• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

zynk: Tack! Ja så kan det ju såklart vara. Tog mer förgivet att det kliade då han ser så "besatt" ut och vill vända sig neråt i sängen.

• Idis 76

Hej tjejer!!

Här ser ni en vuxen tjej *haha* 30 poäng, undra om det är så bra, vill ju inte vara för vuxen....

Zynk: Skönt med en bra natt. T har ätit tre gånger i natt och småsnuttat hela gårdagen så tuttarna värker idag.
    Ja på något sätt vill man ju skydda dom från allt men dom lär sig ju inte om dom inte tar reda på att det faktiskt kan göra ont att klämma sig, hur grymt det än låter. Själv har jag satt fast små händer på bordshörnen, köpte dom på ikea och dom ser ut som musses händer, hoppas att dom funkar bra, inte så snygga men kanske praktiska.

Joyce: T hade oxå så när hon var liten och till oss sa dom att tvätta med ljummet vatten utifrån och in och att man kunde massera försiktigt under ögat så att tårkanalen stimulerades och renades...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

Förresten, är det nån som hört nåt från Vaniljflickan? Hon borde väl ha fått sina nu?

• Joyce

nu såg jag i hennes pres att de hade kommit innan jul, jag måste ha missat det

• Idis 76

Joyce: Ojdå det hade jag oxå missat, måste in där och titta...

• Maskros67

Var in o kikade på vanilj, o hon har ju fått en av varje 21 dec !!!

Har inte sett henne på jättelänge ju, men allt ser ju ut att vara bra. Hoppas hon kommer in o skriver lite snart.

• MallaMojs

det fanns ingen bild, men en Ben och en Bella Hurra!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Hej Idis! Verkar som att T vill ha mer mat . Hoppas det blir mindre snuttande nu.

Grattis till Vanilj! Hoppas du kommer hit snart!

Har ju glömt berätta att A fått sin första tand . Man får ha förstoringsglas men den finns där ändå. Än har hon inte bitit i tutten - hoppas hon inte lär sig det!
    Nu har vi ätit gröt - gick himla bra. Men riktig mat... bläääää tycker Alva. Hon är kräsen som sin far. Vill ha sött och slätt. Päron är bäst!

• Idis 76

Idag ska T på sin 6 månaderskontroll och så ska hon få en spruta, hopas att det kommer att gå bra. Trots att man tagit vad som känns 100-tals sprutor så är jag fortfarande lite rädd för dom.

• jamis

God morgon! och GRATTIS Vaniljflickan!!

Jag fick 17 poäng

Skönt att era små sovit gott inatt. Det har vi oxå gjort, från 23-10, med 3 amningspauser och en paus då mamma hade svårt att somna om men då var klockan redan 8 så det går ingen nöd på mig

Idag är första dagen som jag och adam är själva och jag har redan gjort iordning mig och ätit frukost!

Svar på tråden visparnas tråd # 6