• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Mäh, dumma killar som kritiserar er! Som att dom ens skulle vara i närheten av att vara liksom proffsiga som er Jag tycker iaf ni är bäst

Mirren: Hoppas det går bra idag! Usch vad jobbigt att vara vaken så sent, men det är ju typiskt när man verkligen måste sova.

Godmorgon Zynk!

Här har jag nu blivit förkyld. Förmodligen Erik som smittat mig. Men vet ni vad det proffsiga barnet gjorde i natt? Sov hela natten i sin spjälsäng för första gången. 5+4h med en ammning emellan utan en enda protest. La bara tillbaka honom efter ammningen och han somnade om direkt. Skönt, eftersom vi då kunde använda andningslarmet (extra skönt nu då han har lite jobbigt med andningen). Nä nu måste jag snabbstäda lite eftersom sköterskan kommer närsomhelst.

• zynk
    Solen skiner!!!

Joyce
    va skönt att ni haft en bra natt. Och att han gillade spjälisen. Man ska ju inte ge tips om nån inte bett om det men jag kan inte låta bli: försök fortsätt med att lägga honom vaken. Vi gjorde det några gånger sen falerade det. Och nu är hon så svårsövd att vi knappt vågar prova att lägga henne vaken.
  • MallaMojs

Jag håller med zynk - vi har lagt våra sovande men nu protesterar Izabella big time...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Joyce: va skönt att ni fått en så bra natt!!

Vet ni vad som hänt här då? Adam sover själv i sin (=vår) säng ! Han brukar alltid vakna när jag går upp. Mannen är borta och jag är själv och Adam sover och jag äter frukost. Kan det vara så här Underbart! Idag ska vi väga och sen på föräldragrupp. Jag vill ha med mannen för vi ska göra lite ärenden på stan sen, hämta ut foton till tackkkort etc och det är roligare att göra tillsammans...

Hoppas ni får en bra dag idag! Ska läsa tillbaka lite vad ni skrivit inatt

• Kerpet1

Hej på er!

Här har oxå natten varit jobbig!!!! Petter vaknade vid 1 och verkade ha svårt att sova för han var så snuvig!!!! Han varkede ha svårt att andas... så det var bara att gå upp och suga näsa och ge koksaltlösning... sen fick jag sitta med honom i soffan så att han kunde sova bättre... vid 4 kunde jag lägga ner honom igen och idag rinner det bara lite ur näsan och han är glad som vanligt så förhoppningsvis var det bara lite slem som skulle ut.

Hoppas det går bra idag trots att du inte fått nån sömn Mirren!!!

Joyce! Va skönt att Lille E sovit bra i egen säng! Det verkar som han är på bättringsväg då!

Jam! Klart att mannen ska följa med! Va skönt att ha honom hemma!

Zynk! Önskar att P kunde göra som A, åla på golvet!!!!! Men vi tränar...

• Idis 76

Hej!

Jam: Skönt att få äta frukost i lugn och ro, det kan man behöva ibland.

Kerpet: Ja visst har M en god tanke med att hjälpa till men igår sa jag till honom att vi nog ska gå på den första tanken som vi hade med ett kontor hemma. Jag blir bara frustrerad när han inte hinner hjälpa mig och vi får tassa på tå när han pratar jobb i tfn. Det är bättre att veta at jag måste ha T själv.

Zynk: Just nu längtar jag efter att vara mammaledig igen även om jag trivs på jobbet, vill bara gossa med T när hon är i den här underbara åldern. ar ju inte mycket energi kvar när jag kommer hem.

Mirren: Hoppas att din dead-line gick bra trots natten.

Joyce: Jobbigt att behöva bli förkyld du oxå, hoppas att  det bara är en 24-timmars eller något liknande    Skönt att ni för övrigt har haft en bra natt!!!

Kramar till alla!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Kerpet: usch, jobbigt med förkyld P. Men det låter bra att han mår bättre idag!

Jag har börjat få ont inne i bröstet när jag ammar, på yttersidan, som att A suger ut nåt eller att han suger så hårt... 'h, jag vet inte, men ont kan det göra iaf...

Svar på tråden visparnas tråd # 6