• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Våran anknytning (min och Ms) blir det ju inte så mycket med när en av oss sover på soffan varje natt men det gör mig å andra sidan ingenting

nu ska jag sluta spamma.

• jamis

Va bra med tips på kvällsrutiner och mysiga saker man kan göra.

Adam är dock lite liten och blir kall fort om man inte har filt runt honom men plastad frotte är ett bra tips. Vi har många nedkissade kläder och lakan nu

Joyce: Låter som att ni har sköna nattrutiner. Vi får se hur vi gör, vi prövade att lägga A hos min man men han började bara leta bröst på honom då När började ni med napp?

Nu ligger A iaf och sover alldeles själv. Han var vaken och nöjd en timme efter amningen och sen somnade han i pappas famn. Hur mysigt som helst! Nu ska vi se när det kan bli läge för en promenad. Han ska nog ammas först så han står sig bättre.

• Joyce

jam: Hmm, minns inte riktigt. Kanske var han 3 v när vi började med napp. Men vi fick truga och hålla på en hel del i början. Testa testa testa. Och hålla kvar den ett tag så att han insåg att skulle suga på den. Så vi har fått jobba lite för att han skulle vilja ta den. Tycker den är bäst att han när man är ute och han börjar gnälla/gråta i vagnen. Då kan man köpa sig ca en halvtimme så man hinner hem innan det blir panik.

• Joyce

ang promenad, jag brukar göra klart allt, vagnen, skötväskan, det jag ska ha med mig osv så att det bara är att gå när han har ammat. säkrast så

• MallaMojs

Här fick de napp redan på neo, men det var nog mest för att de skulle lära sig att sammankoppla snutt med mat (i sonden då). Sedan hade C napp ett tag, I har vi testat med nu när hon sover så oroligt...men nix, ingen vill ha... Känns rätt så skönt tycker jag, slipper man vänja av sedan, kaaanske!

Här har vi testat nakenstunder, men det är inte så poppis. De har aldrig gillat att ligga ner ensamma, eller tillsammans, utan ska hela tiden underhållas, eller bara hållas.

Här går det mycket pyjamasar Måste köpa fler snart för de jag har är för små. Vi kör sånna hela med fot, så slipper man tänka så mycket på täcke å sånt som de sparkar av sig.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Zynk: Hinner inte skriva så mycket - vi har haft skrik och panik på morgonen så jag måste jobba ikapp *puh* - men vad gäller maten så ammar jag honom fortfarande nästan lika ofta, men inte lika mycket varje gång. Tycker att allting har blivit ungefär 100 gr krångligare sedan C började äta mat. (Och då är matlagningen det minsta besväret).

Vad gäller skrika om man går ut har C börjat göra det för att tystna om jag kommer in i rummet igen. Maken sa något gulligt igår - han sa att C är "som en kompass som alltid har näsan vänd mot mig".

Jamisen: Får Adam blålila fötter? Det fick C i början så fort han blev lite kall, det såg verkligen läskigt ut.

• Pess

Vi började med napp efter någon vecka....

• jamis

Mirren: Japp, Adam får lite blålila fötter ibland, ser riktigt otäckt ut men blodcirkulationen fungerar väl lite dåligt i början.

Läste en gammal mama.tidning idag och såg barnläkaren som tog han om Adam vid förlossningen, kände igen henne direkt trots att jag knappt såg henne nåt alls

Vi tänker nog vänta med napp ett bra tag till... vänta tills amningen känns säkrare.

• Idis 76

Är det någon av er som inte får i era barn barnmat. T älskar gröt och fruktpur´e men så fort vi ska försöka med matburkarna så försöker hon verkligen att äta men man sr hur det fastnar i halsen på henne och hon är på G att spy.... Har någon något tps att ge...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Idis.....Det är nog bara att ge och ge tills hon vänjer sig. Jag har blandat fruktpuré och matpuré (hälften hälften) på skeden när det gått trögt för L.....Då har det slunkit ner med lätthet

Svar på tråden visparnas tråd # 6