• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

De sov i lite över en halvtimme, så det var ju bättre än inget... Inte deras vanliga sovtid heller, men de var lite kinkiga.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Grå grå grå grå näe va grått det är... . Vi får se fram mot SOL och långa fika och picnic i vår/sommar

Maxie
    Är man på dåligt humör är det väl just här man ska ösa ur sig det?! Så har jag fattat det...

Äääääääääääääsch nu vaknade hon IGEN - har kiust satt mig ner Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
  • Maxie

zynk: Tack!

Suck, hade skrivit lååångt inlägg varpå jag blev utloggad innan det kom in. Att jag aldrig lär mig...

Sugen på kaffe och choklad men måste avstå för sonens skull - inte för att jag har nån choklad hemma, lika bra det...

• zynk

kiust = just

Kerpet1 skrev 2008-01-30 11:34:19 följande:
    Själv har jag faktiskt bestämt mig för att skita i hur det ser ut här hemma... jag tänker inte lägga en massa energi på att städa och fixa och sen bli trött och frustrerad och arg och otrevlig för att det ser ut som en soptipp... Äh, jag ska va glad istället och mysig och trevlig och se om han märker hur allt bara förfaller...
    Rätt inställning ! Bara väldigt svårt att se på dammet utan att bli surkärring - tycker JAG alltså.
    MallaMojs skrev 2008-01-30 12:43:34 följande:
    Experiment på G här... Jag klädde på kidsen, la ner i vagnen och körde ut den på balkongen...de sover!!
    Åååå va smart! Tvivlar på att A skulle vara så lydig dock. Här gnälls det efter 30min sömn. Hon vill INTE sova mer. Hon vill träffa sina polare tror jag!
  • Joyce

äntligen har jag fått i mig dagens första kaffe. Det var slut hemma och har inte varit det enklaste att ta sig ut idag. Men nu har jag tom lyckats att även äta lunch och duschat. Ser man på. Han vill verkligen inte läggas ner nu när han är sjuk. Försökte för ett tag se och då vaknade han efter 2 min. Så nu är det bärsele som gäller. Sköterskan som var här idag tyckte att han såg lite bättre ut men vi ska fortsätta med inhaleringen var 3:e timme eftersom han fortfarande har lite kämpigt med utandningen.

Fy för dumma pappor som inte fattar eller delar på arbetet! Pisk är vad de ska ha. När jag hör era storys blir jag mer mer övertygad om att vår uppdelning av föräldraledigheten kommer att bli bra. (M ska vara en dag/v i feb och 2 dar/v from mars sen kör vi så till hösten då jag är hemma 2 dagar och han 3 dagar). Så tror jag att vi kommer att få förståelse för varandra. Även om det känns lite jobbigt i dagsläget att inte få vara med erik. Dock har M lovat mig lite inskolning de första dagarna

M är ju ändå rätt bra på att ta ansvar för E även om jag irriterar mig på vissa saker. Som att det känns som att han alltid vill få honom att somna (= sabba mina rutiner) för att han ska få sova själv eller att han ofta har honom i knät framför tvn och inte se när E söker kontakt utan är då mer intresserad av tv:n. Ja alla var vi våra problem. Men angående hemarbetet är det jag som är den dåliga som det klagas på. Den som är slarvern och inte plockar undan. Så där måste jag snart skärpa mig. Dock hatar vi båda att diska. Vårt förhållande blev 100 ggr bättre sen vi fick diskmaskin. Vi åt tom på papptallrikar ett tag

MM: Skönt att de sov en stund iaf!

zynk: Ja visst är det pissigt väder! Jag vill också ha vår och gå på promenader

Maxie: förstår att det känns instängt att vara hemma hela tiden. man blir ju tokig tillslut. Här får vi inte träffa bebisar på 3 v. Å det är ju mest såna som är hemma på dagtid. Trååkigt. Missar 2 första ggr av föräldragruppen också DÅ kommer alla ha lärt känna varandra och ingen vill vara med mig...

• jamis

Joyce: känner igen det där med att mannen sitter i soffan och tittar på tv när barnet vill ha ögonkontakt. sånt gillar inte jag heller!

har er föräldragrupp inte börjat än? vi ska på första imorgon är det bara mammor som går eller kan pappan oxå gå?

Maxie: usch va jobbigt att inte få gå ut och att inte V sover själv. det gör ju inte A heller men jag har ju fortfarande sällskap av min man som servar järnet. varför undviker du kaffe och choklad?

idag har vi vart på promenad, shoppat (regnskydd) och hälsat på min syster. hennes man kom hem innan vi gick och han var FÖRKYLD! Usch, kändes inte bra alls. hoppas inte A blev smittad! vi gick iaf strax efter det och de hade ingen kroppskontakt...

• zynk
    Joyce papptallrikar

Jam Hoppas han inte blir förkyld- har man inte haft kroppskontakt är risken liten ju.

Försöker få Alva att fatta grejen med pipmugg - inte helt lätt. Jag tänker att när hon väl sitter och äter kan hon ju inte få vatten ur flaska. Hon är ju stor nu . Fast jag undrar om jag inte ska gå över till vanlig mugg direkt. Nu suger hon på ett rån - guuuuuuuuuuuuuuud va intressanta saker jag snackar om idag värsta mammamamman... suck - fixar inte att vara hemma en hel dag. Jag föreslog till M att vi skulle åka till GDS-hallen med min bil när han kommer hem. DÅ är man rastlös...
  • Idis 76

Zynk: du kan få jobba åt mig då jag längtar efter att få vara hemma en hel dag...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

jam: Nope, det är första träffen nästa vecka. Tror det har varit nåt slags uppehåll över julen. Känns trist att jag missar det.

zynk: Haha, då är man ganska rastlös

Svar på tråden visparnas tråd # 6