• Låtten

Ni som använder päls, Varför??

Ja, varför använder man päls?
    Har länge funderat på varför man överhuvud taget fortfarande använder päls.. behovet av att hålla sig varm finns inte längre då det finns gott om annat material för det..
    Så varför, ni som använder päls...

För att vara fin ska någon annan lida pin????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 22:51
    Ojdå, jag får nog specifiera mig lite, jag menar självklart äkta päls, där djuren slaktas enbart för pälsens skull.

• Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??
  • TTOO
    ladydahmer skrev 2008-01-31 21:32:29 följande:
    då skulle det inte störa dig nämnvärt om ditt barn kom hem en dag och berättade att han/hon plågat ihjäl en råtta eller en mink eller en mus eller nåt annat "skadedjur"?
    Inte nämnvärt, verkar dock onödigt att plåga ihjäl den. Skulle dock bli sur om de rörde liket efteråt, de är inte rumsrena direkt.
  • Jennie med ie
    Bedhead skrev 2008-01-31 21:27:05 följande:
    Kommer inte ihåg i vilken Top Model, men i en så skulle en av kandidaterna se ut som en pälsmotståndare på bild och sedan presentera argument mot pälsindustrin. Hon sa att hon var emot pälsindustrin med att de flesta djur som blev pälsar bodde i djungeln och om man hittade dem efter de hade dött en naturlig död så var det ok att göra päls av dem. Ibland är det så skönt att få alla sina fördomar bekräftade..
    Vilken fördom? Att modeller är korkade eller att pälsmotståndare är det?
  • Lady Dahmer
    TTOO skrev 2008-01-31 21:32:43 följande:
    Hur vet djuren att de har det dåligt när de aldrig har haft det bättre?
    är du på riktigt? Det var det mest korkade jag hört på länge??

ungefär på samma sätt som
    barnprostituerade vet att de har de dåligt.
  • TTOO
    ladydahmer skrev 2008-01-31 21:40:02 följande:
    är du på riktigt? Det var det mest korkade jag hört på länge?? ungefär på samma sätt sombarnprostituerade vet att de har de dåligt.
    Läs mitt inlägg om rättigheter igen.
  • Neisti

Så du menar alltså på fullt allvar att du som den store och starke människan, ska, och har rätt att plåga lägre stående varelser, bara just därför????? Du vet att människan oxå är ett djur va??!

• Låtten

Det var just därför jag skrev till viss del:)

ladydahmer skrev 2008-01-31 21:23:14 följande:
    tja samma rättgheter har de inte och det ska de inte heller ha (tex rösträtt osv. ;) ) men rätt att slippa plågas och torteras tycker jag är det minsta man kan begära! jag är personligen vegetarian, så ni förstår kanske vad jag anser om köttätande... men för att slippa göra denna till en diskution om det så kan jag iallafall välja att hålla med om att det ÄR en väsentlig skillnad att döda ett djur för föda och att döda ett djur för mode.
  • Låtten

Frågan är ju egentligen, varför ska djur behöva ha det dåligt??

TTOO skrev 2008-01-31 21:32:43 följande:
    Hur vet djuren att de har det dåligt när de aldrig har haft det bättre?
Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??