• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-01-27 11:53:22 följande:
    MaLu - näää Hoppas det är ok!!Här har M gått till simhallen och jag sitter här och laddar för utgång - ja, med vagnen då Jag ska få låna SHN-boken av en tjej, ska se om jag hinner läsa den Jag börjar ändå tro att hon har ont någonstans, ska kanske testa att ge alvedon eller så inatt och se???
    Malla, vem av tjejerna var det som hade öroninflammation. Det kan finnas ett ökat tryck i mellanörat som gör det smärtsamt att ligga ner även om man inte har akut öroninfl just nu. Du kanske ska kolla upp det?

*spånar*
  • jamis

Vilken natt du haft Joyce, jobbigt. Hoppas hostan blir bättre snart!
    Det är sant som du skriver att man nog ofta gör mer för den andre som den kanske inte ens tänker på... jag vet inte hur vi skull kunna göra annorlunda eftersom A somnar ammandes hos mig och jag aldrig orkar hålla mig vaken tills han ammat klart så då blir det att han sover hos mig hela natten. Men S går upp och byter på honom för han vaknar ändå alltid när jag ammar. Åsså hjälper han till med miniform på natten

• Joyce

jam: Nä det är såklart skillnad då om man ammar så mycket menar jag. Vi har ju haft turen att E både ammar och somnar om på ca 10 min. Så nätterna är verkligen egentligen inget problem i vanliga fall. Problemet än nog mest mitt för att jag har så svårt att slappna av och sova bredvid honom. Vaknar av minsta lilla viftning eftersom jag sover så lätt. Plus att jag har alltid haft lite sömnproblem vilket gör att E somnar om betydligt snabbare än vad jag gör. Så att jag får några timmar själv gör verkligen mycket. M å andra sidan är en proffssovare som kan somna varsomhelst på 2 min.

• Joyce

jam: Ja jag tycker det! Det är ingen metod såsom SHN eller 5MM utan mer tips och råd kring läggning/rutiner osv som man kan plocka lite vad man vill ifrån.

alltså SHN (sova hela natten av Anna Wahlgren) och 5MM - fem minuterns metoden.

• jamis

Joyce: oj, vilken lätt kille som somnar om så fort! Härligt! förstår att det är skönt att få lite egen sömn, det tycker jag oxå även om jag sover bra nära A oxå.

låter bra att boken är bra, den är ju riktigt billig på adlibris oxå! kan ju vara nåt att läsa när jag sitter med min son i famnen hela dagarna

• Idis 76

Ma Lu: Hoppas att det går bra vännen, tänker på dig!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk
    Malu Vännen jag tänker på dig och hoppas du blir lugnad snart!
  • Ma Lu

Hej. Tre timmar fick jag vänta på gynakuten. Sen fick jag träffa en läkare som jag hoppas vet vad han gjorde... Allt såg iaf "normalt" ut och det syntes inga blodansamlingar nånstans. Livmoderhalsen var också sluten och bebis for runt som bara den. Det enda som fanns kvar av blodet var enligt läkaren "lite rosa". Bedömningen blev dock att blodet troligtvis kom från någonstans i livmoderhalskanalen eller från moderkakan Läkaren kunde inte se något spår av något sår eller någon annan källa för blödningen. Antar att det var därför han gjorde den bedömningen. Och det känns ju misnt sagt lite läskigt.

Det jag själv trodde och ville ha bekräftat var att jag är väldigt torr i slemhinnorna. Det svider när jag torkar mig coh gynundersökning gör ont! Men tydligen fanns det då blod också längre uppåt Kan inte riktigt släppa och slappna av utan väntar bara på nästa omgång...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Usch - varma kramar, MaLu...jag vet hur du har det

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6