• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Minna72

Mirren, det är alltså ok att ge keso? Skulle gärna vilja testa det!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Kerpet1

Halloj!

tack för idag!

Va skönt att han har gått upp i vikt Jam! 200 låter ju bra!

Här är Petter lite gnällig just nu... Jaha, det blir att underhålla honom då!!!!

Kram

• Maxie

Åh vad jag önskar vi kunnat vara med idag.

Jam: Minifom och magdroppar har gjort underverk för V´s mage! Hoppas det blir bra för A också.

• jamis

Maxie: körde ni både och? Vi tänkte börja med miniform och sen köra droppar om det behövs men man kanske kan ge båda samtidigt?

Kerpet: Kul att ni hade det bra Jag säger som Maxie - jag vill oxå fika!

Malu: Läste i vihps att du haft en tuff gårdag, skönt att allt såg bra ut men jobbigt att få sån ångest Skönt att O tar hand om dig så bra!

• Maxie

V väger nu 5150 g och är 57 cm lång. Har fått dubbelhaka och extravalkar runt ljumskarna. Börjar bli knubbig bebis!
    Nästa vecka ska han få en ny dos av rs-antikropparna, ska bli skönt att inte behöva vara såååå orolig så fort man går ut.

• Maxie

jam: ja vi kör både och. Vi fick rådet från sjukvårdsrådgivningen. Fast det är nog främst Minifomet som gör verkan. Du kan också äta/dricka sånt med goda bakterier, typ proviva och Verum hälsofil och ge det till Adam genom bröstmjölken.

• Maxie

Hörni, nån som minns hur det är med progesteron inför ett återförande? Jag har en kompis som nästa vecka ska få ett donerat ägg och det råder lite osäkerhet kring när hon ska börja med progesteronet och på HS får hon inget vettigt besked. Om äggplocket är på tisdag, när ska hon då börja med proggisarna? Det måste ju vara som inför ett återförande, eller?

• jamis

Tack för tipsen Maxie! Ska prova att äta lite goda bakterier

Härligt att din kille är en liten knubbis - längtar tills A är det oxå! Nu växer han typ bara på längden men blir inte tjockare

• Ma Lu

Maxie: härligt att V börjar bli en liten knubbis Måste vara jätteskönt för dig/er att se att han mår så bra!

Jam: Ja, det är jätteskönt att ha kontakten med O! De backar mig aldrig hur fånig jag än känner mig för att jag rusar dit med gråten i halsen var och varannan dag. Min doktor sade igår igen: det kommer att vara så här ett tag nu, jag har varit med förr! JAg får ta små delmål och siktar just nu på bm på onsdag och sen minimål efter det (som eg är ett jättemål!) som rä rutin-ul på torsdag. Därefter blir det läkarbesök 19/2 (eller ja, några ggr till bm däremellan).

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Malu: häftigt att det är dags för rutin-ul! Låter som en bra läkare du har

En liten fråga... tittar ni mycket på tv när ni ammar eller försöker ni låta bli? Kan barnet bli överstimulerat av för mycket tv? Jag tittar lite på kvällen, annars försöker jag ha på lugn musik eller tyst bara...

Svar på tråden visparnas tråd # 6