• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Hoppas det inte kommer mer bara... Har ryslig toafobi! Hur länge blödde du Malla?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Malu: skckar en kram till dig! verkligen jobbigt att läkaren inte kunde bekräfta det du trodde.

• MallaMojs

Jag blödde från ruvardag 5-6 nästan fram till stora UL, mest om nätterna och ett par störtblödningar.

Pess - först nu såg jag det du skrivit Ja, har tänkt tanken att det är skiiitöronen som strular...stackars henne Ska försöka få tag på läkaren vi träffade sist imorrn. Hur kollar de det då??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Ok, Malla, då du slutade blöda ungeför när du var så långt som jag är nu...

jam: ja, det känns jobbigt. Försöker tänka på att månag fått blödningar och deras bm sagt att det inte är ngt att oroa sig över om det inte kommer mer och ofta. Är så rädd att detta ska vara början på slutet på den här graviditeten... Vågar inte längre tro att det ska bli bebis att ta med hem Dessutom blev jag så chockad när det kom blod att jag nu inte minns hur det såg ut egentligen. Minns att det var blodig flytning - klart rött blod. Och sedan petade jag pappret lite högre upp och då var det cokså blodstrimmor men så tror jag cokså det var en liten mörk klump Men efter det var det bara lite rosa på pappret.

Dumma jag har bara läst lite på nätet och hittat orsaker som "infektion i hinnorna", "början på för tidig förlossning" o.d. Men också att många blödningar aldrig får någon förklaring eller att det kan blöda lite från kanten på moderkakan. Sköterskan på sjukvårdsupplysningen som jag pratade med i morse tyckte inte att jag skulle oroa mig efter att hon frågat om jag blött igenom många bindor och jag då svarade att jag bara fått blod på pappret... HOn sade också att det inte var ovanligt med blödningar när livmodern växer?! Låter skumt.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

MaLu - jag fick aldrig någon förklaring till mina blödningar heller Jag kommer precis ihåg hur det var - trodde inte jag skulle få bebisar med hem förrän vi faktiskt var hemma...så vill man ju inte ha det.

En läkare på bvc sa att det var sköra slemhinnor, nästa läkare på samma ställe sa att nejnej, inte sköra slemhinnor. På akuten fick jag inte ens se på skärmen och hon sa att det inte kom från moderkakorna... Ja, man kan ju bli knäpp för mindre

Jag hoppas iaf att det bara var en en-gångs-grej och att du visst får bebis med hem!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Oj vilken aktivitet det avrit här då!!!!

Jam! Vi får heller inte ha vagnen i trapphuset, men det är ingen som vågar ge sig på mig, he he he! Vi har inget barnvagnsförråd och jag vägrar ha gula faran i cykelrummet...

• Kerpet1

Joyce! Här är en till som är expert på att vara martyr... Skulle nog bli en bättre stämmning här hemma om jag sa vad jag ville nångång och inte alltid tog för givet att han fattar!!!!

Malu! Klart du får bebbe med dig hem! Några andra alternativ finns inte!!!!!!!!!!!!!!! Jag började blöda nångång strax efter stora Ul, men det var ju mest rosa i början, från v 30 kom det nog klarrött ibland oxå... hm... konstigt att man glömmer så fort... Men BM verkade aldrig orolig och jag var ju på förlossningen nån gång oxå och de hittade heller inget, kunde inte säga vad det beror på...
    Jättekramar till dig!

Här är nu Mr P hemma igen och han har pysslat med Petter så jag har sovit en stund, såååååååååå skönt, fast nu blir det väll svårt att somna ikväll.
    Idag har jag varit korkad och varit och fikat utan att ha en tanke på att det var mat-time för Petter, vilket resulterade i skrik! Jag hade ingen mat med mig (så jävla orutinerat) så syrran fick springa och köpa, se blev Petter glad igen!

Just nu kör jag en "svart-tvätt" i tvättstugan... he he he!

• Pess

....och även jag blödde.....Fick heller ingen vettig förklaring, fanns många teorier men ingen visste

• Ma Lu

Tack snälla ni. Enormt skönt att se att många blött. Det känns liksom så konstigt att blöda NU när det inte är helt i början... Men jag får väl tro på sköterksn på upplysningen och försöka finna någon ro också i ovissheten. Något gott bör det ju finnas i att allt såg bra ut nu. Jag hoppas fortfarande på sköra slemhinnor efter "min riktiga doktor" kommenterade hur torr jag var på kollen i torsdags och så hade jag ju svamp också som jag skulle bota med canesten och det är visst inte så snällt mot slemhinnorna.

Läkaren idag ville av någon anledning mäta huvet på vår bebis idag men det ville inte bebis utan for runt som en guttaperka så läkaren fick vackert ge sig H*n är sååå sööööt! Idag så jag första ggn huvet i väldig närbild så man såg benstrukturen i ansiktet och så petade h*n med händerna mot munnen

Tittar på en komedi på femman coh ska försöka sova. Ses imorn bästa tjejerna

Svar på tråden visparnas tråd # 6