• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Räkningarna är betalda... bläääääääääääääää! fattig...

Det är iaf gratis att sova och pussa på Petter!!!!

god natt med er!

• Mamsen68

kram malu kan tala om att även jag blödde under grav.

här har räkningarna oxå bet och säger som kersti bläää.

B har nu varit sjuk i en veckadock ingen feber nu men är dunder förkyld

ha en bra dag kram

• Minna72

Hej malu! Såg först nu vad du gått igenom. Jag tillhör ju också skaran som hade blödningar länge och i två olika omgångar. Först var det ju som troligen är saken i ditt fall också - sköra slemhinnor. Andra gången var det ju början på förlossningen. Men med tanke på att livmoderhals var stängd osv så slår jag vad om att det är sköra slemhinnor det handlar om! Vila vila vila och inte oroa dig!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Ja, usch för räkningar. Hade en massa denna månad - vi köpte ju stolarna i nov/dec och NU kom den räkningen Baaara 6000:-... Sen har jag ju bokat lite lyxigare kryssning till mig å M - lite egen familjerådgivning Dyrt dock!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Minna72
    MallaMojs skrev 2008-01-28 09:09:27 följande:
    Ja, usch för räkningar. Hade en massa denna månad - vi köpte ju stolarna i nov/dec och NU kom den räkningen Baaara 6000:-... Sen har jag ju bokat lite lyxigare kryssning till mig å M - lite egen familjerådgivning Dyrt dock!!
    Ja fy sjutton, vi har MULTUM med räkningar denna månad och med mammapenningen får jag bara ut ungefär hälften mot jag brukar när jag får ut vanlig lön. Oäk!

Kul Malla med kryssning! Åker ni själva då?
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Minna - ja, vi ska åka själva, bara han och jag

• MallaMojs

Ja, jag hoppas att det ska bli lite mysigt iaf. Man får ju inte hoppas fööör mycket bara

• zynk

Morron!   i långa banor vare här!

Idag ska vi till kyrkan och sjunga. Alvis ska börja i musikgrupp . Passar ju bra nu när hon börjat med babababubube istället för bara mmmmmmaaaaaaaaaa aiaiai.

MaLu Pust va skönt att allt såg bra ut! Och visst vill man veta varför och varifrån blodet kom men vad jag vet kan man ju inte se sånt. Det är ju bara om det finns blod kvar någonstans som man kan se det med ultraljud. Och frågar man så kanske doktorn ändå vill försöka sig på en gissning o så får man en massa olika svar. Korkade doktorer va ?!
    Nåväl - vill du ha nåt tips om hur du ska göra nu? I så fall:
    Tänd inte lampan på toan. Man kan pinka i mörker!
    Hitta på så mycker saker att göra som möjligt. Späckat schema! Svårt förstås när man samtidigt inte ska anstränga sig...

Kerpan va var det nu jag skulle säga..? Jo det där med mat känns igen! Jag kan också komma på att oj då - hon kanske är hungrig.... Enklare förstås när man har maten med sig!

Mamsen Nu får B bli frisk!!! Skickar över ett gäng näsdukar och roliga filmer.

Räkningar? Vad är det? Måste kolla upp det - jag har blivit grymt slavig med min ekonomi! Sen fick jag ju en skuld till lönekontoret också denna månad !

A snurrar och krälar - nu lever hon farligt eftersom vi ännu inte hunnit säkra det som bör göras.

• Ma Lu

Morron! Har faktiskt sovit inatt. Men jag är fortfarande orolig. Pratade nyss med bm som tyckte jag gjort helt rätt i att åka in men som inte tyckte det verkade så dramatiskt. Precis som jag trodde gjorde hon också skillnad mellan blödningar tidigt i graviditeten och lite senare. Vet inte när gränsen går exakt men tydligen är jag över gränsen.

Jag tror jag får köra med zynks metod att inte tända på toa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6