• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Skål Joyce! Oj va gott det lät (börjar rota i skåpen).
    Jag hörde inga protester från E idag men den hörseln är ju selektiv . Så himla söt så man blir sugen igen ju!

Kerpan Raggaren P - han får jobba hårt för A bara rullade ifrån honom idag ju . Får vi inget fotobevis? Nä han sover förstås nu. Hur som helst är han så himla go ju med sitt stora leende. Alva tackar för språkupplärningen .

A somnade tidigt idag - för kl 21 så nu bara väntar jag på att hon ska vakna.

• Kerpet1

Nja, jag vet inte om jag har lust att gå in och väcka honom med blixten!!!

Mr P nattade ju Petter och vi kom enigt fram till att Petter fått så mycket mat så nån ersättning blev det inte innan nattningen, bara gröt... men nu har han vaknat till flera gånger så jag har tryckt i han en flaska... nu sover han, förhoppningsvis ändå till 11 i morgon förmiddag!

borde göra det jag alltid tänker göra på fredagkvällar när Mr P har åkt... nämligen diska undan och plocka ihop allt som ligger och skräpar, så har man en lugn helg sen utan att se på allt som borde göras... men känner jag mig själv rätt så fastnar jag här och framför tvn och så får jag springa som ett skållat troll på söndag istället för att jag rört till det ännu mer... blääääää! Varför röstade jag på Centern? Inte faan har jag fått nån piga!!!!

• jamis

Låter som ni haft det jättetrevligt idag Jag vill oxå vara med ju! Nästa gång så kommer vi

Nu ikväll är Adam riktigt nöjd, har legat och tittat på mobilen en stund med pappa och är nu hos pappa och tittar och tittar. Inatt blir han 3 veckor, min lille kille

• zynk
    Kerpan jag undrar också var min piga är - fast jag inte röstade på dem.

Jam tre veckor STOR - grattis! Då händer det mycket. De blir mer vakna och medvetna på nåt sätt.

Det är så roligt att höra om de "nya" småttingarna A, E o V!
  • jamis

zynk: det blir spännande jag tycker A vart vaken sen han föddes, han tittar mycket med sina stora ögon. Kan det vara nu som de börjar uppskatta mobiler och sånt?

• Kerpet1

Jam, ja det stämmer nog att det är kring tre veckor som de börjar gilla sina mobiler, i början tror jag inte Petter såg sinfina Fisk-mobil, men sen kunde han ligga där i sängen och skratta hur länge som helst...

• Kerpet1

Fler i arbete, var det inte det dom sa? Nu verkar det bara ha blivit Flera arbeten för mig istället...

• zynk
    Jam Jag minns inte riktigt - allt är som en enda amningdimma de där första veckorna . Men mobiler brukar ju vara uppskattat. Och figurer med stora ögon och mycket kontraster. Gulliga mjukdjur i pastell - nja... tyckte Alva.
  • Kerpet1

Fast A var ju på Petters radiostyrda bil i dag igen! Så det blir att skippa nattlinnena kan du hälsa M, Kanske A snart kan fixa algerna på din bil?

• Joyce

jam: Nästa gång kanske vi är hos mig, då kan du promenera hit Vi satt fö upp kakeldekor med mycket kontrast bredvid skötbordet nyss, en hit! E ligger och skrattar så fort han ser dem. Inte så snyggt, men väldigt uppskattat

Så Petter är en raggare ikväll det hade jag velat se!

E har faktiskt skött sig riktigt bra här hemma ikväll också. Skönt! Kanske blev han lugn och glad av vinet! Han har gnällt i veckan för att han inte fått nåt

Det är så kul att se era små sötingar för då vet jag ju vad jag har att vänta mig snart.

Svar på tråden visparnas tråd # 6