• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Förresten! Vet ni att Mountaine är gravid? Hon är typ i v 20, kul, eller hur?

• MallaMojs

Här har mina tjejer chockat med att sova hela natten Härligt!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-04 01:36:49 följande:
    Jag fick 28 på testet nu iaf...
    Hur gick det till???? Jag fick bara 26 och jag svarade jättevuxet ju
  • MallaMojs

Jag fick 18

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Go morron!

24 poäng! Jag trodde jag var färdig för långvården med både lån, villa och att jag betalar TV-licens . Det kanske var vovven som saknades? Där får ju Pess en extra poäng!

Malla Å va skönt! På långvården sa vi; "Ett stort A är bästa huvudkudden" (O för er som inte vet; A,a,D är beteckningar på vad som hamnar i blöjan).

Kerpan hur kunde du få 28p???

Vätskebehov ja, det låter ju som sagt himla mycket! Jag tror inte jag dricker så mycket... Men det är ju all vätska inkl välling, ersättning o vätskan i gröt etc.

Alva har också sovit gott. Men nu är det tjut! Hon har virat in sig i en filt - ser ut som Taliban. Och - jAHA - nu är hon på nedersta lådan. MÅSTE börja resa ut farliga saker! Men ska man verkligen ha klämskydd överallt? Ska de inte få lära sig att man kan klämma sig i skåp och lådor? Eller är man grym då? Har iaf tagit bort maskindiskmedlet - där gick min gräns...

• Joyce

jag fick 21...

här har natten varit bra spjälsängen är verkligen en hit här. Dock verkar det stört omöjligt att få honom att sova innan 22.15. Kanske kommer det senare?

har två frågor till er rutinerade tjejer.
    E har fått nån typ av ögoninflamation (?) i samband med RS-förkylningen. Det klibbar och såsar en hel del och i morse fick han inte upp ögot innan jag blött upp det med koksalt (efter tips från sköterskan som var här). Frågan är, ska man göra nåt annat åt det? Det verkar inte bli bättre trots att jag försöker torka ur det med jämna mellanrum. Kan det vara farligt för ögat att ha det så här länge?

Min andra fråga är, kan torsk klia i munnen? E äter på allt (även när han är nyäten) händer, babybjörnen, handdukar osv och ser nästan besatt ut. När han ligger i sängen nästan ställer han sig på munnen. Alltså vrider huvudet ner mot lakanet och pressar munnen mot det. Verkar vara nåt som stör honom iaf. Torsken ser inte sämre ut än vanligt iaf. Kan förkylningen klia i halsen kanske (fast då borde det väl bli bättre nu)?

• Joyce

zynk: Jag trodde också att jag skulle få mer - bl a lån, barn, tidning och herrgårdsvagn liksom.

• fruppan

joyce

jag hade så med lillen oxå fast från födseln och jag fick hålla på med ljumna vatten tvättar flera gånger per dag och det gav med sig först efter 1 månad

för torsk så har jag strykt med tops på tungan som är doppad i wicshy vatten några gånger per dag och nu är det bättre

• Joyce

fruppan: Ok, ja vi har penslat torsken fler ggr/dag i veckor nu. Den har blivit bättre så det är konstigt att den verkar klia så.

• zynk

E kan ha trånga tårkanaler. Det hade Alva då hon var runt 1-2 månader. Det går över av sig självt. Behöver inte göra nåt annat än det du gör. En del säger att man kan massera i inre ögonvrån nertill men jag är tveksam.
    Torsk brukar inte kännas, men hur vet man det...på små barn.  Däremot ska ju ALLT in i munnen, minns inte men jag tror A var kring två mån när det började som mest. Och det har inte slutat. Häromdagen hittade jag två (!) såna där rosetter man sätter på paket i hennes mun...

Svar på tråden visparnas tråd # 6