• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Hej zynk!

Vi tänkte oxå va dåliga föräldrar och ta upp Petter ur bilbarnstolen i bilen idag... Han somnade direkt vi åkte från Karlstad och sen vaknade han när vi stannade till i Örebro... Sen SKREK han hysteriskt till Enköping, vi gjorde ett stopp för att försöka lugna honom men icke... Usch va dåligt man mår!!!! Sen hade jag precis övertalat Mr P att vi skulle stanna i Hummelsta för att jag skulle kunna gå ur och gå lite med honom men han somnade om en minut innan vi kom dit och sen sov han tills vi kom hem...
    Som tur är verkar de fort glömma vilka dåliga föräldrar de har och han var samma solstråle som vanligt när jag fått in han i lägenheten... Nu ligger han tvärs över sin far i sängen och sover... Min lilla fantastiska skatt!!!!

• Morrisen

Idis: Håller alla tassar och tår för att det ska se bra ut imorgon. Har ni märkt någonting själva nuförtiden?

Fisk: Gud vad läskigt med kräksjukan, ni klarade er hemma med Sid iaf. Bebisar brukar ju bli uttorkade väldigt fort.
    Var har ni varit iväg någonstans den här gången?
    Går det bra att resa med småbarn?
    Hur 17 får ni med er alla grejor, har svårt att tänka mig att resa utan halva hushållet?

Kerpet: Oj, är slemmet så segt vid RS. Då är det ju hopplöst svårt att hjälpa dem att andas när det inte går att suga ut något snor heller.

Usch, Bea ska få en vaccination på onsdag. Mamma är inte så förtjust i sprutor så jag kommer väl att skrämma upp henne själv.
    Jag tror nog pappa får assistera vid stickandet.

Själv har jag ungefär 9 kg kvar ner till hur jag såg ut innan jag blev gravid, suck. Jag var fet redan då så helst skulle jag behöva gå ner 20 kg, ser för tillfället ut som en av Barbapapas närmaste anhöriga, vill gärna hamna några släktled längre bort.
    Jag vill banne mig inte köpa kläder i den här storleken, så det så.

• Kerpet1

Ha ha ha! Barbapappa! Känns igen!

• Kerpet1

Godnatt era tråkmånsar! Nu ger jag upp min väntan på att ni ska va vakna och går och lägger mig brevid min lilla älskling!

sov gott!

• MallaMojs

Håller tummen för Idis och lilla T idag

Å heeej Fisk - välkommen hem

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Jobbigt när barnen skriker i bilen, man vet ju inte riktigt hur man ska göra.I thailand så hade vi ingen barnstol för det existerar ju knappt där.

Kerpet: Passade ni på att handla lite godis i Hummelstad?

Morrisen: Man läser ju in precis alla knäpp men vem vet, det kanske hade knäppt i vanliga fall oxå, det gör det ju i mina leder. Hon kan ju stå upp utan att klaga så jag tycker inte att det borde vara något men jag vågar inte hoppas än.

Tack för alla tummar! Nu ska jag ta lite kaffe efter dålig sömn i natt *bjuder alla*

• zynk

Tack Idis för  - vi tänker på er idag!

Hur är det annars med P då Kerpan? Redan frisk?

Morrisen Nä man vill verkligen inte köpa kläder innan man blivit lite mer normal (Öh va e d?).

*mot frullen*

• Kerpet1

Godmorgon!

Ville sova längre men det ville inte Petter...Grrrrrrrrrrrrrrr!!!! Var lite sur på honom...

Ska gå och sätta på kaffe... eller tar en kopp av Idis!

Petter är bättre, fast hostig

• Kerpet1

Godmorgon!

Ville sova längre men det ville inte Petter...Grrrrrrrrrrrrrrr!!!! Var lite sur på honom...

Ska gå och sätta på kaffe... eller tar en kopp av Idis!

Petter är bättre, fast hostig

• Ma Lu

Morron! Jäkla skit... skrev ett långt inlägg men det käkade FL till frukost

Efter en ångestfylld kväll funderar jag hur som på att beställa en sån där Angelsounds doppler... Under mer än en timme igår kväll fick jag ingen kontakt med bebis (stackarn sov ju!) och hade fått för mig att jag bara känt magbubbel och inget bebisbubbel på hela dagen Efter mycket bråk lyckades jag slappna av och då drog "bubblet" igång också mitt i magen men det var ÅNGEST Frågan är om det blir bättre eller värre av en hemmadoppler.

Tack för alla erfarna synpunkter på vagnen Jag vill ju ha en RÖD vagn men får kanske satsa på en röd sittvagn

Måste ha frukost. Drack lite jos bara nyss och fick förstås en gräslig halsbränna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6