• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Idis 76

Jam: Känner igen det där onda, jag tyckte att det var skönt att duscha varmt vatten på det, vet inte om det hjälpte men tron på det kanske hjälpte....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Inne från promenad, det var skönt ute!!!

jam - det är klart mannen ska med på föräldragruppen, tycker det är alltför få pappor med M får nästan alltid förlja med när vi ska till bvc-läkaren, då behövs ett par extra händer, annars får han vara på jobbet å dra in pengar Härligt med frukost själv!!

kerpet - här är det också snorigt, men C drog 13 timmars sömn inatt ändå Haha, tur som sagt att man har en av varje

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Hej tjejer,
    Dagens irritationsmoment: hade annonserat ut en massa pocketböcker, gratis mot avhämtning, och en tjej skulle komma och hämta dem idag kl 9. Tror ni hon har kommit än? Nix. Har just mailat och frågat var hon håller hus. Man kan ju höra av sig om man får förhinder, eller hur?
    Fint väder är det i alla fall, än så länge. Man får passa på att ta en promenad sen innan stormen kommer.

zynk: jag tackar och tar glatt emot tipset med spjälisen!

• jamis

Maxie: annars kan du sälja pocketböckerna till serie-butiken på odenplan. vi fick 2-5 kr per pocket. inte mycket men alltid något

malla: ja, eftersom mannen är hemma nu kan han ju lika gärna följa med på föräldragruppen förstår att din man följer med till läkare etc, ni har ju TVÅ

tack för tipset idis

nu har vi haft en halvtimme mys med massage och leka lite med sängmobilen så nu är det mat som gäller igen

• Ma Lu

Hejsan! Roligt att läsa om alla era bestyr

Vi har varit på rutin-ul nu på morgonen coh fått ok-stämpel Detaljer finns i min gravidblogg (under rosa symbolen alltså)! Skrik till om ni vill läsa men inte kommer in så får jag trixa med adressboken!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Jag har redan läst GRATTIS malu!! Visst är det skönt att se att allt är ok!

• Ma Lu

Tack jam Ja, det är jätteskönt! även om jag faktiskt nästan helt släppt oron inför ul pga den senaste tidens chockbehandling

Försöker nu stegvis släppa oron efter blödningen då allt såg bra ut iaf uppifrån också idag och båda bm anser att det är ett ganska solklart fall av slemhinneblödning...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Malu! Va skönt att höra att allt gått bra! Attans att H*n inte ville avslöja sig, men du har ju fler chanser... om inte annat vid tillväxt-ul i v 32...

Petter har somnat i nybäddad säng... jag borde oxå ta mig en lur.

Maxie! ska det bli storm????? jag ska ju ut på promenix var det tänkt, fast inte förräns kl 1.

kram på er alla!

• Ma Lu

Kerpet: vi hade ju inte som mål egentlgien att ta reda på kön men det hade varit kul A säger att han inte vill veta men under undersökningen tyckte han sedan att det itne spelade någon roll att veta eller inte Jag vacklar mellan en gammal "princip" om att inte ta reda på i förväg, en enorm nyfikenhet och en slags vag känsla av att det vore lättare att relatera till den här barnet om jag visste. Det lär hur som helst klarna senast framåt midsommar

Svar på tråden visparnas tråd # 6