• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Morning!

Morrisen Alvis har vi några tillfällen haft ryckningar under några sekunder - alltid då hon varit på väg att somna vid bröstet. Det är sannolikt sk "hypnagoga fenomen" som sker när man ska somna. Som när man själv rycker till (o ibland drömmer att man faller). Kankse är det samma för Bea?

joyce Usch va tråkigt med din moster! Vad händer nu? Vad ska hon få för behandling?
    Hoppas det går bra för din syster på måndag (eller när det blir). Visst vet du att det kan hända mycket - men tänk på hur ofta det går bra också - det är vi ju ett bevis för. jag trodde väl aldrig att så många av oss skule sitta här nu med ungar.

Kerpan Nä stackare Petter! fast tur att han är så stor och stark - det kommer ju gå bra förstås men jobbigt med hostan. Hur var natten?

Lilja HEEEEEEEEEEEEEEEJ! Hur går det för dig? Visst är du på G igen? Å va vi längtar efter att du kommer hit! Och alla andra förstås i vihps.

Lotass nattbelysning... Hm vet inte om du kanske menar IKEAs spöka? fast de lyser ganska starkt så jag stoppar min lampa delvis under madrassen . Bara precis så mycket ljus att jag kan se att utten hamnar rätt (så man inte får blåmärke som Jam ).

Mamsen Va duktig du är som promenerar! Här är det supersegt.
    Roligt med B som härmar !

Mirren Hoppas C blir av med snuvan snart. Visst blir man tveksam till att träffa dagisbarn... Jag försöker tänka att de ska träna sitt immunförsvar men det räcker liksom inte. Ingen vill ju att ens barn blir sjukt.

Alva tittar på utbildningsradion . Bättre än riksdagsdebatt i alla fall. inatt blev det "bara" 9 timmars sömn, men sen somnade vi om efter lite frukost vid 06 (då vi var upp och gosade med pappa M). Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys .

• lilja71

Utbildningsradion *asg* Det ska börjas i tid alltså?!
    Heej, zynk! Vill inget hellre än att vara här med er på "riktigt" Stor Kram

• Mamsen68

God morgon
    stackars Petter hostar han ( jag undrar hur det är när dom har RS Björn har en envis hosta han hostar inte hela dagarna men men)

Malla skönt at dom sover.

vi har precis vaknat efter en middags lur (morgon)
    vi vaknade 5 grrr

oj hon kommer bli väl utbildad lilla Alva här är annars teletubis favisar jag som inte ville han skulle titta på TV men han ÄLSKAR dessa knasiga figurer som bara barn förstår sig på.

• zynk

Teletubbies är så konstiga ! Det ska tydligen vara nåt speciellt pedagogiskt och bra men jag tycker det är konstigt... Vi har en DVD - kanske ska sätta på den istället...
    ja inte tänkte man att de skulle få titta på TV men jag tror inte det är så farligt - vad än nu allas vår käre Hugo (Lagercrantz) säger!

RS kan ju vara ung som en förkylning hos större barn.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄääääää nu är det för mycket gnäll under soffbordet.

• lilja71

Teletubbies, är inte roliga! Man blir ju helt knäpp av att lyssna på dom men jag har ju också hört att de ska vara bra för barnen.
    Tacka vet jag teskedsgumman och fem myror! Och alla Astrid Lindgren filmerna ....

• Mamsen68

Jag har heller aldrig gillat de programet men efter att vi av en slump såg det för nån vecka sen och vi fick se Björns min så ser jag på det med andra ögon han  vinkar och hoppar med dem.

B har lärt sig skaka på huvet som i nej knas ungen min

• lilja71

Babblarna hade jag inte sett förut! Coool musikvideo! Dom var ju roligare än teletubbies!!

• Minna72
    Pess skrev 2008-02-08 10:35:34 följande:
    ...och L ÄLSKAR babblarna....www.babblarna.sevideon får henne att skratta högt
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Den älskar Öki också!! Om han är gnällig kollar vi på den å så blir han som förbytt!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • zynk

Pess jag måste medge att babblarna är bättre än teletubbies. Synd att Alva sover så hon inte kan säga sitt.

Alva har börjat sova på dagarna! Eller det kanske man inte ska säga högt? Kan det vara tänderna (för jag har väl berättat att hon har TVÅ på G?!). Vi skulle iväg nu och hälsa på kusinerna men jag kan ju inte förmå mig att väcka henne.

Mamsen va kul att han lärt sig skaka huvud - fast nicka JA hade kanske varit ännu roligare .

Är det sol ute eller bara lite mindre moln än vanligt? Känns skönt med mer ljus ändå! Det kanske blir vår i år också!

Svar på tråden visparnas tråd # 6