• Solo 82

Blodgivare? varför? varför inte?

Lägger det under välgörenhet.... =)

Är blodgivare sedan jag var 19 år, lämnar alltså blod max 3 ggr per år.

Jag mår bra av att lämna blod på psykiskt och fysiskt!

Det gör inte ont, nålrädda förstår jag, det tar max 30 min och kan vara livsavgörande för en människa i nöd!
    Det blir även som en hälsokontroll i samband med blodgivning och så bjuder de på fika! ;)

Vill höra varför DU lämnar blod
    och varför DU INTE lämnar blod

alla kan och får inte lämna blod det vet jag....

• Svar på tråden Blodgivare? varför? varför inte?
  • My sunshine

Jag har inte vågat rädd på nåt sätt men har funderat mycket på det har tom, pratat me sjuksköterskor om det.
    Hur mycket blo tar dom?

• Luddvar

Jag har 4 mil enkel resa till närmsta ställe där de tar emot blod och tycker inte det är kul att åka 8 mil för det faktiskt. Vore de intresserade av att folk skulle lämna blod kunde de göra det lite lätt-åtkomligare tycker jag.

• Fru Filur

Jag har ebjudit mina tjänster, men de ville inte ha mig, är alldeles för svårstucken.
    Skulle mina blodbanor på något mirakulöst sätt bli större och mer lättillgängliga så skulle jag inte tveka att erbjuda mig igen...

• iii

Jag vill göra det men får inte eftersom jag väger för lite

• Dimitra

Jag lämnar inte blod för jag är alldeles för liten.

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • MaijaO

Jag har ansökt tre gånger men har var gång lyckats att bli gravid eller opererad så att jag inte har fått göra det. Nu har jag fått en sjukdom och äter mediciner så att jag inte kan kvalifisera mig som blodgivare.

• Sotardotter

Men har du varit där och försökt då? Det är ju inte så att de jagar fatt i människor på stan... (har inte läst hela tråden, så jag kan ha missat att du redan varit där)

giftgrodan skrev 2008-01-28 12:26:34 följande:
    då tycker jag att de iaf borde försökt, det kanske hade varit lättare än de trodde. Sgrmf.
Svar på tråden Blodgivare? varför? varför inte?