• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Joyce! Ja, man får inte fuska med vinintaget!!!! Jag tyckte för övrigt det luktade vitt vin i hela köket i kväll efter det jag haft i soppan, en hel del när jag såg flaskan som nästan är tom...

• Kerpet1

Alla sover, som vanligt... kanske jag oxå ska göra!

Kram och god natt!

• Idis 76

God morgon!

Tittar in med lite kaffe och nybakat bröd!!! Hoppas att ni har sovit gott!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

godmorgon! Tack för kaffet Idis

Här rinner det slem ur Es lilla näsa och det hostas. Det verkar mer som att förkylningen är på väg bort (och att vi alltså missat att han har varit förkyld) så han känns pigg.

Nu ska vi snart göra oss i ordning för att gå på brunch

• jamis

god morgon!

joyce: Låter bra att vara hos er - vart är det ni bor?

kul at de börjar gilla mobiler nu, vi var och köpte en igår Idag ska vi köpa ettbabygym som vi hittat på blocket.

idis:åh va gott det låter med nybakt bröd! vi får nog köpa lite bröd på bageriet mittemot

• Idis 76

Läste ni om småbarnsmamman igår i aftonbladet soom är försvunnen....

• Ma Lu

God lördagseftermiddag

Idag har jag känt första buffarna utanpå magen!!! En stark liten en därinne

Nix, Idis, något sånt har jag inte läst! Det är väl inte du som försvunnit...?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Grattis till Buffarna på magen Malu! Va härligt att få känna det!!!

Jag tar gärna lite kaffe om det finns nått kvar Idis! Nybakt bröd! Oj va hungrig jag blev!!!!

Joyce, va avis jag blir... brunch... låter så trevligt!

Här har vi just kommit in efter dagens promenad... skönt, nu kan man med gott samvete slappa... OCH ÄTA!!!!

kram

• Joyce

MaLu: Ja grattis till buffarna! Skönt och mysigt

Kerpet: Ja nu kan du unna dig nåt gott. Vad ska ni hitta på ikväll? M ska gå ut en sväng och jag sitter här och funderar på om jag ska åka hem till en kompis här i närheten eller om vi bara ska ta det lugnt och vara hemma.

jam: I hornstull

En sak som jag inte fattade igår var tv-diskussionen. Jag kanske missar nåt men hur kan barnen bli överstimulerade av tv om man ammar? Jag menar de ser ju inte på den när de ammar liksom. Är det ljudet man menar eller?

Hursomhelst så är jag såå glad. Brunchen var trevlig och sällskapet likaså. E sov hela tiden Skön promenad fick vi också. Men det bästa av allt så har E inte skrikit/gråtit vid de tre sista amningarna. En stor befrielse. Håll tummarna att det håller i sig. Så mycket slem som han hostat upp nu så är jag benägen att hålla fast vid den teorin än så länge.

• Idis 76

Ma Lu: Nej men ibland så känner man sig ju lite borta *hihi*

Svar på tråden visparnas tråd # 6