• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Nä jag vet att det nog inte är mitt fel egentligen men med alla förmaningar om att man inte ska vistas ute såhär i början är det lätt att tänka att man borde ha gjort annorlunda. Men som ni säger så är det ju ett vanligt virus.

Kerpet: Nä det är knappats Petter som smittats eftersom hostan kom i fredags och så snabbt går det inte

Usch, var tvungen att väcka honom för att inhalera och fy vad ledsen han blev. Jag är inte tuff nog att våldshålla fast en panikskrikande bebis och tvinga masken framför honom. Snart kommer M hem så han får göra det ikväll. Det är även svårt att få i honom tillräckligt med mat tror jag. Känns i mina bröst att han äter mindre. Har fått pumpa ur lite. Han är så trött så han somnar så snabbt vid bröstet. Jag passar på att erbjuda honom det så fort han visar minsta intresse och hoppas att det räcker så.

MaLu: Hur går det, inga mer blödningar hoppas jag?!

• lilja71

Stor kram till Joyce och den lille! Hoppas ni kryar på er snart! Tänker på er! Kram

• Mirren

Joyce: Stackars dig och stackars Erik. Förstår precis vad du menar med att inte vilja hålla fast honom - själv har Cs pappa fått hålla fast C vid vaccineringarna för det bar mig så mycket emot. Vad gäller maten tror jag inte du behöver oroa dig, med tanke på att E är så rejäl storleksmässigt. Har för mig att min gudmor sa att hennes dotter tog nio månader på sig att ta sig tillbaks till sin födelsevikt - så uppenbarligen så har barn rätt så stora marginaler. (Fast hennes dotter var i och för sig dödssjuk).

Malu: har tänkt på dig jättemycket sedan jag såg att du skulle åka in. Tänk att du inte kan få lite lugn och ro! Vet inte vad jag ska säga mer än att jag förstår att du försöker ta en dag i taget.

Jam: Tröstkram till dig - vet hur det är att amma dygnet runt i början. Tror att det är bra dock att A vill äta så mycket visar att han har massor med vilja! Nu kastar sig C över all mat, vilket jag aldrig trodde när han låg som en slapp limpa och åt långsamt, långsamt och lite åt gången.

Pess: Du frågade förut hur stor C är. I förra veckan vägde han nio kilo och var 70,5 cm lång - inte så mycket i jämförelse med Petter dock .

• Kerpet1

Halloj!

Här har det käkats tre-rätters för första gången för Petter!!!

Det blev "mini-canapéer" (formbröd med leverpastej) till förrätt, sen paprika- och potatispuré med lax, dill och basilika (hemlagat!!!!!) och till dessert katrinplommon!

Petter har dock lagt av med sitt fina bordskick och det var Canapéer överallt, fast mest i munnen... hans far är ju heller inte så nogräknad så nu ligger de inne i sängen och sover och Petter har fortfarande bodyn på sig och den är full av Leverpastej, mysigt!!!!

Jag är verkligen överlycklig att Petter äter så bra, slukar som sagt allt och verkar gilla min mat... synd att han inte äter mer för jag skulle vilja laga mat hela dagarna!

Kan ju dock bli ett problem att jag har denna kärlek till att "fylla" mina män med mat... tänk om han blir en tjockis...
    Min pappa satt alltid på en pall brevid min farmor när hon bakade bullar och drack mjölk och åt bullar i samma takt som de kom ur ugnen... jag känner att jag skulle kunna låta Petter göra det samma... oj oj oj!

Förlåt allt svammel... nu ska jag ut och gå utan barnvagn... har ökat 300g sen i fredags... det var den där jäkla chokladen som ni inte åt upp!!!! Vet ni att det är 1300 kcal i ett lager paradisask???? Det är så många kcal jag får äta om dan!!!! 2 ynka skit-choklad-bitar är 100 kcal... värt att tänka på... eller inte...
    För att äta en semla måste man promenera i 90 minuter!!!
    VEM FAAN BRYR SIG?????

kram på er!

• MallaMojs

Men nej, Joyce - massa kramar till dig och lille E Å lasta inte dig själv, det kan ha kommit vartifrån som helst... Här har C börjat snora å hosta och Izabella är knäpp som vanligt... Jag hann inte ringa idag heller när mamma kom så drog vi å handlade mat...

Båda barnen somnade vid 19, C vägrade äta bara välling... M är å jobbar lite extra och Izabella vaknade nyss... Känns som en helt vanlig kväll

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Mirren: Ja, det är ju bra att Adam vill äta så mycket. Det som är värre är när jag inte har tillräckligt. Det verkar som att mjölken inte riktigt kommit igång än i det högra bröstet som var infekterat tidigare... Igår natt skrek han så vid mitt bröst och drack sen 100 ml NAN och blev nöjd och trött. Men då hade han legat vid bröstet heeela kvällen. Han är iaf väldigt ivrig att få komma till bröstet och hugger tag i bröstvårtan

Hur stor var C när han föddes?

Nu har vi haft besök av några vänner och deras 2 barn på 2 och 5 år. Jättekul och mysigt att få besök ! Annars hade jag en liten ångestattack idag då jag tänkte på att S ska börja jobba snart

Kerpet: Jag hade gärna hjälpt till med chokladen

• Kerpet1

Jam! Det finns choklad kvar!!!! Och efter min promenad nu så känner jag för nya friska tag, så jag sparar den och tar med den till nästa träff!!!!

Kram på er!

• MallaMojs

Glömed - wow, vilken stor kille han blivit, Petter - inte konstigt att mina såg så korta ut bredvid honom Å jag är också överlycklig över att mina tycker om maten jag ger - annars skulle vi bli fattiga Näe, men de kan ju äta två burkar om dagen till lunch, och snart blir det middag också... Jag pallar inte släpa hem allt det från affären...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Jam: C var 2725 gram och 48 cm lång när han föddes. Han åt långsamt, fyra tag och sedan vilade han en stund - dygnet runt. Jag var jätteorolig att han inte fick tillräckligt i början, men ganska snart fattade jag (eller fick reda på) att han var för svag för att orka äta mycket på en gång. Men han var väldigt envis och ganska snabbt gick han upp i vikt. Ett tag var han nästan lika tjock som Petter - då var jag jättestolt . Vi gjorde så att maken läste högt medan jag ammade - kommer ihåg att vi läste hela sista Harry Potterboken...

Förresten - C har fått början till sin första tand!

Svar på tråden visparnas tråd # 6