• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess
    Joyce skrev 2008-01-22 15:29:04 följande:
    kör ni förresten nån sång/saga/ramsa/buffning eller dyl vid läggning?
    Hehe....Vi körde stenhårt med "Sov du lilla videung" Både sjöng och spelade på Ipod. Nu har vi slutat...
  • MallaMojs

Haha, jag kan också bara "Sov du lilla videung" och så nynnar jag "Aldrig ska jag sluta älska dig" (en klar favvo ...hos mig alltså) och "Vem kan segla för utan vind"

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

Hej hej hej på er allihop!

Här kommer ett livstecken från andra sidan jorden Vi har det HELT UNDERBART, är just nu i Thailand. Har precis varit iväg en vecka på Ko Tao, bodde på en fantastisk resort med pool precis vid havet. Sid växer så det knakar och utvecklas i rasande takt. Kryper som en galning, säger ma-ma och ställer sig upp mot möbler. Helt galen!

Vi njuter i fulla drag av paraplydrinkar, sol och bad! Tyvärr har Sid sin 5:e öroninflammation stackarn, men men han mår ändå hyffsat!

Om ca 10 dagar kommer vi hem igen efter en helt underbar resa!

Ser fram mot att träffa er!

GRATTIS till Jamis Underbart med ännu en liten grabb!

Kramar i massor till er

• jamis

Va härligt det låter FISK!!

Jag kan tyvärr inte komma på fikat på fredag, vi ska till bvc för vägning av lille A. Men nästa gång vill jag komma!

• Kerpet1

Fisk! Är det redan om 10 dagar vi får träffa er igen!!! HURRA!!!!

Tråkigt Jam! Hinner du inte båda? Man måste inte komma prick...

• zynk

Jag missade ju vår viktigaste kvällsrutin; flaskan med ersättning/välling.

Joyce Jag försökte ramsa men det funkade aldrig så bra.

FISK Å va kul att höra att ni har det bra (ja förutom öronen då... ). Å va roligt att ni kommer hem snart!!!!! Nu ska det väl snart bli vår här hemma  Svedala har jag hört ryktas . Thailand - STÖN va avis jag blir!

Jam synd - kan du inte boka om bvc .

Nån som vet om tänderna ger gnällighet eller kan det komma mer som gallskrikattack?
    A har just skrikit så där hjärtskärande - fattade inget! Håller på och suger o dreglar som 17. Hon är nöjd ni iaf. Man blir visst aldrig riktigt klok på de här små.

• jamis

Vi ska till bvc kl 12 så det känns lite svårt att sen åka till fikat Men det känns bäst så, jag är fortfarande lite beskyddande och orolig över att ta med A ut så på nästa fika känns det (kanske) lite bättre

• Joyce

vad synd jam! jag vill ju se er båda två

Fisk: Å vad härligt det låter! Jag vill också ha sol och paraplydrinkar

zynk: Ja lite vår vore inte fel snart!

• MallaMojs

Åhh, heeej Fisk - låter som om att ni har det härligt. Vi saknar er!!

Här fick vi (läs jag!!) kämpa hårt för att få Cornelia att somna och Izabella är fortfarande vaken, en och en halv timme sedan sista flaskan *suck* Men, hon är glad och sitter å leker med fjärrkontrollen och glor på handboll

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Fisk: Hej vännen och va kul att höra av dig. Va avundsjuk jag blir på att ni är i Thailand, jag vill oxå (igen). Trist att Sid har så mycket öroninflammation, T hade sin andra nu på bara ett par veckor och dom blir ju inte dom lyckligaste av att ha det men dom kämpar verkligen på. Passa på att ta en drink åt oss oxå och njut i fulla drag!!!!

Zynk: Va är vår för något, vi har haft mer eller mindre snöstorm hela dagen och nu vill jag inte se mera snö......

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden visparnas tråd # 6