• Låtten

Ni som använder päls, Varför??

Ja, varför använder man päls?
    Har länge funderat på varför man överhuvud taget fortfarande använder päls.. behovet av att hålla sig varm finns inte längre då det finns gott om annat material för det..
    Så varför, ni som använder päls...

För att vara fin ska någon annan lida pin????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 22:51
    Ojdå, jag får nog specifiera mig lite, jag menar självklart äkta päls, där djuren slaktas enbart för pälsens skull.

• Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??
  • LinaFalk
    TTOO skrev 2008-01-31 18:08:57 följande:
    Plåga och döda djur för skojs skull? Vänta nu, vi pratar att göra pälsar som ändå är sjukt ute idag. Kallar du annars köttindustrin för att döda djur för nöjets skull?
    Köttindustrin OCH pälsindustrin är verkligen att döda för människans nöjes skull, vad skulle det annars vara för?
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • LinaFalk
    KyraK skrev 2008-01-31 19:03:20 följande:
    Känsligt ämne det här... Om djuren levde ett rätt och riktigt liv, och sedan slaktades på ett schysst sätt, utan skräck och en massa lidande i onödan, då skulle jag utan dåligt samvete kunna bära en päls.
    Så du skulle även kunna bära människohud på kroppen om människan levde rätt och riktigt liv och sedan slaktades på ett schysst sätt utan skräck och massa lidande i onödan?
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • LinaFalk
    LinaFalk skrev 2008-02-01 10:07:43 följande:
    Så du skulle även kunna bära människohud på kroppen om människan levde rätt och riktigt liv och sedan slaktades på ett schysst sätt utan skräck och massa lidande i onödan?
    (Ja, alltså människohud VS päls
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • MrM

LinaFalk skrev 2008-02-01 10:06:18 följande:

Köttindustrin OCH pälsindustrin är verkligen att döda för människans nöjes skull, vad skulle det annars vara för?
    Mat och värme? Är allt som inte handlar om direkt överlevnad att betrakta som lyx och nöje?

Mvh
  • LinaFalk
    ladydahmer skrev 2008-01-31 21:25:48 följande:
    skulle aldrig falla mig in att gnälla mer på kattätare än de som äter ko eller gris. ingen skillnad. men att sticka up elektricitet i arslet på en räv för att pälsen ska stå fint, eller att levande flå en hund för att nån jävla östermalmsbimbo ska få pälskrage på sin canada goose -- ja det är vedervärdigt. och det är DET jag gnäller på.
    WOHO!!!! You go girl!!!!
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • LinaFalk
    MrM skrev 2008-02-01 10:08:39 följande:
    LinaFalk skrev 2008-02-01 10:06:18 följande: Mat och värme? Är allt som inte handlar om direkt överlevnad att betrakta som lyx och nöje?Mvh
    Eftersom köttindustrin och pälsindustrin handlar om att mörda miljontals djur varje år på ett jävligt onaturligt sätt, så kallar jag det enbart för nöje, därför att man behöver varken kött eller päls för att överleva, det trodde jag du visste?
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • MrM

LinaFalk skrev 2008-02-01 10:11:23 följande:

Eftersom köttindustrin och pälsindustrin handlar om att mörda miljontals djur varje år på ett jävligt onaturligt sätt, så kallar jag det enbart för nöje, därför att man behöver varken kött eller päls för att överleva, det trodde jag du visste?
    Jag vet att man inte behöver kött och päls för att överleva. Man behöver inte heller någon dator eller några möbler för att överleva. I princip överlever du med endast en overall i bävernylon för att hålla värmen samt några grönsaker och lite quorn till föda. Jag skulle dock inte kalla allting annat för nöje och lyx. Jag anser att det finns en nivå på mat och kläder i en utsträckning utöver det som krävs för överlevnad och som ändå inte behöver kallas nöje.

Mvh
  • LinaFalk
    MrM skrev 2008-02-01 10:21:28 följande:
    LinaFalk skrev 2008-02-01 10:11:23 följande: Jag vet att man inte behöver kött och päls för att överleva. Man behöver inte heller någon dator eller några möbler för att överleva. I princip överlever du med endast en overall i bävernylon för att hålla värmen samt några grönsaker och lite quorn till föda. Jag skulle dock inte kalla allting annat för nöje och lyx. Jag anser att det finns en nivå på mat och kläder i en utsträckning utöver det som krävs för överlevnad och som ändå inte behöver kallas nöje.Mvh
    Nej, men det finns ju en gräns för vad som är alldeles för egotrippat, tex kött och päls m.m!!!
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • MrM

LinaFalk skrev 2008-02-01 10:26:58 följande:

Nej, men det finns ju en gräns för vad som är alldeles för egotrippat, tex kött och päls m.m!!!
    Där har vi olika åsikt helt enkelt.

Mvh
  • Lady Dahmer
    MrM skrev 2008-02-01 10:08:39 följande:
    LinaFalk skrev 2008-02-01 10:06:18 följande:
    Mat och värme? Är allt som inte handlar om direkt överlevnad att betrakta som lyx och nöje?Mvh
    mat och värme? ok.. jag kan "acceptera" att människor fortfarande äter kött, det är en vana som sitter djupt rotat hos oss och många tror fortfarande att vi inte klarar oss utan. osv. men att hävda att vi behöver päls för att hålla oss varma? vilket skitsnack. vem fan tror på det liksom?? och hur menar man att den där lilla kattpälskragen på dunjackan bidrar till att man håller värmen bättre? dumt argument.
Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??