• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Idis 76 skrev 2008-01-30 16:43:19 följande:
    Zynk: du kan få jobba åt mig då jag längtar efter att få vara hemma en hel dag...
    Usch det låter verkligen illa när man klagar över att man får vara hemma en hel dag. Trodde aldrig jag skulle bli rastlös. Men jag behöver ett "uppdrag" per dag verkar det som - fast balansen mellan för mycket och för lite att göra är svår tycker jag. Imponerad över dig Idis! Hur mycket jobbar du? Antar att din man är hemma då? Eller har du T i butiken ?
  • Idis 76

Jag jobbar ungefär 30-35 timmar i veckan och T är ed mig på jobbet. M har inrett ett kontor i köket på butiken för att hjälpa mig när jag har mycket att göra men när jag har mycket så har han det oxå och då blir det i alla fall jag som har henne. Kan ju säga att jag är ganska så trött efter 8 timmars jobb idag....
    Visst är det bra att ha ett uppdrag om dagen för annars är ju risken att det blir FL hela dagen

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Jag har också ett projekt om dagen, men ett projekt kan vara att gå å köpa mjölk... Blir det för mycket resande och fikande så funkar det inte. Men det är en svår avvägning. Tror iofs att jag varit inne två hela dagar sedan de blev tre månader, det funkar inte det heller.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Gokväll mina kära vänner!

Här hemma kommer det nog att bli livat värre senare... Jag och Petter skulle bara vila en stund vid 18 tiden och nu har Mr P bytt plats med mig för jag har börjat tvätta... Lille Petter sover fortfarande, det kan väll inte betyda annat än att han kommer vara vaken hela natten!!!!!! Och jag som funderat på att få honom i säng i tid så man kanske kunde få va lite snuskig med Mr P... Verkar som det kör ihop sig... sen vet jag inte om Mr P hade varit så intresserad av att snuska sig med Grodan Boll heller!

Va bra att ha balkong Malla, de sover ju så bra ute oc man blir så nöjd när de fått frisk luft!

Maxie! typiskt Fl att bli utloggad... man blir så sur!

Joyce! Papptallrikar! Jag garvar ihjäl mig! Åh du, jag tror säkert att de vill va med dig sen när ni dyker upp på föräldragruppen! Vem kan motstå dig! Trist att inte kunna ta sig ut! Lider med dig och ser fram emot att träffa dig om tre veckor då!

Jam! Pappor är välkomna i vår för.grupp... inte för att Mr P har varit med men några anda har varit det ngra gånger... sen kan jag tycka att sakerna som tas upp skulle va skitbra att va båda föräldrarna att höra, ex säkerhet! Det blir så lätt att man kommer hem och babblar och sambon tror man överdriver...

Zynk! Petter fattar heller inte pipmuggen speciellt bra! Jag testade att köpa sugrör efter att jag läst att lilla Lovisa fattat hur man använder det, men de gener Petter fått av sina föräldrar lös igenom tydligt här, han fatta nada!!!!

Idis! är dödligt impad av dig som jobbar och har T med dig! Men tanken är god av din man iaf!

Oj nu har Petter vaknat!!!!

• MallaMojs

Kerpet - men, vem vill inte snuska sig med grodan boll?!!

Jag köpte ju en pipmugg och tyckte de fattade, men de fattar nappflaskan ännu bättre - idag har Izabella druckit nästan två fulla (vätskebrist?) och Cornelia en - det är stort!! Jagger bara i nappflaska när de sitter i stolarna, och innan de fattade så fick de leka lite med flaskorna, det är superkul tydligen, men blött!!

• Pess

....så olika det kan vara...L dricker enbart ur vanligt glas.....Vill inte ha vatten ur flaska (men gärna bröstmjölk/välling) och pipmugg fattar hon inte vitsen med..... Däremot klunkar hon i sig skickligt som vilken vuxen som helst från glas  

• MallaMojs

Pess - ja, glas funkar ju, eller tja, det är KUL iaf, men det mesta kommer utanför

Vet ngn hur mycket vätska de bör få i sig under en dag?? Ja, sådan man kan räkna - typ välling, vatten, amning...

Cornelia hostar och snorar i sömnen här - hur yttrar sig RS?

• MallaMojs

Joyce - ok, tack. Inte där än då Hon kör fortfarande på det som låter som "låssashostningar".

• Joyce

man kan även kolla på magen, under revbenen om det sjunker in där när hon andas.

Svar på tråden visparnas tråd # 6