• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Ja det är fantastiskt att se att han börjar lägga på sig. De är sååå nöjda med hans utveckling både på bvc och kardiologen.

Ma lu: jag har inte hängt med riktigt vad som hänt men förstår att du hade en jobbig dag igår? Läget under kontroll nu?

• Maxie

jam: jag har nästan alltid tv:n på. Dagtid för att V ska vänja sig vid att ha ljud omkring sig och på natten utan ljud för att jag ska hålla mig vaken, matning och rapning kan ju ta upp emot en och en halv timme, ibland två...

• jamis

Så bra då Då kan jag oxå ha på tv:n ibland Jag har märkt att jag inte tycker om att titta på vissa tv-serier nu. De ska helst vara lättsamma och roliga, inte hemska och skrämmande

Maxie skrev 2008-01-25 16:34:06 följande:
    jam: jag har nästan alltid tv:n på. Dagtid för att V ska vänja sig vid att ha ljud omkring sig och på natten utan ljud för att jag ska hålla mig vaken, matning och rapning kan ju ta upp emot en och en halv timme, ibland två...
  • Maxie

Nattetid finns inte mkt att se tyvärr... Inte dagtid heller sen Angel tog slut...

• Ma Lu

Ja, Maxie, gårdagen blev en pärs: först hade vi snabbtid hos bm på morgonen för att bara lyssna och kolla att det fanns hjärtljud. Detta efter att jag vaknat med panikångest natten till på tisdag och var helt säker på att det var tomt i magen Efter bm-besöket - som ju gick fint - kraschade jag rätt bra och grät så det svalade. Tyvärr måste maken jobba och han hade dessutom kvällsprogram som han itne kunde vara borta från så det blev en lång och ensam dag. Efter morognen var jag rätt spattig och hade inte ro att vila utan satt vid datorn coh småpysslade mest hela dagen samt var på badhuset och duschade (badrumsrenovering...). När jag väl lade mig på soffan vid fyratiden hade jag sammandragningar som kom igen och igen Efter en timme ringde jag kliniken och fick då order om att ligga kvar på soffan en timme till. Då var jag redan så skärrad att sd inte slutade alls så när jag ringde vid 18 tyckte doktorn jag skulle komma in. Min syster hade då kommit och följde med till kliniken.

Det enda fyndet av undersökningen var att jag har svampinfektion och så har de skicka odling efter att en urinsticka visade lite utslag. Livmoderhalsen var dock opåverkad 44 mm lång och jag ska nu bara vila och ta det piano. Idag har jag nästan bara legat på soffan.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Vilken pärs Malu! Stor kram till dig!

Nu vill jag gå ut - har ammat sen 14:00 med en paus på 40 min... gissa om jag är kissnödig och snart kommer att få träsmak Kanske ska be pappan ge lite ersättning

• Maxie

Ja usch Malu, skönt att de kollar upp allt. Ta det jättelugnt nu, inget är viktigare. Kunde jag backa tiden skulle jag ta en heltidssjukskrivning som läkaren ville och inte envisas med halvtid. Vilken vecka är du i nu? stor stöttekram, vännen!

• Maxie

jam: ja ibland är det så segt. Bra att kunna dela på matningsansvaret ibland.

• Ma Lu

Tack Maxie, ja, jag ska ta det lugnt. Jag är ju redan heltidssjukskriven och tydligen är det soffan och sängen som gäller för mig. Jag ville ju också gärna jobba halvtid för att inte snöa ihop alldeles men nu är jag ganska inställd på att det nog blir hel sjukskrivning tiden ut. Visst hade du också en hel del sd? Det är dig och zynk jag kopplar ihop med sd iaf. Och Mirren.

Om FK mopsar så ska jag säga till dem att de bara skulle veta hur mycket sjukskrivning jag kommer att behöva om jag förlorar det här barnet också Om det ens räcker med sjukskrivning då...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Nej fk får bara inte mopsa. Det vore ju bara för mycket... Jag hade nog en del sd fast nu i efterhand minns jag knappt. "Mensvärk" hade jag mot slutet ibland. Bäckenbottenuppluckring och sd var väl det jag var sjukskriven för. Nästa vecka ska jag på efterkontroll, då ska vi prata igenom graviditet och förlossning. Får försöka erinra mig till dess, kanske läsa i bloggen.

Svar på tråden visparnas tråd # 6