• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Minna72
    Ma Lu skrev 2008-02-01 14:11:38 följande:
    Tack för grattis zynk Det känns bra att ha ett delmål till avklarat! Har precis landat hemma efter utflykten hos talibanerna och är helt färdig... Men samtalet kändes okejMinna: nope, inget ens i närheten av blodpudding! Min mor brukade ibland köpa blod på flaska och göra egen blodpalt. Det gick ju också att äta om man inte är för kräsmagad Jomen, blodPLÄTTAR finns ju att köpa färdiglagade! Det är en hit! Blodplättar och spenatplättar... det åt vi när mamma hade mycket på jobbet Bara att lägga i fint mönster på en tallrik, mikra lite och hälla på lingonsylt
    Ja där sa du nåt! Spenatplättar är jättesmaskens! Men blodplättar vet jag inte om jag törs prova...
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Kerpet1

Halloj!

Här var det dött... va gör ni för nått?

Vi har lilla Lydia här... Mr P säger att det är det bästa preventivmedlet...

Petter har varit lite kinkig sista kvällarna och nu har Mr P alias Jesper Juul och Hugo Lagerqrantz kommit på att det måste bero på min mat som jag ger honom... hm... Nästan lika illa som att bli kritiserad vad gäller amningen... Så nu ska vi köra "köpemat" och se den stora förbättringen!!!! Ha ha ha!
    Att Petter vaknar och piper kan ju oxå bero på att;
    a) Mr P beter sig som en flodhäst i sängen och vältrar runt
    b) Att Mr P lägger en arm ÖVER petter i sömnen så han blir klämd
    c) Att en viss Mr P trilskas med att gå och lägga sig med Petter i tid och otid på eftermiddagen/kvällen så sovrutinen störs...

eller det mest troliga...

d) att Petters far är en PAIN IN THE AS!!!!!!!

Summa kardemumma; Vill nån köpa en halvfet karlslok som aldrig diskar, städar, tvättar och lägger alla pengar på bil och sitt jävla sommarhus, så kan ni få han väldigt billigt!!!!!!

Konstigt att Sovrutinerna funkar bra när jag är ensam på helgerna?????

Jävla Gubbe!!!!

Det har iaf varit mysigt att ha Lydia här... hennes mor är ju en rutinernas mästare så några problem att få den lilla damen att sova var det ju inte, hon blev dock lite arg när hon inte fick ha halsbandet på sig när hon skulle sova. ha ha ha!

Nej nu ska jag sova för jag förmodar att damen ifråga vaknar i tid... men då ska vi mysa i soffan och kolla Pippi långstrump!

Godnatt mina underbara vänner! Bara att få skriva av sig här gör att allt redan känns bättre!

Välkommen hem får man väll säga till Fisken oxå... dom kommer väll denna helgen skulle jag tro! Du är saknad vännen!

• Mirren

Vad dumt Kerpet! Fattar han inte att den som får äta din mat är lyckligt lottad - kanske är han är lite svartis och vill ha din mat för sig själv (och låta Petter äta ur burkarna). Hoppas att Petter visar pappa var skåpet ska stå och ratar burkarna!

Har haft en dålig natt (till) eftersom C varit snuvig vilket föranledde pappa ta fram stora sugen. C blev hysterisk och skrek något fruktansvärt - och sedan ville han inte sova (skrek så fort man försökte lägga ner honom). Så nu har jag och mannen varit uppe sedan 3.30 och ska precis ge oss iväg neråt landet för att träffa svågern och svägerskan. Behöver jag säga att jag inte riktigt känner mig i stämning för att vara social?

Men till något positivt. Efter att jag sovit väldigt dåligt på sista tiden (och kanske för att jag berättade att missnöjet med de äkta hälfternas engagemang för barnen upplevdes som relativt bristfälligt generellt bland oss VISPare) har maken lagt in om föräldraledigt i mars. Vore så otroligt skönt om det kunde gå igenom. Egentligen har vi tänkt att han skulle ta pappaledigt från sommaren men jag känner mig rätt så sliten så jag blev jätteglad när han kom hem och berättade.

• MallaMojs

Heeej kompisar, har inte varit inne på någon dag - fullt upp med 10årig kusin på besök (jag som trodde det skulle vara avlastande? ) och så barn å man såklart

Här har vi bajskalas typ var dag - kan kaaanske bero på maten (min mat, inte din, Kerpet ) men jag vet inte... *suck*

Mirren - så skönt med mannen hemma, hoppas det går igenom!!

Minna - din söte lille hemmaman

Här går de oftast under namnen Corre och Bella

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

God morgon!

Idag så blir T 6 månader!!!

Kerpet: Tror nog inte att jag chansar på att köpa din karl, min går hyffsat bra än så länge *hihi*

Mirren: Skönt att gubben fattade att du verkligen behöver ta det lite lugnt! Kör försiktigt! (även om ni redan åkt)

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

jam: Aha, nu såg jag att min grupp var varannan vecka också, då missar jag ju bara en gång! Skönt.

