• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Idis 76

Morron tjejer!

Idag är det bara halvdag på jobbet och det är tur för idag har jag feber........

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

MaLu - skönt att du sovit iaf

Idis - usch för feber

Jag har kommit på att de kanske sover för mycket på dagarna, Izabella har nu sovit två timmar men så var hon ju sååå grinig imorse... Hmm...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

Här är det inte bra

Lille stackarns hosta lät sämre i morse plus att hans andning började låta lite ansträngd så sjukvårdsupplysningen tyckte att vi skulle åka till akuten och kolla för säkerhets skull. Och ja, det är RS Han fick inhalera adrenalin för att hjälpa andningen och sen blev vi inskrivna där (fast med hemsjukvård, kommer en sköterska hit imorgon). Vi fick låna hem en inhaleringsmaskin och den ska användas var 3:e timme (med koksalt), åsså näsdroppar och alvedon. Blir han sämre ska vi åka tillbaka och läggas in. Men läkaren tyckte att han såg pigg ut (plus att han är stor) och att han syresatte sig bra och det var ju bra det.

Men det känns så jobbigt. Hoppas verkligen inte att han smittade någon av era små i fredags. Usch vad ångest jag skulle få då... jag visste ju inte att han var sjuk då. Men jag är väldigt glad för att inte Adam och Victor var där iaf. Huvva. Plus att jag har nu rannsakat mig själv utan och innan, vilka har vi träffat, har jag varit ute för mycket, har jag tvättat händerna ofta osv. Men till saken hör att visst jag har varit ute på café och dyl men då aldrig tagit upp honom ur vagnen, aldrig åkt tunnelbana - bara buss en gång och inte i rusningstrafik och jag använder handsprit nästan jämt. Men tydligen hjälpte inte det och nu känner jag mig som världens sämsta mamma Blä.

• Ma Lu

Kramar till Joyce! Vad jobbigt Men du, du är nog världens bästa mamma som agerade så snabbt och lille E nu får jättebra vård! Hur mycket man än vill så KAN man inte skydda sig mot allt - hur mycket man än försöker! Han är ju stor och stark och inget prematurbarn eller så. Det kommer bli bra

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Men usch va jobbigt Joyce Men jättebra att ni åkte in så att han får hjälp att bli bra! Skönt oxå att han är så stor som han är!

Adam har ont i magen idag, det bara kurrar och puttrar och så fiser han riktigt illa. Han vill bara ligga vid bröstet så snart är väl mjölken slut igen... Men vi gick på en promenad med honom i hug-a-bub:en och det var skönt!

• Pess

Joyce....Ja, det är ju SÄKERT ditt fel att din son har fått RS

RS är ju en typ av virus som man likt förkylning inte alltid kan värja sig emot....Och inte lastar man sig själv varje gång ens barn blir förkylt??....Det behöver ju inte ens vara så att man har exponerat sitt barn för smittan direkt överhuvudtaget, utan någon utifrån (tex din karl har haft det med sig hem....) Vi har säkert ALLA haft och har fortfarande RS då och då och tolkar det som en vanlig förkylning. Det är ju bara en tidsfråga innan alla våra barn får det....En del får det som små andra har turen att bli lite äldre....

Lasta INTE dig själv....Det är ju tvärtom bra att han hunnit bli så gammal som han är och kommer sannolikt fixa viruset riktigt bra jämfört med de allra minsta.....KRAM

• Kerpet1

Halloj!

Joyce! stackars dig och lille E! säger som de övriga! Knappast ditt fel! Blir mer orolig för att lille Petter var lite snorig när ni var här och kanske han smittade E.... Förlåt!!!!!!!!!!! Fast P är ju kry så jag har svårt att se att han har RS...

Idag har vi tagit oss i kragen och vaccinerat P mot Psen... va faan heter det????? Och eftersom han är 7 månader idag så behövs bara 2 sprutor! Känns ju bra för plånboken, även om man inte får tänka så!!!!!

Malu! skönt att det inte har blödit mer iaf! Kramar till dig!

Vi har oxå börjat på babyrytmik i dag, dock redan 09:30 vilket var tidigt!!! sen vägde vi klumpen och de fick nästan ta in en ny våg för han väger nu 10220g och är 73,5cm... tung!!!!

Ska snart ut igen... phu, lovat syrran att fika...

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-01-28 15:58:12 följande:
    Halloj!Joyce! stackars dig och lille E! säger som de övriga! Knappast ditt fel! Blir mer orolig för att lille Petter var lite snorig när ni var här och kanske han smittade E.... Förlåt!!!!!!!!!!! Fast P är ju kry så jag har svårt att se att han har RS...Idag har vi tagit oss i kragen och vaccinerat P mot Psen... va faan heter det????? Och eftersom han är 7 månader idag så behövs bara 2 sprutor! Känns ju bra för plånboken, även om man inte får tänka så!!!!!Malu! skönt att det inte har blödit mer iaf! Kramar till dig!Vi har oxå börjat på babyrytmik i dag, dock redan 09:30 vilket var tidigt!!! sen vägde vi klumpen och de fick nästan ta in en ny våg för han väger nu 10220g och är 73,5cm... tung!!!!Ska snart ut igen... phu, lovat syrran att fika...
    Wow.....imponerande (fast inser att L nog är MINST lika rund i förhållandet längd/vikt )

Fika i frid (jag är jättesugenpåensemla )
  • zynk
    Joyce Ingen fara här! Smittad kan man ju bli överallt och du har då verkligen gjort mer än de flesta för att inte smitta! Och detta redan innan E blev sjuk! Tänk nu på er själva istället!!!! E såg stor och stark ut så det kommer gå galant. Och vad gäller våra bebbar så är de så stora att de nog behöver öva på lite RS . Stor kram från Alva o mig.

äsch Alva har fastnat under bordet... skriiik
Svar på tråden visparnas tråd # 6