddagslur... han rosslar förbaskat mycket... så trist!!!! hoppas det är bättre i morgon!!!!

Pess, jag glömmer alltid vart i Skåne ni håller hus. Jasså, Ystad lasarett är pest alltså? Bra att veta... vi håller ju till 2 mil därifrån...
    Se nu till att L frisknar på sig så P får träffa henne snart!!

Jasså, du är sällskapssjuk Fisken? Men nu har du loggat ut!!!!
    Trist med S... men du ska se att han mår bättre efter lite sömn!
    Vi får se hur de små mår imorgon då.

Hej Fruppan! Ammar du fortfarande?

Här ska det lagas barnmat idag... har diskat alla burkar nu och inväntar bara att den stora inspiratinen ska infinna sig...
    Borde släpa mig ut på en promis, har inte varit ute sen i onsdags... Petter har inte fått frisk luft sen i tisdags... hemska mig!!!!!

• fruppan

kerpet
    nää amningen funkade aldrig så första 3 veckorna pumpade jag och gav på flaska men det gick inte hålla på med för då skulle man aldrig komma ut från huset så det blev ersättning
    vad duktig du är som lagar barnmat självSkrattande ska med försöka mig på det sen men jag vill vänta lite till innan man börjar med smakisar

• zynk
    FISK78 skrev 2008-03-29 09:38:48 följande:
    Sitter och kollar på kort från graviditeten, shit vilka magar vi alla hade Har kort från när vi var hos zynk, ser ju nästan overkligt ut... Häftigt!Få till DET... Härligt zynk! Underbart är kort
    Vi kanske kan få tips från er ang att få till det ?

Pess Hoppas det är bättre med L idag!

Kerp Ja tandstatusen måste ju kollas NOGA! Jag lyfter ju över A till oss när hon vaknar vid 05 - men vid ca 06.30 har hon tröttnat på tutte, näsor, munnar mm och vill utforska golvet telefonen väckarklockan. Funderar på att göra sängen till en hage så kan hon klättra runt .

Nu fick jag kritik för att jag inte städar o handlar o lagar mat utan bara umgås med mammor . Och det stämmer ju . Måste skärpa mig!
  • Joyce

hej girls!

få till DET, vad är det liksom? Här händer det inget på den fronten.. tänkte tanken en gång men närmare än så verkar inte vara möjligt för mig.

fisk: nä är sid sjuk nu igen! usch vad jobbigt! kram

kerpet: kul att det börjar närma sig på stugan så att ni kan åka dit alla tre!

zynk: du får rapportera hur det går med ensamlekandet

själv har jag haft sovmorgon! skönt. tvingade m att ta med erik när han skulle ner och fixa nåt med båtklubben. vi orkar nog inte med båten idag, känns alldeles för trist. imorrn kanske... nu är jag mest sugen på att åka till ikea och köpa en matstol. vill helst ha en tripp-trapp men vi har inte riktigt råd just nu så jag tänker att vi kan köpa en antilop nu och ta den till stugan sen.

pess: snäll mamma du har som följde med i bilen!

• Pess

Mmm, min mamma är väldigt snäll...

Kerpet: Det är i Smygehamn jag är när jag är i Skåne...där har vi vårt hus. Eller så är jag i Ystad där min familj bor

• MallaMojs

Hemma från stan... Köpte två par byxor som jag knappt kan knäppa Knäppt jag vet, men jag ska försöka se det som en sporre - i slutet på april ska vi på dop och då SKA de på, oknäppta eller ej Haha...

Angående DET så var vi ju j***vligt duktiga där ett tag, men nu...näää - p-pillret I sover ju mellan oss så där är det kört...och annars så somnar ju M på soffan vid 21-tiden kanske 4 av 7 kvällar... Mitt tips - åk på kryssning *asg*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Petter har bajsat på pottan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tog kort både när han satt och krämade och på resultatet!!!
    Snacka om bajsfixering!!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6