Pess: Taskigt att L ska vara så kräsen - när hon får ekomat och allt

Kerpet: Oj det visste jag inte om Cassava, har aldrig hört! Stryk ska han ha Mr P, vilken trist inställning. Håller med dig om att sambosarna kan komma och sabba rutinerna på helgen. Jag har börjat bearbeta M och säga hur det ska vara Jag vet att han borde få göra sina egna rutiner osv, men jag tror inte att det funkar när man ska vara hemma växelvis som vi ska.

Minna: Hoppas det går bra med dagisstarten! Vissa barn verkar ju tycka att det är jättekul med dagis hoppas Öki är ett av dem Jag har iaf bara positiva minnen av dagis! Har dom nån typ av inskolning eller hur funkar det där? Vårdledigt verkar vara som vårdbidraget här, nästan inga pengar här heller. Kvinnofälla om ni frågar mig Finns det ingen pappaledighet alls i Finland?

MaLu: Hur har det gått med badrummet, är ni klara? Oo, jag gillar blodpalt! och blodpuddig för den delen också och leverbiff .

zynk: Ja eran grupp verkar ju onekligen energisk Men det måste vara kul också!

Maxi: Snussen , gulligt. Vårt stackars barn går under namnet Picken (eller Pirten ibland). Det måste vi snart sluta med. Jag tycker det är lite svårt att kalla honom för han riktiga namn, det känns lite konstigt men jag gissar att man vänjer sig snart.

Mirren: Jobbigt med struliga nätter, hoppas ni får kul fast du är trött. Ibland blir det ju (humöret alltså) bättre av lite miljöombyte. Håller tummarna att C får (eller får och får - grrr!! det är faktist en lagstadgad rättighet! men jag fattar att det inte alltid funkar så i praktiken, eller är det för att han ansöker för sent kanske?) vara hemma.

MM: Hur har det gått med C? Fortfarande sjuk?

Idis: Å redan 6 månader, du får gratta lilla T.

Här mår E bättre och bättre. Han blev utskriven igår (har jag redan berättat detta?) men han hostar och snorar en hel del fortfarande men andningen är bra, så det känns jätteskönt. Han har även sovit själv i sin säng i natt igen. Det går jättebra så vi håller tummarna att det håller i sig. M var på after work igår så jag passade på att fixa mitt eget aw. Två kompisar kom hit och drack lite bubbel. Kan man inte gå ut på aw så får aw:t komma hem istället Hursomhelst så var det jättetrevligt. Önskar alla en trevlig helg!

• Kerpet1

Goddag!

Här känns det bättre idag efter att Mr P förklarat hur dödligt impad han är av min matlagning till lille P, men han menar att vi måste försöka utesluta vissa saker för att se hur det påverkar Petters mage... sen kan det ju vara en tand oxå, har Mr P kommit på... vilket snille han är!!!!

Joyce! Fick lille "picken" nån medicin, eller ska det gå över av sig själv? Här har Petter blivit lite hostig igen, och jag har läkartid på torsdag men ska försöka ändra den och få komma tidigare i veckan... han har ju haft bricanyl och den hade ju precis botat föra hosta/rosslet, när han blev förkyld igen... kan de inte få pencillin eller nått? Kanske inte att föredra?

Idis! Gratta lilla T idag!

Mirren! Skönt om han får P-ledigt!!! Och hoppas det blir trevligt idag!

Återkommer!

• Kerpet1

1-0 till Mamma!!!!! Petter ratade "köpematen" totalt, vägrade äta när Mr P skulle mata! Ha ha ha!!!!!

Sen slängde han sig över mammas hemmafixad fruktdessert! Det är mammas kille det!!!!!

• Joyce

Kerpet: Haha, där visade han hur det ligger till! Bra!

Nä ingen medicin på det viset, det är ju ett virus så det går ju bara att bota symptomen. Så alvedon och näsdroppar. Plus koksaltinhalationerna (men de har vi slutat med nu eftersom andningen är ok)

Angående pencillin så beror det ju på om de har ett virus (=inte penicillin) eller en bakterieinfektion (=pencilin), eller hur zynk?

• Ma Lu

Äsch, skulle skriva svar till Minna om att blodplättar smakar som tunna lite knaperstekta blodpuddingsskivor Inget farligt alls Mycket sylt på!

Jag saknar min mammas leverbiffar väldigt mycket! Hon gjorde egna tunna biffar på mals lever och finriven potatis. Till det åt man kokt potatis, gräddsås, rårörda lingon och vitkål. Receptet fanns nog bara i hennes huvud så det får vi aldrig mer fatt på

Badrummet är i princip klart. Massor med installationer kvar och grejer som ännu inte kommit. Maken jobbar inom branschen så han har beställt grejer av diverse kunder och det är lite olika leveranstid...hrm. Men vi kan gå på toa och duscha så panikfasen är över

Hehe, tvååringar är rätt bra som preventuvmedel Också systersonen börjar bli något av en prövning med alla "inte", "själv", "min tur" osv Plus illvrål om det inte blir som han vill förstås...

Ska strax iväg på tjejmiddag Har bokat en stol nära soffan så jag kan slänga mig om det blir nödvändigt. Det är alltås hemma hos en kompis så det gills

Ha en bra kväll tjejorna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6