• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Morsning!

Kerpan he he tragikomiskt att höra om hur MrP är. Självinsikt? Taskigt att din fina mat fick sig en känga !
    Ha ha va skönt att han ratade köpematen! Och va skönt att MrP kom till sans. 

Mirren Å va bra om C ska vara pappaledig! Blir glad för din skull. Jag fattar inte hur du orkat jobba så som du gjort.

Idis Grattis till T!!!

Joyce: AW - jag läste AnnaW - vadå fixa mitt eget AnnaW ? Ibland läser man för fort. Skönt att E är utskriven!

Joyce skrev 2008-02-02 14:52:14 följande:
    Angående pencillin så beror det ju på om de har ett virus (=inte penicillin) eller en bakterieinfektion (=pencilin), eller hur zynk?
    Just det. Och även när det gäller vanliga bakterieinfektioner så ges det för mycket antibiotika. När det gäller vuxna och större barn "tjänar" man oftast bara någon dag på att ta antibiotika vid t ex halsfluss.

Malla Heeej! Vill också veta hur det går med nattsömnen.

Lagar mat - återkommer (nog, hoppas jag).
  • zynk

nä hä... får väl snacka för mig själv då

Jag blev inspirerad av att ni gav turkisk yoghurt till barnen: Här sitter jag med yoghurt med päron (williams), russin och kanel - Mmmmmmmmmmmmm...
    Och Alva har fåt fruktmos med yoghurt. Hon gillade det men hade en massa roliga miner - jag tror det var lite surt för henne men verkade gilla det ändå.
    Ja och annars surfar jag runt bland trädgårdssidor. Längtar så efter våren (lagom till att snön kommer ).

• MallaMojs

Jag är vaken Har just skickat 10åringen i säng, barskt och just då vaknade båda små barnen... Blir lite smågalen, men vi kör väl varannan natt, igår var det braaa!!!

Grattis till T på 6månadersdagen Mina blev 8 idag

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

oxå vaken, tittar på film... Mr p o lille p sover...
    borde sova lite...

kram

• Idis 76

Malla: Grattis till twinsen en dag efter!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Här är det skiiit Izabella har magsjuka...sprutar ut både här å där, och nu vill hon inte ha någonting Inte blåbär/banan och inte juice, och inte flaska... *suck*

• Minna72
    MallaMojs skrev 2008-02-03 14:48:50 följande:
    Här är det skiiit Izabella har magsjuka...sprutar ut både här å där, och nu vill hon inte ha någonting Inte blåbär/banan och inte juice, och inte flaska... *suck*
    Oj! Försök bara få i henne vatten. Använd en tesked om hon inte accepterar flaska eller pipmugg. Det finns också vätskeersättning att köpa på apoteket om det skulle behövas.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Hon åt just 90ml ersättning...

• Minna72
    MallaMojs skrev 2008-02-03 15:42:22 följande:
    Hon åt just 90ml ersättning...
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6