• Låtten

Ni som använder päls, Varför??

Ja, varför använder man päls?
    Har länge funderat på varför man överhuvud taget fortfarande använder päls.. behovet av att hålla sig varm finns inte längre då det finns gott om annat material för det..
    Så varför, ni som använder päls...

För att vara fin ska någon annan lida pin????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 22:51
    Ojdå, jag får nog specifiera mig lite, jag menar självklart äkta päls, där djuren slaktas enbart för pälsens skull.

• Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??
  • Låtten

hihi.. jorå..jag har nog dödat nåra myror under mitt liv...
    men nu är det ju inte riktigt på den nivån vi vill ha diskussionen här inne, jag anser väl inte riktigt att vi står över djuren.Men hur som, vi har ingen rätt att döda djur för päls,eller nöjes skull.enligt min åsikt vs

TTOO skrev 2008-01-30 20:23:41 följande:
    Människor står över djuren, så vari ligger problemet?Herregud, undviker ni att trampa på myror också?
  • Neisti
    TTOO skrev 2008-01-30 20:23:41 följande:
    Människor står över djuren, så vari ligger problemet?Herregud, undviker ni att trampa på myror också?
    Om vi står överst så borde det nog visas på ett annorlunda sätt!! Man vinner ingen respekt på att vara dum...
  • Alexiaa

Tycker man det är helt fel att äta päls måste man väl också tycka det är fel att äta kött också...

• Alexiaa

äta päls skulle det såklart inte vara utan bära päls hehe.

• Sallisen
    Lurvenpajsaren skrev 2008-01-30 20:19:16 följande:
    På vilket sätt är det annorlunda? Syftet är ju detsamma. Bolivianer äter inte heller chinchillor.
    Jag tycker att det är stor skillnad.
  • SVejsan

OM pälsen är 35 år gammal är det OK för tanterna att använda den då, eller skall dom skaffa sig kläder som belastar jordensresurser i nutid?

Väljer man deäremot att köpa ny päls så tycker jag att det är förkastligt...

• MrM

SVejsan skrev 2008-01-31 08:39:46 följande:

OM pälsen är 35 år gammal är det OK för tanterna att använda den då, eller skall dom skaffa sig kläder som belastar jordensresurser i nutid?Väljer man deäremot att köpa ny päls så tycker jag att det är förkastligt...
    Hur lång är preskriptionstiden på pälsprodukter?

Mvh
  • SVejsan
    MrM skrev 2008-01-31 08:42:28 följande:
    SVejsan skrev 2008-01-31 08:39:46 följande:
    Hur lång är preskriptionstiden på pälsprodukter?Mvh
    Precis...
  • Marie Antoinette

Vad är skillnaden mellan att ha ett par skor i skinn och äta mat från Scan, jämfört med att ha en pälskrage på en jacka?

• MrM

SVejsan skrev 2008-01-31 09:00:53 följande:

Precis...
    Precis vad?

Mvh
Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??