• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Här var det dött Vad gör ni? Kollar alla på skidorna?

Vi har varit uppe sedan strax efter 6 - är det bara jag som har morgonpigga kids?? Men nu sover I på balkongen och C bredvid pappa så jag har duschat och plockat lite väl buskiga ögonbryn

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hejhej! Igår kväll kände A äntligen den första buffen utanpå magen Jag har kunnat känna så i två veckor redan men liten har varit blyg för pappa och helt enkelt slutat buffa varje gång pappas hand kommit. Busunge!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLU: Å vad mysigt! Jag minnas att sprakarna slutade direkt när M var där med sin hand och att det dröjde ett bra tag innan han kunde känna. Jag tror tom att han kunde se sparkarna utanpå innan han kände

Hur mår du annars?

• Ma Lu

Det är så fasligt vad de små ska vara hemliga för pappa Den här ungen sparkar inte heller riktigt så där som man alltid tycker de ska göra utan h*n bökar mest runt och ritkigt vältrar sig! Det är stora rörelser men inte så distinkta. Ibalnd måste h*n dock ta spjärn för att kunna dyka iväg och krschlanda mot kissblåsan e.d. och då kommer en tydlig spark

Vi mår rätt bra sedan ett tag, tack. För varje dag som går utan mer blod vågar jag tro lite mer på att det verkligen var slemhinnan som var boven. Sammandragningarna håller sig också hyfsat i skinnet men istället har jag fått problem med bäckenet. Riktigt ont när jag stått, gått, suttit för mycket! Och sen spänner sig musklerna och sen får jag sd... Vila och stillhet mao!

Skönt att Erik verkar palla detta med RS hyfsat och att han hann bli rätt stor innan bacillen anföll! Förstår att du har det trist men snart får ni kommaut igen!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis
    Malu:åh va mysigt! jag minns oxå att adam slutade sparka när S la dit handen. Skönt att du mår bättre men va jobbigt med foglossning och ont i bäckenet!

Malla: här var vi oxå morgonpigga. eller inte jag och S men lilla Adam var riktigt nöjd kl 8, då han avklarat ett 45 min mål samt bajsat Han var nöjd och lycklig i en hel timme efter det Fast han var vaken mellan 1 och 4 oxå...

Idag har jag lyckats  baka bullar!  Utan mjölk. Ska bli så gott! Jag tror minsann att de smakar som vanliga Malu, du kan få smaka på tisdag om du törs ta dig hit
  • jamis

Adam har massa röda prickar i hela ansiktet. De där hormonutslagen han hade när han föddes är borta, men nu har de här kommit. Kan det vara utslag av något han inte tål?

• Joyce

MaLu: Skönt att höra att du mår rätt så bra. Jag hade också liknande rörelser som du beskriver. Mer stora men inte så distinkta. Har du också moderkakan fram kanske? Jobbigt med ont i bäckenet - känns som en sån grej som det inte går att göra så mycket åt tyvärr, man får bara vila och ta det lugnt. Mitt bäcken känns nu äntligen som att det blivit somvanligt igen och jag klarar av promenader utan att få ont.

jam: Ingen aning ang prickar tyvärr.

Fö sov E hela natten natten som var. Från halv elva till halv sju Är så glad att han sover så bra!

• Ma Lu

Hejhej! Tyvärr jam har jag ingen aning om prickar! Tycker det låter skumt att det är prickar i HELA ansiktet och inte bara på kinderna eller så. Pess kanske kan rycka in igen?

Ja, Joyce, jag har också moderkakan fram så den blir som en stor krockkudde Det är helt annorlunda rörelser nu än förra graviditeten och det är skönt! Och bäckenet är inte mycket att göra åt... Igår åkte jag och handlade en stund (ett par grejer till badrummet + mat) och sen fick jag lov att ligga på soffan och hade fasligt ont. Musklerna spänner ju åt när bäckenet vacklar och jag får jätteont nertill i magen när jag är spänd och det gör våldsamt ont om jag blir väldigt kissnödig Enigt bm är det mesta man kan göra att hålla benen samlade hela tiden, resa sig och sätta sig försiktigt och med stöd och så försöka hålla blodcirkulationen igång. Vattengympa ska ju vara så bra men jag är helnojig pga GBS och uvi och vågar inte ens titta på en bassäng... Annars finns det månag lätta övningar som beskrivs lite överallt och så ska man dushca varmt över länderna så att musklerna slappnar av

Jag är i valet och kvalet med vagn... Syrran har en Emmaljunga i bra skick som vi får ta över om vi vill. Den är ju stor, inte så smidig och tråkigt mörkblå och saknar teleskopstyre som vi gärna velat ha då maken är så reslig. Det största minuset är väl just att handtaget sitter så nära att man inte kan ta ut stegen utan att rikera att slå smalbenen i underredet. T.o.m jag gör det ibalnd och syrran fick lära sig den hårda vägen (hon är 180). Å andra sidan känns det dumt att inte ta den när vi en gång får den istället för att de ska sälja den för en symbolisk summa på Blocket. Är lite rädd att snålheten bedrar visheten men så tänker jag att om det visar sig att vi får nippran på den så kan vi ju köpa en ny senare (eller fynda på Blocket där det tydligen kommer upp ca 20 barnvagnsannonser bara på region Sthlm varje dag ). Vår våta barnvagnsdröm är annars en röd Brio Happy Duo men så har vi (läs jag) också många andra våta drömmar i form av Leandervagga, Stokkesäng... You name it

Hmm, det känns som att jag år något i otakt med resten av tråden när det gäller dessa små dilemman...

• Maxie

Hej hej!
    Malu: tycker det låter härligt med våta drömmar oavsett deras innehåll i övrigt! Jag är också lite snål och om jag hade haft en anhörig med en bra och hyfsat fräsch vagn att få överta så skulle jag nog gjort så, först provat med den och blir man galen får man väl skaffa en ny då. Vi har en EL city cross och är nöjda med den - men vi är inte så långa, jag är 165 och maken 180.

Va, har Petter fått RS? Jag måste nog läsa tillbaka lite... Hinner ju aldrig in här längre, än mindre skriva nåt. Usch, stackarn. V fick sin antikroppsspruta häromdagen, fy vad han skrek när han fick sprutan i låret (det är en stoooor spruta) men det gick över ganska fort. Han har ju lite mera hull nu än förra gången han fick den.

Håller på med dopförberedelser och har idag varit ute och sökt kläder till mig själv. Vad 17 ska man ha på sig? Och vad deprimerande att se sig själv i spegeln från alla vinklar. Baken har blivit ännu fulare än förut. Bred som en lagårdsdörr. Hur mycket kan man gå ner i vikt utan att banta på tre veckor?
    På tisdag ska jag på efterkontroll och i samband med det göra första besöket inne i stan tillsammans med V. Vi är bjudna på lunch hos mina svärisar efteråt. Sen ska vi ta oss hem med pendel och buss. Det blir ett äventyr! Tips?

• Pess

Tja, ang prickar i ansiktet så kan jag bara spekulera. Men det är inte ovanligt med hormonprickar även på ganska "gamla" bebisar....Skulle hellre tro på det än att mamma ätit ngt olämpligt.

HILLOOO Maxie...Härligt med dopförberedelser  Och de enda tips jag har ang att åka kollektivt är att se till att ha en mätt bebis....  

Svar på tråden visparnas tråd # 6