• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs
    jamis skrev 2008-04-04 11:42:15 följande:
    Fast jag går ju själv Det är bara mannen som inte gjort det än ! Det jag ska våga är att lämna Adam... DET känns läskigt!
    Mm, kom på det när jag skickat

Jag hade som sagt inga större problem att lämna kidsen - men första gången var till deras mormor och moster, en hel natt...när de var kanske fem veckor  Jag grät en skvätt här hemma, men sov gott. Välbehövligt!!

Jag är glad att vi gjorde det lite då å då i början, för nu är det i stort sett omöjligt för någon annan än mamma att få dom att sova.
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Hihi

Angående träff så får jag se hur det blir... jag ska träffa jobbet 9:30-10:30 max, så jag vet inte om jag orkar/kan gå omkring i 2-3 timmar i Haninge innan fikat... vi får se.

MallaMojs skrev 2008-04-04 11:45:20 följande:
    Mm, kom på det när jag skickat Jag hade som sagt inga större problem att lämna kidsen - men första gången var till deras mormor och moster, en hel natt...när de var kanske fem veckor  Jag grät en skvätt här hemma, men sov gott. Välbehövligt!! Jag är glad att vi gjorde det lite då å då i början, för nu är det i stort sett omöjligt för någon annan än mamma att få dom att sova.
    Malu: Ja, vi får se hur det går... kul liknelse med katterna

Förresten så vägde vi Adam idag oxå och nu väger han 6400 gram och är 62 cm. Riktigt stora killen! Han har nu gått upp 1100 gram på 3 veckor
  • Kerpet1

Inte en jäkel lyser grönt...

Har ni ett liv eller????? Själv har jag precis nattat Petter och kom just på att lite mat vore trvligt... fast det fanns inte ett skit i kylen så efter diverse rotande i frysen så blir det nu fiskpinnar och potatiskrokketter... kanske lite halvrutten avocado till oxå... Va sägs om det?????

Vi vinkade av Mr P på cityterminalen idag... Han fick ta BUSSEN till landet... nu ringde han och var framme, grannen hade hämtat honom vid stationen och nu skulle dom bjuda honom på middag, inte ett dugg avis... Här sitter man och har nån jäkla bakjour för att syrran KANSKE ska föda...

återkommer...

• Kerpet1

tur att fiskpinnarna kom från två olika öppnade paket för hälften smakade SKIT!!! Frysskadade... potatisen blev torr och skum, avocadon orkade jag inte ens skära upp... men majonäsen satt fint...

Som grädde på moset så är det en film med Hugh Grant som jag diggar, men vem dyker upp med sitt nylle i bild då? Sandra Bullock!!!!! Hon är bara för mycket...

• zynk
    Kerpan du är för rolig! Alltid kul att läsa det du skriver !

M jobbade i natt och har just komit hem efter eeeeeeeeeeeh 36timmar Snacka om att jag höll på att få spunk på gnäll. Nu är Alvi glad och pigg(!) i M:s knä. Mysigt när man märker att hon gillar och saknar sin far!

Återkommer förhoppningsvis med lite mindre egoinlägg.

Förresten nu har vi bokat en SPA-resa - vi åker på måndag (undrar om det finns babymassage ).
  • zynk

Grattis till majonäsmiddagen jag tror jag missuppfattat vad du jobbade med K?!

• Kerpet1

Puss på dig zynk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Härligt med SPA!!!! Men du blir väll inte borta för länge?????

• Kerpet1

Nu ska jag sova... är sååååå trött, hoppas bara Petter är det oxå.

Kram på er!!!!

• zynk
    Titta, kom och titta,kom sätt er häromkring.Det dröjer säkert ännu en stundinnan sömnen kommer med John Blund.Han vill visa oss någonting. Sedan, genast sedannär sagan tagit slutså lovar vi att sova så sött.Efter dagen är man ganska trött.Men först tar John Blund med oss ut. Läggdags, det är läggdagsför klockan slagit sju.Vi träffas säkert åter en dagdå roar vi oss åter ett slag.Sov så gott! God natt med er nu.
Svar på tråden visparnas tråd # 6