• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Tack för alla sympatier Det går hyfsat här. E har iaf ätit bra några gånger. M tycker att han andas lite tyngre så vi ringde och stämmde av med sjukhuset men de tyckte att vi skulle avvakta än så länge.

Kerpet: Petter ska vara lycklig som får sån god och lyxig mat hela dagarna! Han kan ju inte annat än att gilla den Sorry för chokladen men jag tror inte att jag heller behövde den. Funderar på att ta tag i nyttigheterna snart men jag orkar inte riktigt ännu. Men snart så.

MM: Hoppas dina tjejer blir friska snart! och du är också duktig som lagar mat själv

jam: Jobbigt med maratonammningar. Jag hade också ångest innan när jag tänkte på att M skulle börja jobba. Men när vi väl var framme vid den dagen så kändes det både lite skönt och mysigt. Dels att jag och E fick lite egentid men också så gillade jag att vi kunde skapa våra egna rutiner. Jag tyckte jag fick större överblick över hur E verkade fungera och det känns som att vi lärde känna varandra bättre. Så jag kan tycka att både vara hemma själv och tillsammans har sina fördelar. Vet inte vad jag vill ha sagt förutom att det kanske inte blir så hemskt som du tror

Mirren: Hur är det med dig? Var du på fest i fredags eller hur gjorde du?

• Idis 76

Joyce: Usch det låter inte roligt, hoppas så att E blir bättre fort! T har varit snorig bra länge nu men började att hosta lite ikväll så vi ska nog hålla koll på det.

Kerpet: Va han växer på sig, förstår om han är tung att bära. Vi går oxå på babyrytmik, vi var där första gången när T var tre veckor men det var nog mest för att mamma ville träffa andra mammor Generad.... det är roligt och man märker riktigt hur dom följer med i sångerna.

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Go kväll!

Oj jag är så trött att jag inte minns vad jag tänkte skriva... A sov på kvällen och sen blev hon pigg. Nu har hon till slut somnat. Efter ett försök från M att få henne att sova fick jag ta över en rödgråten Alvis. Jag tror det är bättre om jag inte är hemma när han ska få henne att sova. Det är så svårt för mig att höra hennes skrik.
    "aaaaaaammmmaaaaa" - just det inte mamma utan amma. Så det blev ju tutten och då somnade hon som en stock. Jag ska uppfinna lösbröst för karlar - för jämställdhetens skull .

Linserna gror igen... på er och god natt!

• MallaMojs

zynk - jag tror det finns bröst för män, som man säkert kan fylla med smaskig välling Haha...

Jag vet inte vad jag gör uppe...sitter å väntar på M, men han jobbar seeent så jag ska krypa ner. Håll tummen för att kidsen fortsätter sova.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    MallaMojs skrev 2008-01-28 22:48:12 följande:
    zynk - jag tror det finns bröst för män, som man säkert kan fylla med smaskig välling Haha...Jag vet inte vad jag gör uppe...sitter å väntar på M, men han jobbar seeent så jag ska krypa ner. Håll tummen för att kidsen fortsätter sova.
    Malla jag håller tummarna för en gooood natt! Och visst finns det lösbröst - jag menade ju just såna som man kan fylla med mjölk förstås - men det fattade du ju . Jag skriver så klantigt.

Nä jag gick inte o la mig - utan betalade räkningar . Och begärde föräldrapenning. Har kommit på att jag snålar med dagar - men det kommer ju bara komma M tillgodo så nu ska jag se till att roffa (ehh.. stavningFundersam?) åt mig lite.

Förlåt att jag inte responsar.
    Natti!
  • Kerpet1

Helt rätt zynk!
    När jag betalade räkningarna igår så insåg jag att jag skulle vara en rik kvinna om jag var singel... mycket pengar går till bil, bensin, lantstället osv... Men det skulle nog va ganska trist!!!

• MallaMojs

Skitnatt Har just räknat ut att Izabella sovit ungefär 6 timmar, varav två var igårkväll när jag hade datortid... Blir gaaalen, men hon kommer inte till ro - hon kanske sover mer, men ligger å gnyr och gråter om vartannat... *knäckt*

Hade hoppats å sovmorgon, men M och kollegor blev klara på jobbet först kl.4 inatt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Kaffe kaffe och mera kaffe till Malla och alla andra som behöver!

Vi har sovit gott men Alvis som brukar somna om på morgonen ville gå upp.
    *mot frukosten*

• Kerpet1

Gomorron! Jag tar gärna kaffe! Är trött... trots att jag faktiskt fått sova 8 hela timmar, så jag ska nog inte gnälla... Petter är oxå slut så han somnade om efter sin frukost...

Svar på tråden visparnas tråd # 6