• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

MM: Söta!

E mår bättre, vi blir troligtvis utskrivna imorgon

• jamis

mm - coola tjejer!!

jag är tillbaka efter vägning. mamma-grupp, lunch på stan med min man och lite shopping en jätteskön dag då adam ätit lagom, sovit snällt (när andras ungar skrek på mamma-gruppen ) och haft mysstund med mamma Och mannen följde med  till mamma-gruppen, enda killen Adam väger nu 3155 gram, han har gått upp 155 gram på 6 dar, helt ok...

• Joyce

jam: Skön dag! Hur var det på föräldragruppen då? Hur många var ni? Verkar de andra vara trevliga? Vad pratade ni om osv?

• MallaMojs

Joyce - vad skönt att han verkar friskna på sig snabbt!! Skönt också att slippa städa å ha dig innan sköterskan kommer

Jam - låter som en bra dag!! Vad bra att din man hängde på.

Min grupp har varit heeelt misslyckad (tur att man har andra vänner ) - tre gånger har jag varit ensam med olika mammor/barn och en gång var en pappa med. *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    joyce: vi var 6 mammor, en lite mindre grupp sa bvc-tanten. men de verkade jättetrevliga och var lätta att prata med det kändes lite som en tråd på FL och det var jättekul att prata om och jämföra hur man har det. vi pratade om amning, vart vi fött, hur det var att vara hemma, hur våra bebisar är. Jag insåg att jag har det ganska bra ändå
    bvc-tanten visade oxå en film om aknytning-/samspel. Efter träffen satt vi kvar och pratade, alla mammor utom bvc-tanten. jättemysigt tycker jag! barnen som var med i gruppen är födda mellan 17 dec och 6 jan.

när ska du gå på första träffen?
  • Idis 76

MM: dom ser ju helt underbara ut!!!!
    Vår grupp har inte heller varit bra, efter att alla fått barn så skulle man ju träffas en gång i månaden i ett år men det har det inte blivit här, jätte skumt tycker jag...

Joyce: Va skönt att höra!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

jam: Låter lovande Jag vet inte! Alltså första träffen är nästa vecka och sen rullar det på en gång i veckan. Kanske, kanske kan jag gå på tredje träffen. Minst tre veckor sa sköterskan att man skulle hålla sig undan andra bebisar. Jag ska ringa min bvc-sköterska och fråga vad hon tycker.

• jamis
    Joyce: hoppas ni kan gå snart! hur länge ska ni träffas? vi ska ses varannan vecka, 5 gånger, sen får vi ordna att ses på stan och så.

va tråkigt att era grupper inte kändes så bra idis och malla jag vet ju inte än men jag hoppas det kommer att funka.

innan vår grupp träffade jag en tjej från adoptionskursen. hon hade vart på föräldragrupp fått barn för 2.5 månader sen, så hon var gravid i slutet på kursen - jättekul!

nu har vi bytt 2 bajsblöjor på 10 minuter och det är nog snart en till på g och det är inte lite bajs heller - det var de 155 gramen han gått upp
  • jamis

jag har som mål att baka en cheesecake idag, laktosfri visst är jag bra som äter laktosfritt men ger adam ersättning baserad på komjölk han borde väl få ont i magen av ersättning ganska snabbt om det är laktos han är känslig mot? nu ger vi det på kvällen och ungefär ett dygn senare, ibland längre, så har han gser, men inte under natten, förmiddagen och eftermiddagen... om ni fattar... så det borde inte vara laktos han är känslig för... förlåt mitt svammel

Svar på tråden visparnas tråd # 6